[86c] 1991r. kilka pytań.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

i
imperatoor
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 31 lip 2011, 20:41
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

[86c] 1991r. kilka pytań.

Post autor: imperatoor »

Siema. To mój pierwszy post. Chciałem co prawda założyć temat o swoim Polo, ale nie wiem czemu się nie da. No nie ważne.

Na szybko coś o tym złomie :D
Model: Polo 86c
Przebieg: 130 tyś. km
Rocznik: 1991r.
Kolor: Czerwony
Silnik: 1043cc ; 33kW ; 45KM (ten od trabanta) - seria
Koła: Przód: Dębica Passio 175/70 R13 82T Tył: Michelin Energy 155/70 R13 75T(MXT)
Audio: Brak
Wnętrze: Syf
Zawieszenie: Czasem na światłach się wieszam

Dobra to tyle. Wiem że może nie odpowiednie miejsce do tego, ale mi się spieszy gdyż wyjeżdżam na rok, a samochód kupiony jest dla siostry, która nim jeździ już od 4 miesięcy.



1) Problem z wodą
Problem jest następujący. Autko lubi zgubić 4litry wody po przejechaniu 15km. Sytuacja jest dziwna gdyż raz woda ucieka po krótkiej trasie, innym razem wszystko jest okej.
Co mnie martwi to dość duży wzrost jej poziomu na ciepłym silniku.
Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem na czerwono gdzie jest przedział zbiornika. Wody wlewam na pozycję 1, a po nagrzaniu silnika przybywa jej tam gdzie jest cyferka 2.
Obrazek

Dodatkowo coś się dymi spod puszki filtra powietrza. Dymienie jest bardziej intensywne gdy nie pracuje wentylator. Co widać na filmikach.
http://www.youtube.com/watch?v=8M6vALcf ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=lz2DfJdLJV4

2) Temperatura.
a) Po czym poznać że to autko się grzeje? Jaka jest prawidłowa temperatura nagrzanego silnika? Nie wiem czy mam zepsuty wskaźnik, ale dopiero po 15min jazdy wskazówka wstaje, i sobie stoi na 80*C, nie dochodzi nigdy do 90*C.
b) Jak często powinien włączać się wentylator?

3) Ciśnienie w oponach.
Jak widzicie jakiś mózg w przeszłości założył różne opony na przód i na tył.
Moje pytanie jest czy to wpływa jakoś na bezpieczeństwo i komfort? Oraz jak dobrać ciśnienie w oponach. Jakie powinno być z przodu, a jakie z tyłu?

4) Jaki najlepszy olej do takiego złoma?

5) Jak zmniejszyć spalanie? U mnie jest coś koło 10,12 litrów/100km w mieście.

6) Czy kolor spalin dla tego modelu to siwo-niebieski ? :scratch:

7) Jakieś inne porady, ewentualnie schemat budowy czy jakaś książka serwisowa (eksploatacyjna) czy instrukcja obsługi.

8) Na dachu są bardzo brzydkie zacieki i zmatowiały lakier. Czym to pojechać żeby było ładniej?

Z góry dzięki Wam za pomoc. :hello:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

3. co do cisnienia zalezy czy jedziesz sam czy zaladowany ale w POlo pisze ci chyba na wlewie jakie cisnienie zaleca producent co do roznych rodzaji to masz racje wplywa na bezpieczenstwo

4. olej ja leje polsyntetyk mobila i jest dobrze

5 jezdzij wolniej ( a jak w gazie takie to moze byc) zalezy jeszcze od skrzyni :D :D

6. zalezy czy masz LPG czy sama benzyne :D :D

7. Sciagnij sobie ksiazke POLO masz link z forum viewtopic.php?f=12&t=13275 tam znajdziesz info

8 mozesz pojechac G3 i polerka ale to raczej nie da zadowalajacego efektu najlepeij pomalowac albo okleic :D
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
Grzesiek2507
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 309
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:21

Post autor: Grzesiek2507 »

silnik sie konczy :butcher:
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

dokładnie koniec silnika jak wody nie ma i jest siwo :grin:
model 86c2f :grin: dla ścisłości
i
imperatoor
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 31 lip 2011, 20:41
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: imperatoor »

Okej, ale co to za dymek spod filtra?? Czy może to być jakaś nieszczelność na bloku ew. uszczelka od układu wydechowego??

Jeśli koniec silnika to pytanie, co zrobić aby maksymalnie jego życie przedłużyć? Żeby go nie katować to oczywiste. Ale np.: jakim olejem go teraz zalać? Lub co zrobić za małe pieniądze. Bo chyba się nie opłaca już ładować kase, tylko wyjeździć ile się da. A jeśli generalka lub nowy silnik to jakie to są koszta??

Ciśnienia właśnie nie mam na wlewie więc podeślijcie jakie tam powinny być.

Samochód jest seria, od początku w benzynie.

Oto filmik spalin :this:
http://www.youtube.com/watch?v=yXPjx4Y61AM
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

jeśli chcesz maxymalnie przedłużyć żywot silnika to zrób mu remont ;] ale tak na prawde to mało opłacalne jeśli nie żenisz się z wozem na dłużej. kupno "nowego" serca jest tańsze od generalki (silnik w dobrym stanie tak od 300) ale wiadomo mniej pewne bo nie wiesz nigdy do końca co kupujesz. co do oleju to do takiej padaki jakikolwiek tani mineral bo szkoda pieniędzy na cokolwiek innego. jeździć póki się nie rozkraczy albo popchnąć dalej póki jeszcze jeździ.
Obrazek
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

Ech Magistry i inżyniery...

