[6n] Miska olejowa - po wyjęciu starej nowa nie wchodzi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

[6n] Miska olejowa - po wyjęciu starej nowa nie wchodzi

Post autor: mistrzsieci »

Witam,

Mam nowy problem który chciałbym dzięki wam moi koledzy z forum wyjaśnić :)

Jak pisałem wcześniej miałem miskę olejową do wymiany, więc zakupiłem takową na szrocie (od silnika na pierwszy rzut oka identycznego, misa też takie same miała przetłoczenia, wszystkie). Więc sobie ją zabezpieczyłem i do mechanika na wymianę, stara zeszła lux (zardzewiała była i ciekło) a nowa weszła i za nic nie chciała pasować.

Po wyjęciu okazało się, że mimo identycznych przetłoczeń mam o około 1 cm węższa miskę olejową. Przez co pospawaliśmy starą i tak się trzyma.

Obydwie miski były na silikon złożone, obydwie z silnika 1.4 (tak mam w dowodzie rejestracyjnym).

Moja polówka (6n) to jak wyżej 1.4 AEX (tak wynika z wyglądu i nalepek).
Wyprodukowana w grudniu 1995
kod pojazdu: WVWZZZ6NZTY102559

Wiecie może co to jest grane?
Dodam (może to pomoże, albo i nie), że kiedyś zakupiona na allegro pompa wody również nie chciała pasować do tego auta (ale to może przy pakowaniu błąd).

Silnik wygląda tak jak ten na zdjęciu:
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

na odlewie korpusu silnika masz nr silnika oraz powinien być typ np 1,9 D i nawet kod silnika tu nie mam pewności 100%
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Niestety naklejka jest nieczytelna (ta na obudowie paska rozrządu) a drugiego kodu nie potrafię zlokalizować. Nie wiem gdzie go mam szukać... Odlew korpusu u mnie zardzewiały jest :(

A na tym odlewie dokładnie widać to (to naklejka czy raczej wybite na nim)?

I gdzie szukać? Od dołu gdzieś? Czy od strony skrzyni biegów?
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Generalnie wygląda to na AEX. Jeszcze jedna wlepa jest w bagażniku pod wykładziną po lewej, albo na plastiku, tym od progu bagażnika. Ale to z kolei nie gwarantuje że taki silnik siedzi w aucie. To są dane z fabryki.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Zdjęcie dałem przykładowe - naklejka w bagażniku sugeruje AEX, ale powiedźcie proszę czy gdzieś jest ten numer silnika wytłoczony?

Bo wszystkie naklejki są albo słabo widoczne albo nieczytelne a koniecznie muszę poznać co w tym złomku siedzi. Dane z fabryki są dla mnie chwilowo bezużyteczne - silnik może być inny i to od niego potrzebne mi oznaczenia.

Ale dziękuję za pomoc już mi daną i czekam za tą jedną poprawną odpowiedzią :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

nr silnika powinny być na nalepie umiejscowionej na obudowie rozrządu, i na bloku silnika (nalepa) pod krućcem płyny chłodniczego, tam też powinny byćwypalone nr laserowo ale niekoniecznie, jeśli nie ma niczego to można jeszcze próbować identyfikować po nr głowicy itp, ewentualnie sprawdzenie VIN w ASO bądź w odpowiednim wątku na forum
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

nr silnika benzynowego znajduje się poniżej obudowy termostatu i twój rocznik powinien go mieć ponieważ wcześniej silnik nie był częścią wymienna jak teraz .w diesel-u jest jeszcze na bloku od strony kierowcy odlane razem z blokiem pojemność oraz rodzaj [19 D].
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

Siema.
Miska może nie pasować mimo że silnik 1.4 a wynika to z konstrukcji pompy olejowej w silniku AEX. Coś mi świta że silniki AEX miały inne rozwiązanie konstrukcyjne napędu pompy oleju łańcuszkiem w przeciwnieństwie do np. silnika 1.4 APQ z tego samego lub podobnego rocznika który napęd pompy miał zrealizowany przekładnią zębatą. Pompa jest umieszczona zaraz nad miską i owa miska może mieć minimalnie inne wymiary. Jednak 100% pewności nie mam :).
Zaopatrz się najlepiej w miskę od AEXa :)
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Nie ma co rzeźbić tylko kupić nową miskę. Mogę załatwić Ci bardzo dobrą za 1/3 tego co w ASO.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Witam koledzy :)

A więc stara miska po takiej naprawie jeszcze mi posłuży długo (miałem tylko miejscowe uszkodzenie po tym jak poprzedni właściciel o coś przytarł miską) co do tego czym napędzana jest pompa oleju to tak, jest to łańcuch (sam widziałem). No cóż z tą miską trzeba się udać do szrociarza i niech znajduje inną albo oddaje moją kaskę :)

A pawellini, dzięki za dobre chęci, ale jednak sam sobie znajdę w tej cenie (wiem ile kosztuje w ASO i to paranoja jest).
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

chcialem sie podlaczyc pod temat miski olejowej :
spojrzalem pod spod silnika i mam miske olejowa cala w oleju co to moze byc?? juz raz wycieralem i po tyg znowu cala mokra ?
polo 95
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

mogło Ci silikonowe uszczelnienie pójść, czujnik ciśnienia oleju (wyżej) i chlapie, mogłeś w coś przydudnić i się rozszczelniła miska. Albo jak i u mnie przerdzewiała Ci miska - poszukaj sobie dokładnie skąd to leci i w jakich ilościach.

Co do naprawy uszczelnienia spokojnie dasz sobie radę - tylko 1 specjalny imbus potrzebny. Silikon CX-80 polecam - u mnie na niego składane i jak na razie (odpukać) elegancko :)

Więc obadaj sam co i jak bo tego nikt za Ciebie nie zrobi...
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

ok w weekend zerkne od spodou skad to dokladnie leci i napisze co widac i co robic;) dzeki
polo 95
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Co do miski jak już będziesz wiedział skąd leci - sprawdź to na pracującym silniku - to na forum masz wszystko opisane:

wymiana uszczelnienia miski olejowej
wymiana miski olejowej
lub
zaspawanie dziur w misce olejowej

(więc nie masz konieczności zakładać nowego tematu) :)

A i jakbyś poszukał znalazłbyś wypowiedź shao:
Moze byc uszczelka, moze byc simmering walu korbowego od strony skrzyni, moze odma, ogolnie jest pare miejsc, ktore warto obejrzec...
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Przypominam że miska która jest od nowości nie ma uszczelki,jest klejona na silikon lub specjalny preparat do misek.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”