[6n2] Różnica w silnikach 1,4 16V a 1,6 16V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jacek
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2009, 0:19

[6n2] Różnica w silnikach 1,4 16V a 1,6 16V

Post autor: Jacek »

Witam forumowiczów,

posiadam radjówkę zbudowaną w oparciu o 6N2 GTI i w niej silnik 1,4 16V AUB. Chciałbym się dowiedzieć czym fizycznie różni się ten silnik od 1,6 16V 125KM.
Oczywiście poza pojemnością :). Słyszałem kiedyś, że nie trzeba robić swapu całego silnika tylko wymienić część gratów i wtedy z 1,4 ma się 1,6 czy to prawda?
_______________________________________________________________________
SPRZEDAM !!!!!!!!!!
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2101140
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Duł od 1.6 16V będzie pasował do głowicy bez problemu bo niby sa te same, chodź nie wiem czy nie będą sie różnic średnica zaworów. Moim zdaniem lepiej jest podrzezbic 1.4 do tych juz maxymalnych mocy jak na 1.4 i dopiero później myśleć o zmianie dołu na 1.6. Silnik AUB po wydechu po dobrym dolocie i dobrym oprogramowaniu może osiągnąć nawet do 125 KM gdzie po zmianie walka (sportowe beda mialy te same katy co do 1.6 16V) i obrobieniu głowy na fest można dojechać do 140 ;) a następnie lądując 1.6 zwiększamy dość silnie moment i może te 150 KM sie przekroczy ;) Jest zabawy po ITB czyli 4 przepustnice można jeszcze więcej wyrzeźbić oraz wyżej kręcić ;)
Jak zmienisz sam dol to duzo ci to nie da moim zdaniem, no i będzie trzeba program robić .

Ogólnie różnice jakie mi wiadome to:
-pojemność
-walki (chyba)
-kolektor saacy
-w jakimś małym stopniu wydech
-i byc moze w głowicy ta średnica zaworów chodź nie mam 100% pewności.
-no i napewno oprogramowaniem mapy paliwa i zapłonu
Ostatnio zmieniony 03 cze 2009, 1:08 przez TOFIK_6n2, łącznie zmieniany 1 raz.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Jacek
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2009, 0:19

Post autor: Jacek »

Wielkie dzięki za szybką i konkretną odpowiedź.

Możesz poradzić gdzie w takim razie mogę bezpiecznie i tanio zrobić mody doprowadzające moje 1,4 na granicę mocy i bezawaryjności? Razem z samochodem dostałem też tzw ostre wałki. Z kompem też miałem problem bo nikt nie potrafił mi go przestroić :(
_______________________________________________________________________
SPRZEDAM !!!!!!!!!!
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2101140
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Ogólnie wieloma tymi silnikami zajmuje sie UNITRONIC z Wawy, lecz koszta u niego sa dosc konkretne. Najlepiej to przemieszczać sie od zakladu do zakladu. Wydech np w El tecu, glowice mozesz sam sobie obrobic jesli masz pojecie heh ale w jakiejś firmie to akurat za ta cześć płaci sie konkretna sume np Promotor chyba ok 2000 zł za pro obróbkę. Montaż ostrych walkow nie ma sensu bez doprezenia silnika, czyli chociazby planu glowicy o jakieś np 0,3mm. UNITRONIC akurat wystroił by ci to wszytko bo mi program robil bez problemu w AUA a sterowniki sa raczej te same Magneti Mareli. Możesz poszukać jeszcze sacego kolektora od GTI jest o polowe krótszy mi sie udało zdobyć ale to jest spory Rarytas.

W najlepszym przypadku takie modyfikacje to koszt około 7 tys zł :cool2: i w takim momencie przychodzi pytanie czy warto ? ;)

Jakiej firmy masz te ostre walki wiesz jaki stopień krzywki ?
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Jacek
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2009, 0:19

Post autor: Jacek »

Dzięki za wskazówki powalczę z tematem doprowadzenia 1,4 na maxa.

Co do wałków to mam dwa rodzaje:
Pierwsze wałki robił Świątek w Bydgoszczy, bo Motorsportowe wałki są inne (tzn. ssący i wydechowy) i przez to czujnik położenia wałka wyrzucał ciągle błąd na (seryjnym) komputerze.
Dlatego były krzywki 264 (jeżeli dobrze pamiętam), ale na linii oryginalnego wałka, tj. bez przefazowania.
Nie dostałem od poprzedniego właściciela dokładnych parametrów.

