kontynuujemy temat, ponieważ od jakiegoś czasu pojawia mi się kilka błędów, Polo ogólnie jeździ, spalanie nie wzrosło, czasem idzie jedynie odczuć lekkie zmulenie, wciskam pedał gazu i obroty strasznie mozolnie wzrastają, występuje to na zimnym silniku i też nie zawsze...co do błędów to są takie:
16786 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin zbyt duży przepływ
17604 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły prąd podgrzewania
17598 Podgrzewana sonda lambda strona 1 - napięcie odniesienia
17589 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - napięcie odniesienia - przerwa
00810 Czujnik pierwszy/drugi ciśnienia w układzie hamulcowym, nieprawidłowy sygnał (Sensor 1/2 for Brake Pressure 27-00 - Implausible Signal)
Opis błędów z Polskiego VAGa więc nie ma się co sugerować, 4 pierwsze błędy były sporadycznymi, jednak po usunięciu po krótkiej jeździe i tak wracają. Ten od EGR najczęściej nie był sporadyczny. Dzisiaj na postoju jak podpiąłem auto do kompa i usunąłem te 4 pierwsze błędy to po chwili wyskoczył tylko błąd 17604, po skasowaniu i krótkiej pracy silnika na postoju wyskoczył zaś błąd 17589. Znając życie znowu wrócą

Wyczytałem w necie, że te błędy 17604, 17598 i 17589 dotyczą sondy przed katalizatorem, ale jeszcze nie przyglądałem się jej bardziej. Co do błędu od EGR to wyczyściłem go, ale błąd wrócił, adaptacji nie zrobiłem, ponieważ mój sterownik silnika nie łączy się z vag-comem, a tylko z Polskim VAGiem, wie ktoś czy jest jakiś sposób na połączenie się z vag-comem? Ogólnie mówiąc te błędy nie wprowadzają jakiegoś większego zamieszania w pracy silnika oprócz jego sporadycznego zmulenia i palącej się kontrolki CHECK na zegarach
Najbardziej zastanawia mnie ten błąd 00810 - w internecie jest bardzo mało o tym błędzie, dotyczy on układu ESP, ponieważ obecnie tylko on nie działa...do niedawna miałem przerwę w kablu do czujnika ABS w prawym przednim kole i zakładałem, że palące się kontrolki ABS i ESP tego właśnie dotyczą, bo przed 3 tygodniami jak podłączałem się do kompa to tylko ten błąd występował. Przed wczoraj pojawił się jeszcze ten 00810...i znów coś czytałem, że w pompie ABS jest jakiś czujnik, ale za cholere nie umie zlokalizować kostki idącej do niego, a o której piszą w necie...proszę o jakieś rady
Jakby co na bieżąco będę informował co się dzieje w temacie i z góry dziękuję za jakiekolwiek rady
