błędy VAG - sonda lambda, EGR, ABS

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

podbije trochę temat...proszę o pomoc i jakieś sugestie co to może być...odnośnie nie działającego prędkościomierza i wariującego wskaźnika paliwa to dzisiaj sprawdzę czujnik w skrzyni i pływak w zbiorniku, chociaż obawiam się, że to może być coś z licznikiem...jak to nie pomoże to nie ma co czarować, tylko przy najbliższej okazji podmienić z kimś licznik i sprawdzić czy tam działa normalnie...kto wie może gdzieś jakiś zimny lut się zrobił na płytce czy coś...

odnośnie czujnika zasysanego powietrza i czujnika temperatury tego powietrza co radzicie zrobić? szukałem trochę po necie i nie ma żadnej konkretnej odpowiedzi...co do błędu na ABSie z tym brakiem komunikacji, to wyczytałem, że czasem może być to spowodowane innymi błędami w sterowniku silnika...dlatego będę starał się na razie wyeliminować te dwa główne błędy w silniku i kto wie, może później ten od ABSu po prostu zniknie :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Wykręć i obejrzyj dokładnie czujnik ciśnienia. Nawet mała ilość wody w nim psuje wszystko. Co do czujnika temperatury to sprawdź bezpieczniki.
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""sabled""]Wykręć i obejrzyj dokładnie czujnik ciśnienia. Nawet mała ilość wody w nim psuje wszystko. Co do czujnika temperatury to sprawdź bezpieczniki.[/quote]
no właśnie tak zrobię...co do czujnika temperatury to nie chodzi o temp. silnika, tylko o temp. zasysanego powietrza, i z tego co wyczytałem to ten jeden czujnik odpowiada za te oba parametry :) dzięki za radę :piwo:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Toto""]chociaż obawiam się, że to może być coś z licznikiem[/quote]
VAG i jedziesz test zegarów (nie potrzeba zmieniać zegarów). jak pod VAGiem wszystko działa to trzeba szukać gdzieś indziej.
Głupia sprawa, ale czy wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś? Łacznie z tymi na aku??
[quote=""Toto""]błędu na ABSie z tym brakiem komunikacji, to wyczytałem, że czasem może być to spowodowane innymi błędami w sterowniku silnika...dlatego będę starał się na razie wyeliminować te dwa główne błędy w silniku i kto wie, może później ten od ABSu po prostu zniknie[/quote]
ABS również sprawdzisz VAGiem. Bezpieczniki od ABS masz na aku. Czasem lipa jest gdy jest słaby styk na bezpieczniku. Jeżeli mówisz że kabel od alternatora przetarł się po obniżeniu zawieszenia, to ja bym sprawdził czy nie [rzetarł sie kabelek od czujnika. bo wtedy wyskakują podobne błędy. Jak u mnie w czerwonej miałem przetarty kabelek od czujnika to wyskakiwał mi błąd że czujnik niesprawny. Więc kod błędów nie są nigdy jednoznaczne :)
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""czaja""][quote=""Toto""]chociaż obawiam się, że to może być coś z licznikiem[/quote]
VAG i jedziesz test zegarów (nie potrzeba zmieniać zegarów). jak pod VAGiem wszystko działa to trzeba szukać gdzieś indziej.
Głupia sprawa, ale czy wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś? Łacznie z tymi na aku??
[quote=""Toto""]błędu na ABSie z tym brakiem komunikacji, to wyczytałem, że czasem może być to spowodowane innymi błędami w sterowniku silnika...dlatego będę starał się na razie wyeliminować te dwa główne błędy w silniku i kto wie, może później ten od ABSu po prostu zniknie[/quote]
ABS również sprawdzisz VAGiem. Bezpieczniki od ABS masz na aku. Czasem lipa jest gdy jest słaby styk na bezpieczniku. Jeżeli mówisz że kabel od alternatora przetarł się po obniżeniu zawieszenia, to ja bym sprawdził czy nie [rzetarł sie kabelek od czujnika. bo wtedy wyskakują podobne błędy. Jak u mnie w czerwonej miałem przetarty kabelek od czujnika to wyskakiwał mi błąd że czujnik niesprawny. Więc kod błędów nie są nigdy jednoznaczne :)[/quote]
niestety na tym liczniku od samego początku nie mogę zrobić testu zegarów...testu wyjść...po połączeniu się daje test wyjść i od razu wskakuje "test zakończony"...i tak odkąd pamiętam :) bezpieczniki też przeglądne :)
ABS diagnozowałem już VAGiem...kiedyś wyskakiwał mi błąd czujnika bo miałem jeden kabel przerwany, ale jest on polutowany i zaizolowany i nic nie wyskakuje...tylko ten o komunikacji ze sterownikiem silnika, ale z tym się nie pali, bo ABS działa, a nie działa tylko ESP :)

w ogóle cyrki z tym wszystkim ...wcześniej miałem błąd czujnika skrętu na ABSie, że uszkodzenie mechaniczne...a po tym jak ogarnąłem w miarę tą elektrykę, aku się podładował na tyle, że Polo samo pali to i ten błąd zniknął...nie da się ukryć, że te zwarcie niemałego zamieszania narobiło... :glare:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