Uciekająca woda i dymek z pod filtra...
Zdejmij osłone paska rozrządu i zobacz czy Ci z pompy nie cieknie - to bolączka tego modelu, Jak już sie raz naciągnie pasek rozrządu pompą, to już nie ma zmiłuj, następne naciąganie - przynajmniej wymiana uszczelki pod pompą.
Poza tym rozrząd do tego silnika to około 80 zł, można wymienić raz na jakiś czas.
Zobacz też termostat czy Ci się otwiera/zamyka.
Jeżeli włącza Ci się wentylator na chłodnicy, a wskazówka nie przekracza 90 stopni - na 99% uszkodzony termostat - to bolączka tego modelu, czujnik temperatury na wężu przed termostatem - jak Ci ucieknie do końca woda to wskazówka pokaze 70 stopni a silnik się przegrzeje. Najłatwiej to sprawdzić w ten sposób:
Odpalasz silnik, zostawiasz odpalony na postoju do czasu aż się włączy wentylator, w tym momencie sciskasz palcami ten wąż który idzie od "góry" chłodnicy do "bloku" silnika.
Jeżeli jest "nabrzmiały" "twardy" znaczy ze termostat się nie otworzył.
Można to też poznać po tym że przy gorącym silniku przy odkrecaniu zbiorniczka bardzo długo robi pssssss i próbuje wypluć wode.
Termostat kosztuje 20 zł i każdy poradzi sobie z jego wymianą - zajmuje to około 30 minut i mozna to zrobic pod blokiem, potrzebny jest klucz "10" i wiadro wody.
Pompa - tutaj już trzeba wiedziec czym jest rozrząd w samochodzie.\

2) Auto powinno cały czas utrzymywać się w okolicach 90 stopni, przy szybkiej jeździe moze być koło 80, w korkach moze być nawet około 100.


3) Ciśnienie w oponach - 1,8 - 2 atmosfery. i PRZEDEWSZYSTKIM - szersze koła na TYŁ
Zbliża się zima, a zimą najważniejsze zeby tylna oś nie traciła przyczepnośći.
Jak się zakopiesz to sie odkopiesz albo wypchniesz.
Jak wpadniesz tyłkiem w poślizg, to będziesz sobie pluł w twarz.

4) Olej? Jaki kolwiek 15W40 lub jezeli Twój silnik naprawde niedomaga 20W50, ale to ostatnia deska ratunku.

5) Jak zmiejszyć spalanie? POdstawowe kwestie - filtr powietrza, hamulce czy nie trzymają, łożyska w kołach, i ZAMIEŃ W KONCU KOŁA MIEJSCAMI :D

6) Nie wiem, mój wogóle nie kopci, po ptrzejechaniu 280 tysiecy, z tego 180 na gazie.

7) Kniga jest gdzieś u nas na forum.

8) Najpierw technika, później wygląd. A pojechać papierem sciernym przed malowaniem.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Jak temperatura nie dobija do 90-ki to raczej zawsze otwarty termostat. Odpal silnik, po lekkim nagrzaniu dotknij dolny wąż do chłodnicy - ciepły, termostat do wymiany.
[quote="Puszkin"]wiadro wody[/quote]
wodą to koni się poi, a do auta leje się płyn chłodniczy. Od wody powstaje rdza, grube warstwy rdzy odpadają, co może zasyfić układ i na przykład zatkać chłodnicę.
A pierwsze co należy zrobić to diagnoza gdzie ucieka płyn chłodzący, jak leci do silnika, to jak piszą wyżej, szukanie innego silnika, lub podgląd na uszczelkę pod głowicą, czyli wymiana.
Wykręć świece i zapodaj fotę jak wyglądają, to pomoże w diagnozie.
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

No przecież na beszczelnego ten silnik złopie płyn, zobaczcie co sie z tyłu dzieje
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Puszkin a masz magistra czy inżyniera :) bo widzę że tak
ja nie mam więc nie zabieram głosu ale widać po ilości dymu i jego gęstości że to już końcówka (jedynie na NIE rozgrzanym silniku może dochodzić do takiej krótkotrwałej sytuacji)
j
jabbson
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2009, 18:30

Post autor: jabbson »

Może przewód odpowietrzający skrzynię korbową (tzw. odma) zsunął ci się z filtra węglowego i dymi pod maską - u mnie też się to zdaża bardzo często, bo króciutko na siebie nachodzą.
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

może może ,najpierw pomierzył bym jakie ma ciśnienia , jeżeli dobre w co wątpie bo sadzi wodą to sprawdził bym głowice pęknięcia itd wbrew pozorom to są odporne silniki w tych 1.0 siadają często uszczelki głowicy same silniki tak szybko się nie kończą chyba że tego chcemy .
Awatar użytkownika
swistak87
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:38
Lokalizacja: LU

Post autor: swistak87 »

Miałem podobnie z tym że jak się zagrzał to płynu było więcej jak na zimnym, okazało się że uszczelkę wydmuchało i waliło spaliny do układu chłodzenia...
Dobre Polo nie jest złe:)
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

plynu zawsze bedzie wiecej na cieplym, dlatego tez m.in poziom plynu chlodniczego sprawdzamy na cieplym silniku
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

Ja właśnie rozwiązywałem problem z układem chłodzenia u siebie.
Oczywiscie nie była to prosta naprawa, okazało się ze wydmuchnęło uszczelke pod głowicą i sadziło spalinami w układ chłodzenia. Wody ciągle coraz mniej, a silnik coraz cieplejszy.
Uszczelka pod głowicą 50 zł + dzień roboty, silnik jak nowy ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”