duze spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
menix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 05 gru 2009, 20:40

Post autor: menix »

Przyczyną w moim aucie zbyt dużego spalania było:zatarcie się cięgien hamulca ręcznego i popękane szczeki hamulcowe po wymianie spalanie wróciło do normy 8L/100km w mieście przy wielokrotnym odpalaniu i grzaniu silnika z manualnym ssaniem.Zwróciło moją uwagę to iż ruszałem pod górkę w ciszy przy otwartej szybie usłyszałem właśnie piski z tylnich kół.
Dodam jeszcze ze robię o 20km więcej tankując na ORLEN.
Co do tych obrotów początkowych podejrzewam ukł.elektroniczny obrotów przy przepustnicy.
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

mam taki sam silnik 1.4 AKK i takie same objawy, jak na biegu jałowym dodam gwałtownie gazu(wcale nie trzeba dodawać dużo, wystarczy gwałtownie), to silnik zamiast wchodzić na obroty to prawie gaśnie, słychać dźwięk podobny do gwałtownego zassania powietrza i po chwili gwałtownie wskakuje na obroty, ale wrażenie jest takie jak by silnik miało zaraz rozsadzić. Bardzo niesympatyczne uczucie w dodatku irytujące.

Jak silnik jest już na wyższych obrotach, to nie ma tego objawu.

nigdy więcej nie kupię auta z silnikiem vw mpi... nie dość że muł, brzmi jak traktor to jeszcze pali tyle co kraz...
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

[quote=""Mały2601""]nigdy więcej nie kupię auta z silnikiem vw mpi... nie dość że muł, brzmi jak traktor to jeszcze pali tyle co kraz...

[/quote]
Ale to przecież nie wina silnika, bo mam taki sam jak Ty. Tylko braku serwisu, poza drobnymi usterkami eksploatacyjnymi nie mam żadnych problemów z nim. Tylko regularnie wymieniam wszystkie części eksploatacyjne, które niestety kosztują swoje.
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

serwisowany jest regularnie.
Nie masz tych przygód jak gwałtownie doda się gazu?
m
menix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 05 gru 2009, 20:40

Post autor: menix »

[quote=""Mały2601""]mam taki sam silnik 1.4 AKK i takie same objawy, jak na biegu jałowym dodam gwałtownie gazu(wcale nie trzeba dodawać dużo, wystarczy gwałtownie), to silnik zamiast wchodzić na obroty to prawie gaśnie, słychać dźwięk podobny do gwałtownego zassania powietrza i po chwili gwałtownie wskakuje na obroty, ale wrażenie jest takie jak by silnik miało zaraz rozsadzić. Bardzo niesympatyczne uczucie w dodatku irytujące.

Jak silnik jest już na wyższych obrotach, to nie ma tego objawu.

nigdy więcej nie kupię auta z silnikiem vw mpi... nie dość że muł, brzmi jak traktor to jeszcze pali tyle co kraz...[/quote]


Polo jest zajefajnym wozem i jak się dba jest nie zawodny i bardzo trwały,a te usterki po kupnie wozu to są właśnie zaniedbania poprzedniego właściciela mnie właśnie to wkurza wyjeździć i do żyda.
Swoim byłem w Anglii gdzie wyczułem ze coś się dzieje ze sprzęgłem byłem w strachu bo przede mną było 2000km a naprawa w Anglii wyniosła by ok 300 Funtów spokojnie wróciłem do domu :grin: ,niemiecki wóz to niemiecki wóz i zawsze będę je cenił.

