Plus najlepiej i najłatwiej podciągnąć z akumulatora. Nie zapomnij o bezpieczniku. Można kupić takie przelotowe oprawki z gumy. Do środka tej oprawki włóż standardowy bezpiecznik 10A (ja kupiłem oprawkę na nowy typ bezpiecznika - prostokątny z dwoma blaszkami). Przewód do gniazda zapalniczki to minimum 2,5mm2.
jak Ci sie kable beda grzac skoro to jest styk rozwarty ? ( zapalniczka) , jak sie boisz to podlacz po stacyjce .. ale zegnaj zasilanie podczas postoju ..
Ja to inaczej rozwiązałem "+" podłączyłem do czerwonego kabelka idącego z akumulatora do stacyjki (po prawej stronie kierownicy) a "-" przykręciłem do masy pod kolumną kierownicy (mam tam taką małą śrubkę:)). Oczywiście na "+" dałem bezpiecznik. Może to mało profesjonalne ale wszystko działa prawidłowo, nawet na postoju.
Do radia nie podpinam, ponieważ mam trochę kijowe, poprzedni właściciel zamontował jakiegoś czczepa (jakieś proste radio, zupełnie inne wtyczki, chyba sam robił bo niczego to nie przypomina, a w oryginalnej poucinał kable) boję się bo jak mi radio zrobi zwarcie (a tak już było kilka razy) to wywala bezpiecznik, a zapalniczka się przydaje:)
Witam,
przepraszam za odgrzewanie tematu, ale nie chciałem zakładać niepotrzebnie kolejnego z tym tematem. jestem kompletnym laikiem i również chcę zamontować gniazdo u siebie, w środku gniazda są 3 blaszki, jak to podłączyć, aby działało ?
proszę o porady