pytanie o elektryczne szyby

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maruder
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:34
Lokalizacja: suwałki

pytanie o elektryczne szyby

Post autor: maruder »

Witajcie. Jak jest w polo 6n2 z elektrycznymi szybami? Działają także przy otwartych drzwiach i wyłączonym zapłonie? U mnie tak "działa" :(( Bo to moje pierwsze polo i w sumie nie wiem... wcześniej miałem golfy III i tam działały tylko przy włączonym zapłonie a po wyłączeniu zapłonu tylko do pierwszego otwarcia drzwi. Tak myślę, że tu powinno być podobnie. U mnie jest niestety inaczej bo ktoś postanowił poprawić fabrykę i poobcinał część kabli. Wiadomo że, jak ktoś tak buraczy to już część z tego nie będzie spełniać swojej funkcji. Część pomostkował z pominięciem tych złączy które są przy silniczkach i tych które powinne być dalej przy drzwiach(a ich już w ogóle nie ma). O zgrozo. :evil: Połączył się bezpośrednio z wiązek kabli(nawet coś przylutowywał do samego silniczka) które są w drzwiach, z tymi które są przy samych kostkach przy wyłącznikach szyb. Masakra :angry2: Tak się zastanawiam czy gdybym gdzieś zdobył te wiązki z kostkami, które idą od samych wyłączników i dalej do kostek od silniczków, to czy działałoby to tak jak fabryka wymyśliła? Bo tak myślę, że może był jakiś inny powód buraczenia w instalacji przy szybach. Ale nic mi nie przychodzi do głowy.Oczywiście gość tak zrobił w obu drzwiach :( Nie wiecie skąd wziąć te przejściówki (kable z kostkami)? Oprócz serwisu bo tam będzie b. drogo. :piwo:
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Pozostaje szrot i zakup instalacji elektrycznej drzwi. Mam u siebie podobnie z tym że gdzie zaglądał szkop to zamiast ori zatrzasków to wkręty i opaski.
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

ale co Ci nie pasuje w tej modyfikacji? Jest jak jest i w sumie nie masz co narzekać. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ciągłe napięcie w instalacji po wyjęciu kluczyka co może być śmiertelne dla akumulatora w zimie.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ja mam całą wiązkę z takiego auta- jutro pooglądam co i jak
m
maruder
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:34
Lokalizacja: suwałki

Post autor: maruder »

No dokładnie. Tak myślę sobie, że na zimę to chyba tylko przyjdzie wyjąć bezpiecznik od szyb:) A nie pasuje np. to że od strony kierowcy nie można prawej szyby otworzyć. Zamknąć ją można (jeśli ją wcześniej się otworzy z prawej strony) ale jak się ją zamyka od strony kierowcy to też powoli (wolniej niż bym ją zamykał od strony pasażera); idzie jakby szło 1/3 prądu i miała zaraz się zatrzymać :D A najlepsze jest to, że ciągle są podświetlone wszystkie przełączniki szyb (są 2 w drzwiach kierowcy i 1 w drzwiach pasażera). Non stop - nieważne czy są światła włączone, czy jest zapłon i czy drzwi otwarte (lampka wewnętrzna gaśnie, czujniki w drzwiach sprawne). Chyba są podłączone bezpośrednio gdzieś pod instalację pod akumulator. Sajgon :bow: Najgorsze że, nie wiem jak powinno być w orginale, bo w obu drzwiach jest namieszane. Nie wiem ile powinno być kostek i przejściówek. Coś za dużo tego;) Jedyne wytłumaczenie tego co tam się dzieje to może po prostu ktoś musiał wymienić silniczki szyb albo całe mechanizmy i nie wstawił podzespołów dedykowanych do tego auta a jakieś inne, od innego samochodu.
W sumie ja na takie autko chorowałem od dłuższego czasu; wiadomo ten znaczek VW ;) , mały to i ekonomiczny... ale chyba głównie dlatego że mi się w nim te zegary podobają :D :-D Zestaw wskaźników jest dla mnie o wiele ciekawszy niż w młodszym polo "okularniku" czy w golfie IV. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
harek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 28 lip 2011, 17:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: harek »

podepnę się pod temat i nieśmiało zapytam czy w moim 6n2 to normalne że elektryczna szyba od strony kierowcy działa tylko przy zamkniętych drzwiach oraz nie ma funkcji automatu (trzeba trzymać guzik zeby otworzyła się cała) ?
Szyba od strony pasażera działa przy otwartych i zamkniętych drzwiach i ma fukcje automatu...

troche mnie to dziwi i zastanawiam sie czy to faktycznie tak powinno być czy ktoś coś dłubał przy elektryce?

ps. do czego służą dwa pozostałe guziki na drzwiach kierowcy ? te z kluczykiem i otwartymi drzwiami auta?
fiesta -> civic-> fiesta -> civic -> obecnie polo 1.4 MPI i berlingo 2.0 HDI :)
m
maruder
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:34
Lokalizacja: suwałki

Post autor: maruder »

Pewnie gdybyś zajrzał do wewnątrz drzwi to też byś zobaczył co ludziska potrafią stworzyć...
ps. do czego służą dwa pozostałe guziki na drzwiach kierowcy ? te z kluczykiem i otwartymi drzwiami auta?
Też nie wiedziałem, dopóki nie podłączyłem kostek od tych wyłączników :) Jest tak że jednym z nich się uruchamia centralny zamek a drugim go wyłącza. Po prostu funkcja ryglowania auta - od środka. We francuzach spotkałem to już w o wiele starszych modelach;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”