Drugie wałki (od Tomasa Mücka) były coś ala 274, czy nawet 278. Ale te potrzebowały modyfikacji wszystkiego. Planowania głowicy, pokrywy i założenia regulowanego koła (Vernier’a). Wprawdzie on poskładał to bez tego koła, ale potem się wszystko pozmieniało i kliniki szlag gdzieś trafił.
Aha, no i przede wszystkim elektronika.
_______________________________________________________________________
SPRZEDAM !!!!!!!!!!
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2101140
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Heh no 274 czy 276 to juz sa konkret ostre walki i juz by sie przydało w tedy przerabiać hydraulikę na mechanike i kreci pod 8 tys, ostra rzeźba :D Mniej więcej efekt kręcenia i jeszcze z ITB w GTI jest taki i robi konkretne wrażenie :D:D:D http://www.youtube.com/watch?v=wsEcoOXK ... annel_page

Co do tych światka opinie sa podzielone ale 264 tez trzeba glowice planowac musi byc doprezony silnik. Elektornike no wiadomo trzeba wystroić bez tego zadna fura po wlakach nie bedzie dobrze jezdzic.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Jacek
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2009, 0:19

Post autor: Jacek »

Dlatego, że nie byłem w stanie jeszcze opanować strojenia kompa itp, wałki grzecznie leżą na regale :(
Dla niewtajemniczonego co to jest ITB?

ps. bardzo fajne jest to forum. Sporo rozsądnych ludzi :)
_______________________________________________________________________
SPRZEDAM !!!!!!!!!!
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2101140
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

ITB - sa to 4 trąbki na 4 oddzielnych przepustnicach. Wygląda to tak http://img.photobucket.com/albums/v132/ ... Engine.jpg
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

iTB piękna sprawa dobrze zrobione i zestrojone pozwalają na osiągnięcie nawet 160 koni z 1.6 tylko niestety nie podpadają pod kategorię tanio :blush2: Oprócz samych iTB dochodzi koszt flanszy pod nie, ukłądu zapłonowego i indywidualnego kompa na którym to się stroi. Jeżeli chodzi o 1.4 to z tego co czytałem (dużo jest na clubpolo.uk) bezproblemowo podchodzi dół od 1.6 16v. Taki silnik jest mocno doprężony i podatny na dalsze mody.
Wrzuć zdjęcia swojej polówki na forum chętnie obejrzę (zwłaszcza że sam buduje podbny wynalazek), myślę że inni też :-D
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Jacek
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2009, 0:19

Post autor: Jacek »

Rozumiem, że ITB dostarcza po prostu niezależnie powietrze do każdego cylindra? Sprytne rozwiązanie.

ps. co do fotosów to nie ma problemu. Umyje w weekend rajdówkę i strzelę jej parę fotek, bo mam tylko takie warsztatowo-archiwizacyjne przy róźnych pracach.

Takie tam nieprzygotowane:
http://img25.imageshack.us/content.php? ... elarge.jpg
http://img190.imageshack.us/content.php ... 1large.jpg


Biała (White Magic) to Polo GTI rok 2001, przygotowana w grupie A5 (1,4 16V AUB) od samego początku czyli nowości autka do rajdów. Ma już za sobą trochę występów w rajdach (PZM Książka Samochodu Sportowego) na terenie Polski :)

Czarna (Black Magic) to Polo GTI rok 1999, zakup z przed półtora tygodnia (1,6 16V AJV). Kupiłem ponieważ chciałem mieć silnik do swapu w swojej, reszta mnie nie interesowała. Dodatkowo poprzedni właściciel oszpecił ją strasznie airbrushem. Po rozłożeniu na czynniki pierwsze okazało się, że to był dobry zakup. Buda nie "strzelona" nigdzie (tak też do tej pory jestem w szoku ;-), silnik w super stanie i suchy a skrzynia cieknie tylko trochę. Do tego ma wszystkie rozpórki (kielichy przód i tył oraz pod silnikiem). Miała być dla silnika a tu proszę... :) no i teraz musze zbudować też drugą rajdówkę, ponieważ to grzech nie wykorzystać takiego podarunku.

Tak dla zainteresowanych zakupami to z czarnej mam do odsprzedania wszystkie graty ze środka (wykładziny, podsufitkę, wszystkie plastiki, boczki, siedzenia/fotele, audio JVC wraz z głośniczkami, tubą i wzmacniaczem), do tego kompletny układ klimatyzacji, sprężyny obniżające, mechanizm centralnego zamka, kieronicę z airbagiem oraz airbag pasażera, sterownik airbag, schowek, lampy soczewkowe, halogeny przednie, felgi aluminowe 8x15 i wiele więcej jeżeli ktoś jest czymś zainteresowany :)
_______________________________________________________________________
SPRZEDAM !!!!!!!!!!
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2101140
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

O te czarne polo kojarze z Allegro heh.

Tu mam zdjecie silnika 1.4 16V AFH po ITB wydechu i innych tam pierdolach i robi swoja estetyka grube wrażenie . Slyszalem ze kereci sie do 8300 rpm i ma 157 KM ale tylko tak slyszalem tzn czytalem ;)

http://img366.imageshack.us/img366/4241/181n.jpg
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Jacek
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2009, 0:19

Post autor: Jacek »

Estetyka, estetyką ale ciekawe jak z żywotnością takiego silniczka...

Tak, czarnego dorwałem na allegro... :)
_______________________________________________________________________
SPRZEDAM !!!!!!!!!!
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2101140
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”