W 6n2 d4ri0 tęz było coś że nie mogliśmy się połączyć z zegarami, ale on miał zegary z Lupo/arosy. no cóż pozostaje przekładka do innego auta.
Można też spróbowac czymś lepszym niż zwykły kabelek - ale to w ostateczności :)
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Podjedź do dobrego diagnosty dysponującego VAS-em
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

Ja umialem polaczyc sie z zegarami, ale nie dalo zrobic testu wyjsc...ale to chyba przez to, ze chcialem to robic na odpalonym silniku...w kazdym razie udalo sie dzisiaj zrobic test i wszystkie wskazniki chodza tak jak powinny ...zaraz po tescie wyrzucilo blad 771 czujnik poziomu paliwa, ale zaraz zawiesilo program...po ponownym tescie podczas proby odczytania bledow program tracil lacznosc z licznikiem...jak od razu weszlem na bledy po polaczeniu sie z licznikiem program nie pokazywal zadnych bledow.

Predkosciomierz tez dalej nie dziala, doszedlem do kostki w skrzyni, okazalo sie ze byla luzna...po wpieciu predkosciomierz dalej nie dziala...po przejechaniu sie wywala blad czujnika predkosci na strerowniku silnika.

Czujnik cisnienia i temp. zasysanego powietrza nie wykrecilem bo przeszkadza obudowa rozrzadu...poza tym nie jestem pewien czy na dobry patrze...pozniej wrzuce zdjecia czy to na pewno on bo teraz pisze z komorki :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

Polo trafiło w końcu do elektryka i już od niego wróciło...wszystko gra i buczy :grin:

W sumie nie za wiele wiem, ale z tego co zrozumiałem elektryka to czujnik ciśnienia był dobry, tylko jakaś kostka na przewodach była pęknięta i dostała się do niej wilgoć, ale nie wiem która :) Ponadto wymienił czujnik prędkościomierza w skrzyni bo on był uwalony i naprawił wariujący wskaźnik paliwa, ale nie wiem w końcu w jaki sposób. Jeszcze zalał mi kostkę od czujnika obrotów, bo mówił, że była jakaś popękana...może w końcu nie będzie mi raz na jakiś czas wywalało błędu obrotów, bo tak czasem się działo, że przy odpaleniu obroty w ogóle się nie podnosiły i zaraz dawała o sobie znać kontrolka oleju :)

Zauważyłem również, że jakoś żwawszy jest silnik i aż chce mi się go cisnąć.

Elektryk wspomniał coś jeszcze, że jakby padł mi kiedyś zawór EGR to nie muszę go od razu wymieniać, tylko powiedział, że te zawory można na nowo zaprogramować...słyszał ktoś o takim czymś? wiem, że kilka osób wymieniało EGR, ale o tym pierwsze słyszę :grin:

W każdym bądź razie elektryka ogarnięta, co mnie bardzo cieszy...pozostało ogarnięcie zawieszenia i wydechu :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

kontynuujemy temat, ponieważ od jakiegoś czasu pojawia mi się kilka błędów, Polo ogólnie jeździ, spalanie nie wzrosło, czasem idzie jedynie odczuć lekkie zmulenie, wciskam pedał gazu i obroty strasznie mozolnie wzrastają, występuje to na zimnym silniku i też nie zawsze...co do błędów to są takie:

16786 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin zbyt duży przepływ

17604 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły prąd podgrzewania

17598 Podgrzewana sonda lambda strona 1 - napięcie odniesienia

17589 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - napięcie odniesienia - przerwa

00810 Czujnik pierwszy/drugi ciśnienia w układzie hamulcowym, nieprawidłowy sygnał (Sensor 1/2 for Brake Pressure 27-00 - Implausible Signal)

