[9n] Problem z ogrzewaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Od razu się przyznam, że z kabla OBD-II dopiero uczę się korzystać, bo kupiłem ELM327 i korzystam z programu PCMSCAN, a na nim nie wykrył mi błędów tego rodzaju. Ostatnio jeszcze mam problem z katalizatorem i tego rodzaju błąd wychwycił ten kabelek co mam. Ale VAG-COM mi nie działa na nim. Chyba że byś mi podpowiedział co dokładnie muszę kliknąć w programie PCMSCAN, aby sprawdzić czy są te błędy.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Nie znam tego programu PCMSCAN więc Ci nie powiem co tam kliknąć. a czemu VAG-COM nie działa? Problem z baud rate? W ustawieniach, w "Protocol Options" ustaw wartość "Start Baud" na 9600. U mnie bez tej zmiany VAG-COM też nie ruszył. To tego port COM dobrze ustawiony?
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Tak właśnie mam ustawione parametry, ale może program mam walnięty. Może masz dobrą wersję i podesłałbyś na pw.

A co do samej naprawy to piszesz, że mam do roboty dwa silniczki, ta naprawa polega na przeczyszczeniu wd40 czy potrzeba kupić nową elektronikę - pocentriomet. Z tego co rozumiem to jeden jest koło schowka, a drugi ?
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

V68 masz wyżej pedału gazu po prawej stronie ;) Ja rozbierałem V68 i nie jest to trudne , wystarczy wyczyścić dobrze tą bieżnię potencjometra a bedzie ok :) koszt nowego silniczka to nawet 400 zl podobno :niewiem:
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""Mati_9N""] koszt nowego silniczka to nawet 400 zl podobno :niewiem:[/quote]
Pytałem swego czasu o niego w ASO. 457zł :rotfl: Oby moja regeneracja pomogła na długo... bo będzie :banghead:
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

[quote=""Mati_9N""]V68 masz wyżej pedału gazu po prawej stronie ;) Ja rozbierałem V68 i nie jest to trudne , wystarczy wyczyścić dobrze tą bieżnię potencjometra a bedzie ok :) koszt nowego silniczka to nawet 400 zl podobno :niewiem:[/quote]
Czyli V68 - po stronie kierowcy, a V154 tam gdzie schowek ?

[quote=""Witek6935""][quote=""Mati_9N""] koszt nowego silniczka to nawet 400 zl podobno :niewiem:[/quote]
Pytałem swego czasu o niego w ASO. 457zł :rotfl: Oby moja regeneracja pomogła na długo... bo będzie :banghead:[/quote]
Dziękuje ci za program :), zobaczę jutro czy działa. Ps. nie strasz tak kosztami, bo jak pomyśle że mogę mieć katalizator uwalony to dziękuje ;/.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""lopez89""]
Czyli V68 - po stronie kierowcy, a V154 tam gdzie schowek ?
[/quote]
Dokładnie :)
m
muniek1983
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2011, 14:17

Post autor: muniek1983 »

Witam w mojej polówce jest ten sam problem, chciałem prosić by ktoś podał mi numer siliczka v68 i v154 do mojej polówki gdyż w sklepie nie wiedzą jak tego znaleźć vin WVWZZZ9NZ3D028049 POLO posiada silnik 1.2B 47KWwersja wyposażenia BASIC. Szukałem silniczków na allegro ale nie jestem pewien czy kupię dobry, więc proszę o pomoc.
o
olekbdg
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2013, 23:05

Post autor: olekbdg »

Mam podobny problem z uderzeniem max ciepła przy 18 stopniach zwykłego nawiewu.

Może znacie jakiś warsztat w Gdańsku, który podjąłby się rozwiązania tego problemu. Dziękuję za pomoc


Praca od 8 do 19 = brak czasu na samodzielną naprawę.
srebrna 9n, 1.2
a
amilkw17
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2014, 23:24
Lokalizacja: śląskie

Post autor: amilkw17 »

mam podobny problem w swoim polo, w vagu pokazało mi takie błedy >
01271 - Ustawienie temperatury silnika dla Flap (V68)
             30-10 - otwarty lub zwarty do B + - Intermittent
01596 - Silnik na zewnątrz / klapy recyrkulacji powietrza (V154)
             30-10 - otwarty lub zwarty do B + - Intermittent
01271 - Ustawienie temperatury silnika dla Flap (V68)
             41-10 - Zablokowany lub bez napięcia - Przerywany
01271 - Ustawienie temperatury silnika dla Flap (V68)
             29-10 - Krótki do Ziemi - Przerywany
01271 - Ustawienie temperatury silnika dla Flap (V68)
             28-10 - Short to B + - Intermittent

objaw był taki że leciało gorące powietrze cały czas, udało mi się rozwiązać problem, mianowicie nie było styku na jednym z przewodów który leci do nastawnika klimatyzacji- nawiewu powietrza. Wystarczy wyciągnąć półkę pod radiem, czasem radio i sprawdzić kostkę z przewodami biegnącymi do klimy i nawiewu, najlepiej to robić na odpalonym silniku, ruszać przewodami i kręcić potencjometrem. W moim przypadku pomogło i obyło się bez wydatków.
d
damianprz
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 24 paź 2011, 8:32

Post autor: damianprz »

Dołączam do tematu:


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 6Q0-820-045.lbl
  Part No: 6Q0 820 045
  Component: Klimaanlage        X0840
  VCID: EADD34F396FDBB4EA59-50E6

3 Faults Found:
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
            30-00 - Open or Short to Plus
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
            30-00 - Open or Short to Plus
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
            55-00 - Adaptation Not Successful

-------------------------------------------------------------------------------


Dmuchawa czasami wyrzuci chłodne powietrze, nawet takie z klimy.
Ale nie trwa to długo i później już tylko gorące powietrze.
m
muniek1983
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2011, 14:17

Post autor: muniek1983 »

Zmiana temperatury to nie wina silniczka v154 (on odpowiada za obieg wewnętrzny i zewnętrzny) a v68 sam miałem ten problem w polo 2002 1.2b 12v 47kw wyjąłem silniczek przeczyściłem i póki co działa poprawnie zrobiłem też instrukcje jak to zrobić ale nie wiem jak ją wstawić na forum jeżeli ktoś chce to mogę podesłać na meila może komuś pomoże
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”