[6n] Brak tylnych hamulców-pomocy!!!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
SEQUEL
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 sty 2011, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SEQUEL »

Rozumiem... czyli wina pompy hamulcowej to nie jest?...i np. uszkodzonej sekcji tylnej w niej?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

muszę sprawdzić ponieważ wydaje mi się iż hample pracują na krzyż np; prawy przód lewy tył anie przód i tył :scratch: kurde coś pokiełbasiłem :bow:
Awatar użytkownika
SEQUEL
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 sty 2011, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SEQUEL »

Patrzyłem na przewody i jest: sekcja tył i przód osobno...patrząc na przewody...Czekam na pomoc:) Mam taki pomysł. Co o tym myślicie?
Jeśli np. nawaliła pompa a w niej sekcja odpowiedzialna za tył... Wtedy można spróbować zamienić przewody z tyłu do przodu tzn na odwrót parami i wtedy zobaczyć czy to np pompa jeśli będą działać? Co Wy na to?
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Powinno dać radę ale rób to tylko na postoju bez testów drogowych
Awatar użytkownika
NobySun
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 204
Rejestracja: 22 lis 2008, 11:26
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: NobySun »

Witam,

Podłączam się pod temat:

Da się sprawdzić stan okładzin na tylnych hamulcach bez rozbierania bębnów?
Kiedyś widziałem jak mechanik w zakładzie odkręcił śrubę mocującą felgę, przez nią poświecił do środka i coś gmerał - skoro coś widział to może stan okładzin też. Pamiętam że zdjął koło z bębnem gdy ta była przykręcona jeszcze 3ma śrubami.

Pytam bo tył praktycznie nie hamuje, przód słabo i zastanawiam się nad wymianą szczęk i klocków - tym bardziej, że przegląd już niedługo. A już na poprzednim musiałem ściemniać o ręcznym itp. A znowu tam jadę, tzn do stacji diagnostycznej dla "starszych samochodów" :D
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""NobySun""]Da się sprawdzić stan okładzin na tylnych hamulcach bez rozbierania bębnów?
Kiedyś widziałem jak mechanik w zakładzie odkręcił śrubę mocującą felgę, przez nią poświecił do środka i coś gmerał - skoro coś widział to może stan okładzin też. Pamiętam że zdjął koło z bębnem gdy ta była przykręcona jeszcze 3ma śrubami.[/quote]
nie da się, gmerał przypuszczalnie żeby odblokować klin samoregulatora co ułatwia ściągnięcie bębna
Awatar użytkownika
SEQUEL
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 sty 2011, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SEQUEL »

Dowiedziałem się, że pompa działa na krzyż tzn. np. lewy tył z prawym przodem tak dla bezpieczeństwa... Jeśli mam dobry przód obywa hamulce to pompę wykluczam... Pozostaje mi jedynie korektor siły hamowania, gdyż cylinderki i szczęki zostały wymienione...
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

a bębny ? nadal ranty i wgłębienia ?
edit;
możesz sprawdzić działanie kolektora siły hamowania , potrzebna pomoc drugiej osoby , naciskasz mocno hampel i szybko puszczasz wtedy porusza się dźwignia kolektora .
Awatar użytkownika
SEQUEL
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 sty 2011, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SEQUEL »

Dziś podłączyłem przewody na "krótko"- bez korektora siły hamowania i ciśnienie od razu wzrosło co było widać przy odpowietrzaniu. Byłem na przeglądzie i bez problemu przeszedł:). Co do bębnów to i tam trzeba wymienić:). Przyczyna się znalazła w końcu:). Dziękuję wszystkim za pomoc i serdecznie pozdrawiam!!!
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

:) no to dobrze
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
Czarek-lca
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 18 wrz 2013, 23:44

Post autor: Czarek-lca »

Witam,

Mam problem z tylnymi hamulcami, a raczej ich brakiem. Przyczyna jest na wstępie oczywista, gdyż jeden z przewodów hamulcowych jest całkowicie odpięty od pompy.
Obrazek
Domyślam się, że ktoś to zrobił celowo, więc na pewno kryje się tam jakiś chochlik.

Pytanie do Was, jak i co przejrzeć?? Macie jakieś patenty, żeby nie zalewać i potem spuszczać płynu hamulcowego x razy?
VW Polo 95\' 1.05 AEV
Obrazek
Obrazek
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

No co jakaś nieszczelność przewód gumowy , rurka albo cylinderek pociekł .
Jak ktos robi takie druciarstwo to może i z tylnych hamulców nie wiele zostało w sensie że szczęki , bębny i cylinderki do wymiany .
Może też byc taki patent że korektor hamowania osi tylnej pociekł i dlatego to wedzidło .
Obrazek
Awatar użytkownika
Czarek-lca
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 18 wrz 2013, 23:44

Post autor: Czarek-lca »

Jeden hamulec z tyłu jest podłączony, na diagnostyce dał wynik 0,5.
Nie pozostaje nic innego, niż odstawić auto na warsztat i dać żeby podłączyli i zobaczyli co się dzieje :(
VW Polo 95\' 1.05 AEV
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Czarek-lca
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 18 wrz 2013, 23:44

Post autor: Czarek-lca »

Z racji tego, że pogoda dopisywała, przyjrzałem się trochę blizej konstrukcji prezentowanej powyżej. Przewody do korektora są całe, przewód idący do prawego koła praktycznie nie istnieje (i domyślam się, że to on właśnie jest odpięty przy pompie).

Chcę go wymienić na miedziany, ale czy da się wcześniej sprawdzić (ewentualnie przeczyścić) korektor siły hamowania? czy jedyny sposób na sprawdzenie czy problemem jest tylko przewód, to założyć nowy, podpiąć do pompy i sprawdzić czy hamulce wróciły?

Jakiej dlugości będzie ten przewód od korektora do prawego tylnego koła? W sklepie dotną mi na wymiar i zagwintują, więc potrzebuję dokładny wymiar po wygięciu go odpowiednio :)
VW Polo 95\' 1.05 AEV
Obrazek
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Czarek-lca""]Jakiej dlugości będzie ten przewód od korektora do prawego tylnego koła? W sklepie dotną mi na wymiar i zagwintują, więc potrzebuję dokładny wymiar po wygięciu go odpowiednio :)[/quote]
etka podpowie
napisz mi w pw rocznik silnik itp i postaram się znaleźć

najlepiej wymienić wszystkie przewody z tyłu od razu żeby nie było, że kolejny zaraz padnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”