Na 90% masz to samo co ja tylko u ciebie jest znacznie gorzej,silnik krokowy przy przepustnicy-jest elektroniczny wkleił bym zdjęcie ale już wywaliłem jak wyjmiesz przepustnice i zdejmiesz blaszki odkryjesz czarną przykrywkę zobaczysz czy ścieżki węglowe są całe nie popękane jak będą popękane tak jak u mnie to masz swoją przyczynę :D (ostrożnie się z tym obchodź i nie próbuj prostować ani nic robić -cholernie delikatne w ogóle z Polo trzeba się delikatnie obchodzić.
Sprawdź tez odmę czy nie ma szlamu ewentualnie wyczyść (nie obawiaj się wycieku oleju jest przykręcona na 3 imbusowe śruby można to zrobić od góry na wyczucie ale lepiej wjechać na kanał przynajmniej widać.
No i sprawdź czy nie trzymają tylne hamulce chyba ze masz klocki i tarcze,sprawdź tez przewody podciśnieniowe no i filtr czy nie zarąbany jest .
Podejrzewałem tez Idle zawór jakiś nie wiem gdzie to się znajduje i co to jest , mi on nie przechodzi testu na vagu właśnie ten zawór idle air control(chociaż nie mam pojęcia czy to czasem nie zawór od poduszek powietrznych??????tez bym chciał to wiedzieć na pewno się dowiem przy kolizji-odpukać ) także tez byś musiał to sprawdzić na vagu 5053 a cały opis masz stronę wcześniej wszystkie testy opisałem-ale raczej to nie jest to i będzie to od poduszek ale jak byś mógł sprawdzić u siebie i dać znać byłbym happy,mój jest po wypadku i był kiedyś czerwony także by się zgadzało i poznaje do dziś historie samochodu.
Co do spalania w moim przepadku wszystkie testy miałem pozytywne prócz właśnie tego jednego idle air control,sonda wszystko sprawne ale pojawiały mi się gwałtowne skoki spalania przyczyną był przewód od sondy -ułożyłem go inaczej bo lubią się wewnętrznie przerywać a doszedłem do tego dopiero w Anglii.Jak masz jakieś pytania pisz odpowiem, naprowadzę w miarę swoich możliwości i wiedzy.
Bez vaga bardzo ciężka sprawa vag to podstawa dziś tyle napchali elektroniki w te samochody ze bez niego ani rusz,na koniec dodam ze silniki AKK chodzą odrobinę jak disel także nie przejmuj się tym ten typ tak ma, daj znać jak ci idzie,i nie zrażaj się źle nie kupiłeś przepustnice można kupić w granicach od 100 do 300zł najlepiej od nie wyjeżdżonego Anglika na części i nie mam pojęcia czy można dostać tą samą cześć w sklepie na razie nie mam kasy wiec przystopowałem ,pamiętaj przed rozebraniem ze musisz mieć vaga bo trzeba zaadaptować przepustnice przy każdym odłączeniu nawet przy każdym odłączeniu głupiego akumulatora a jak kupujesz przepustnice to z tymi samymi numerami bo możesz nie zaadaptować nowego nabytku i stracisz tylko kasę,pozdrawiam.
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

oki, no to wag się kłania. Filtr powietrza, świece i przewody WN są wymienione, tak samo linki ręcznego i szczęki z tyłu (szczęki były popękane, a linki zamarzły)...
ale nawet resetowanie kompa, przy wymianie akumulatora nic nie zmieniło z tymi objawami przy dodaniu gazu...
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

[quote=""Mały2601""]Filtr powietrza, świece i przewody WN są wymienione[/quote]
Zapytam z ciekawości, jakie świece wymieniłeś? U mnie silnik ładnie wchodzi na obroty, nic nie trzęsie i nie gaśnie.
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

NGK
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Kiedyś się walnąłem i zmieniłem złe świece, nie do tego silnika. Nic się takiego złego nie działo w pracy silnika. Ale palił tak z 2 litry więcej, sprawdziłem bardzo dokładnie po zmianie na te właściwe czyli V-line34 NGK PZFR5d-11, dosyć drogie świeczki.
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

coś koło 40 paru złotych (za sztukę) dałem, droga zabawa bo one są tytanowe
m
menix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 05 gru 2009, 20:40

Post autor: menix »

Dowiedziałem się ile silniczek krokowy 6-pinowy (elektroniczny układ obrotów silnika)przy przepustnicy kosztuje,używany 200zł nowy 240zł z tym używanym to trochę przesadzili wole dołożyć to 40zł i mieć nowy.
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

@menix
http://allegro.pl/vw-polo-golf-seat-sil ... 64080.html ew. tu masz 6-cio pinowy, tylko nie nie wiem czy nie od 1.6
m
menix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 05 gru 2009, 20:40

Post autor: menix »

[quote=""Mały2601""]@menix
http://allegro.pl/vw-polo-golf-seat-sil ... 64080.html ew. tu masz 6-cio pinowy, tylko nie nie wiem czy nie od 1.6[/quote]
to nie to, to do golfa a nie do naszego.
Do naszego to taki http://allegro.pl/vw-polo-przepustnica- ... 45978.html
to właśnie mamy skopane :grin:
T
Turbo74
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2010, 14:04

Post autor: Turbo74 »

Panowie potrzebuje świece do mojego polo 1.4 MPI 2001 rok dajcie jakiś link .Dzięki z góry.
Awatar użytkownika
godles1991
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:04
Lokalizacja: BIA

Post autor: godles1991 »

HMM wszyscy mówią tu o spalaniu... To czemu moje polo pali 10l/100km?
co może być przyczyną tak dużego spalania?
MAŁY ale WARIAT VW POLO 1.4 MPI 2001r

Moje Polo]viewtopic.php?f=78&t=16537[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”