[86c2f] Wymiana osłony przegubu zewnetrznego?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
cybertom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:19

[86c2f] Wymiana osłony przegubu zewnetrznego?

Post autor: cybertom »

Witam
Jak w temacie jak wymienić osłonę przegubu zewnętrznego w miarę prosty sposób :) pękła całkowicie na pół.

CyberTom
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Musisz odkręcić półoś klucz 30. wyjąć z piasty i później zdemontować osłonę i zdjąć przegub wyczyścić wszystko dać nowy smar i zamontować z nową osłoną.
KONI
p
painkiller
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 13 cze 2009, 0:23

Post autor: painkiller »

Najlepiej nasadowy i z długim ramieniem, bo jak od nowości nie odkręcane to bardzo mocno trzyma.
c
cybertom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:19

Post autor: cybertom »

A czy wyciągnę przegub zewnętrzny z piasty bez wychaczania z wahacza?
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Tak oczywiście, trzeba tylko koło skręcić na max do wewnątrz.
KONI
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Witam,
odświeżę temat,
mam takowy problem:
jakieś pół roku temu wymieniłem osłony przegubów, wczoraj wymieniałem tarcze hamulcowe i zobaczyłem że obie gumy są pęknięte na całym obwodzie przy dużej obejmie.
Poczytałem na necie jak wymienić osłony i natrafiłem na ten temat z tym że ja mam polo 86c z 1987r.
Odkręciłem śrubę 30, skręciłem koła na max, zdjąłem koło ale przegub ni ch*** nie chce wyjść z piasty, brakuje jakieś 2cm.
Jest jakiś sposób żeby go wyjąć czy muszę odkręcać mocowanie wahacza i stabilizatora.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

podnieś wyżej auto :) zwiększy się kąt i tym samym masz wiecej miejsca na manewry
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Dzięki za szybką odpowiedź, idę walczyć mam nadzieję że nie będzie większych problemów.

-- Pią Lip 03, 2009 11:24 am --

Nie dałem rady wyjąć przegubu z piasty, ani w jedną ani w drugą.
Brakuje ~2cm żeby całkiem wyskoczył.
Napisze po kolei jak to robiłem, może coś źle robię:
-luzuję nakrętkę piasty 30
-odkręcam koło
-podnoszę samochód i podstawiam koziołki (obie strony są uniesione)
-skręcam koła max prawe w prawo lewe w lewo
-zabieram się za wyciąganie przegubu i tu jest lipa, nie idzie go wyjąć, już mi ręce opadają.
Podważam go od strony łożyska i pcham w stronę skrzyni ale i tak nie wychodzi z piasty.
Co mam zrobić żeby go wyjąć, nie widzi mi się płacić 80zl za stronę w warsztacie, a wizja rozbierania połowy zawieszenia też mnie nie raduje.
m
mario_m
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2009, 1:47

Post autor: mario_m »

Po prostu odkręć nakrętkę i wyjmij śróbe blokującą sworzeń, włóż łoma albo jakąś długą rurę tak żeby naciskała wahacz w dół, zaprzyj o karoserie jednym końcem, szarpnij w dół, jak nie będzie chciało wyjść to podlej odrdzewiaczem. Jak wyjdzie masz pełno miejsca na wyjęcie. Jeżeli komuś się udało wyjąć przegub bez rozpinania wahacza to jest jakimś magikiem, albo ja się nie znam
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

[quote=""mario_m""]Jeżeli komuś się udało wyjąć przegub bez rozpinania wahacza to jest jakimś magikiem, albo ja się nie znam[/quote]
Tak jak mówisz, ni ch*** przegub nie wyjdzie z piasty bez odkręcania śruby blokującej sworzeń.
m
marbino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 12 gru 2008, 9:51

Post autor: marbino86 »

trzeba odkrecic sworzen, bo nie wyciagniesz wczoraj to ropbilem a wieloklin przegóbu tak skorodowal w piascie ze pralem w to mlotem 5 kg,sila razy gwalt i wszystko idzie ,polecam potem pasta miedziana wszystko nasmarowac przed zlorzeniem.
c
cybertom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:19

Post autor: cybertom »

Witam
A odkręcić ta śrubę os przegubu to masakra. przedłużka 1,5m caly się zawiesiłem na niej a ona nic heheh :) twarda cholera :)

CyberTom
m
marbino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 12 gru 2008, 9:51

Post autor: marbino86 »

dobrze ze zawsze robie to :grin: pneumatem
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote=""marbino86""]a wieloklin przegóbu tak skorodowal w piascie ze pralem w to mlotem 5 kg,sila razy gwalt i wszystko idzie[/quote]

Taaa, tylko, że potem możesz już nie nakręcić nakrętki :-D
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
n
nawrot93
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 19 paź 2011, 22:39

Post autor: nawrot93 »

Witam !
Przymierzam sie do wymiany osłony:
1.Więc muszę mieć klucz 30 ilu kątny musi być?
2.Nakrętka sworznia jaki klucz?
+ dobry młotek ? :-D
i to wszytko ? Trzy klucze ( no i oczywiście do kół ) :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”