Opis błędów z Polskiego VAGa więc nie ma się co sugerować, 4 pierwsze błędy były sporadycznymi, jednak po usunięciu po krótkiej jeździe i tak wracają. Ten od EGR najczęściej nie był sporadyczny. Dzisiaj na postoju jak podpiąłem auto do kompa i usunąłem te 4 pierwsze błędy to po chwili wyskoczył tylko błąd 17604, po skasowaniu i krótkiej pracy silnika na postoju wyskoczył zaś błąd 17589. Znając życie znowu wrócą :) Wyczytałem w necie, że te błędy 17604, 17598 i 17589 dotyczą sondy przed katalizatorem, ale jeszcze nie przyglądałem się jej bardziej. Co do błędu od EGR to wyczyściłem go, ale błąd wrócił, adaptacji nie zrobiłem, ponieważ mój sterownik silnika nie łączy się z vag-comem, a tylko z Polskim VAGiem, wie ktoś czy jest jakiś sposób na połączenie się z vag-comem? Ogólnie mówiąc te błędy nie wprowadzają jakiegoś większego zamieszania w pracy silnika oprócz jego sporadycznego zmulenia i palącej się kontrolki CHECK na zegarach :)

Najbardziej zastanawia mnie ten błąd 00810 - w internecie jest bardzo mało o tym błędzie, dotyczy on układu ESP, ponieważ obecnie tylko on nie działa...do niedawna miałem przerwę w kablu do czujnika ABS w prawym przednim kole i zakładałem, że palące się kontrolki ABS i ESP tego właśnie dotyczą, bo przed 3 tygodniami jak podłączałem się do kompa to tylko ten błąd występował. Przed wczoraj pojawił się jeszcze ten 00810...i znów coś czytałem, że w pompie ABS jest jakiś czujnik, ale za cholere nie umie zlokalizować kostki idącej do niego, a o której piszą w necie...proszę o jakieś rady :)

Jakby co na bieżąco będę informował co się dzieje w temacie i z góry dziękuję za jakiekolwiek rady :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
k
kaminsky
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2011, 14:48

Post autor: kaminsky »

Witajcie.
A propos sondy lambda, mam straszny problem.
Od roku męczę się z sondą 1. Wymieniłem w warsztacie
na Bosha. Po 2 miesiącach włączyła się kontrolka- komputer wykazał
szereg błędów, w tym tej wymienionej sondy. Złożyłem reklamację, firma Bosh
ją uznała i przysłała nową. Jednak po kolejnych 2 miesiącach kontrolka włączyła się znowu,
znowu szereg błędów etc. W warsztacie już nie wiedzieli co się dzieje, wsadzili swoją sondę, po 30km kontrolka się włączyła. W końcu facet wszystko dokładnie przeczyścił, umieścił tą druga (po reklamacji) sondę, i tak jeździłem sobie przyjemnie, ale po ok 250km włączyła mi się kontrolka...
Zapewne w najbliższym czasie pojawię się w tym warsztacie, gdzie już pewnie nie mogą patrzeć na mnie i moje Polo, ale może ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Znajomy powiedział, że to normalne przy VW, ja sądzę że błędy nie są normalne dla żadnej marki..
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
maverh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 sie 2012, 22:01
Lokalizacja: Wrocław - Zachód

Post autor: maverh »

Witam Was Forumowicze i Forumowiczki!

Mam dla Was radę względem Nieprawidłowego przepływu EGR!
Przez ponad rok walczyłem i szukałem przyczyn zapalania się CHECK ENGINE. Wymieniłem EGR, sprawdzałem drożność rurek podłączonych do niego, sprawdzany były czujniki, sondy i masa innych rzeczy, o których nie będę pisał :)

W ostatnim czasie trochę grzebałem przy swojej Poli ( 6N2 1.4 16V 74KW AUB ) ze względu na wymianę układu chłodzenia.

Oczywiście aby wymienić łącznik pompy wody z obudową termostatu trzeba zdjąć kolektor dolotowy i tak też się stało. Pamiętajmy, że aby zdjąć kolektor trzeba pod nim odkręcić rurkę łączącą EGR z przepustnicą i...

Po wymianie całego układu chłodzenia coś mnie tchnęło aby z kolektora wykręcić łącznik EGR i TO WŁAŚNIE TAM KRYJE SIĘ PROBLEM!

Rurkę wchodzącą do przepustnicy miałem całą zawaloną nagarem! Oczywiście wyczyściłem i udrożniłem ową rurkę, skręciłem wszystko kupy i... NIC! CHECK się nie zapala od 1,5 miesiąca :) Jeśli macie ten sam problem to polecam sprawdzić tą ewentualność :) mam nadzieję, że i Wam pomoże :)

Pozdrawiam Serdecznie!

Łukasz
j
julian237
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: julian237 »

WITAM mam podobny problem właśnie w moim POLO 9N lift po skasowaniu EGR WYMIANIE 3 cewek zapłonowych zaś oświecił się i kolejny raz kasowane i po 5 dniach chek uświęcił się ponownie. Zaznaczam ze ni czyściłem nic. :agree:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”