[9n] Koło Dwumasowe??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kanak96
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:29

[9n] Koło Dwumasowe??

Post autor: kanak96 »

Witam - może ktoś rozwieje moje wątpliwości - jakie koło jest w "Okularze" 9N z 2002r - dwumasowe czy zwykłe? Czytam różne posty, korzystam z opcji "szukaj" i jednoznacznej informacji nie uzyskałem - jedni piszą, że dwumasa inni, że zwykłe.
Moje pytanie trochę na zapas, jak na razie nic niepokojącego ze sprzęgłem się nie dzieje, a przebieg już spory 180 tyś. Ale dobrze byłoby wiedzieć na pewno.
Planuję przed zimą zlecić przegląd alternatora i rozrusznika (pewnie od nowości nikt tam nie zaglądał) - po jakim przebiegu mogą odmówić posłuszeństwa?.
Muszę się pochwalić, że mam jeszcze oryginalny akumulator - jak na razie działa bez zarzutu.
Pozdrawiam "Forumowiczów" i oczekuję na odpowiedź.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Napisz jaki masz silnik 1.4 czy 1.9, oczywiście chodzi o diesle.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
k
kanak96
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:29

Post autor: kanak96 »

Sorki - przegapiłem informację na temat silnika - motorek w moim "Okularku" to 1.4 TDI (AMF).
z
zoltrix3
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zoltrix3 »

Podpinam się :) 1.9 TDI AXR
--
http://www.rajskiesiedlisko.pl
Gospodarstwo Agroturystyczne w Wielkopolsce
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja mam silnik BNM 1,4 TDi i wg ASO niby nie mam dwumasu. Wolałbym się upewnić na 100 procent. Niestety moja ETKA jest średnio aktualna w tych rocznikach.
m
maximus77
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 21 sie 2010, 22:23

Post autor: maximus77 »

Niestety dwumasa nr katalogowy 045 105 273, wg etki 045 105 269. Mam ten sam silnik i sobie chwale :) tfu tfu byle nie padła bo to droga impreza niestety
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

maximus77, ten numer części z ETKI, który podałeś jest raczej dla koła jednomasowego. Koszt w ASO to niecały 1000 zł. A to nie możliwe aby koło dwumasowe kosztowało w ASO tak mało. Jest to raczej zwykłe jednomasowe koło zamachowe.

EDIT:

Co by nie być gołosłownym przesyłam linki do katalogu sachs, który to produkuje:

BNM BWB 70KM : (trzeba kliknąć na skrzęgło i pokaż artykuł)
http://webcat-services.zf.com/index.asp ... _teile.asp
Jak widać tarcza ma tłumik drgań skrętnych (sprężyny) a w wersjach dmumasowych tarcza jest sztywna, rolę tłumika przejmuje koło dwumasowe.
Nie ma także podanej części koła dwumasowego.

Kod silnika BAY AMF 75KM
http://webcat-services.zf.com/index.asp ... _teile.asp

W zestawie jest tarcza, docisk i łożysko. Brak info o dwumasie. NIestety brak tez zdjęcia aby pokazać tarczę z tłumikiem.

BMS BNV 80 KM
To samo. Tarcza z tłumikiem, docisk łożysko.
http://webcat-services.zf.com/index.asp ... _teile.asp

Zdjęcie tarczy z zestawu:
Obrazek

Dla porównania 1,9 TDI:
ATD AXR BMT 101 KM
http://webcat-services.zf.com/index.asp ... _teile.asp
Jest dwumas o numerze Sachs 2294 000 329 ale tarcza na zdjęciu z tłumikiem co mnie trochę dziwi.
Zdjęcie dwumasu http://www.swistak.pl/a8619662,KOLO-DWU ... ml#zdjecia

Silniki BLT ASZ 130 KM

http://webcat-services.zf.com/index.asp ... _teile.asp
Jak widać sztywna tarcza, dwumas.
m
maximus77
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 21 sie 2010, 22:23

Post autor: maximus77 »

Mam nadzieje że się nie mylisz i moja pola nie ma dwumasy, co prawda mój mechanik mówił mi co innego no ale jak przyjdzie czas wymiany sprzęgła to się okaże na 100% co tam siedzi. Niestety wyszukując 045 105 273 na alledrogo można znaleźć ofertę o treści "KOLO DWUMASOWE SPRZEGLO VW POLO SKODA FABIA"

SPRZĘGŁO
KOLO + TARCZA +DOCISK

VW POLO, VW FOX, SKODA FABIA, SEAT IBIZA

1,4 TDI
tarcza nr:045 141 031 C
docisk nr:045 141 025 B
kolo nr:045 105 273 D "
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""maximus77""]Mam nadzieje że się nie mylisz i moja pola nie ma dwumasy, co prawda mój mechanik mówił mi co innego no ale jak przyjdzie czas wymiany sprzęgła to się okaże na 100% co tam siedzi. Niestety wyszukując 045 105 273 na alledrogo można znaleźć ofertę o treści "KOLO DWUMASOWE SPRZEGLO VW POLO SKODA FABIA"

SPRZĘGŁO
KOLO + TARCZA +DOCISK

VW POLO, VW FOX, SKODA FABIA, SEAT IBIZA

1,4 TDI
tarcza nr:045 141 031 C
docisk nr:045 141 025 B
kolo nr:045 105 273 D "[/quote]
Tu masz przykład (archiwalny) takiej aukcji http://xarchiwum.pl/kolo-dwumasowe-nowe ... 39065.html . Numer zgodny z Twoim, opis dwumas a na zdjęciu zwykły jednomas. Aukcjami bym się nie sugerował. Tam jest naprawdę dużo błędów świadomych i nieświadomych.

Tu masz inną aukcję:
http://allegro.pl/vw-seat-kolo-zamachow ... 33518.html
zwykły jednomas
k
kanak96
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:29

Post autor: kanak96 »

Uff - z tego wynika, że w 9N 1.4 TDI (AMF) nie ma dwumasy tylko zwykłe - to super (w razie wymiany sprzęgła będzie taniej) myślę swoją Polówką jeszcze pojeździć.
Może ktoś podpowie przy jakim przebiegu można spodziewać się awarii (zużycie eksploatacyjne) rozrusznika i alternatora (mam nakręcone 180 tyś) i nic jeszcze nie było robione.
Pozdrawiam Forumowiczów.
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

Podpinam się do tematu.
Czy w 1,9 SDI, ASY jest dwumas ?
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
miba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:18
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: miba »

Widzę, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi - 1.9TDI AXR i ilu znawców tyle opinii :)

A w tej sytuacji - problemem jest przejście z dwumasa na jednomas? Planowałem wsadzić sprzęgło VR6, bo Pola będzie atakowała troszkę większy moment...
Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

miba, ja osobiście zostałbym przy dwumasie. Zwłaszcza jak masz zamiar wzmocnić silnik. Ostatecznie nie jest tam bez podowu. Ma chronić skrzynię u wał przed nadmiernymi przeciążeniami.
Wiele osób zmienia na jednomas tylko moje pytanie jest takie: ilu z nich zrobiło na takim setupie po 100 czy 200 tysiecy. Zmiana na jednomas i strzelenie 20 tysięcy z twierdzeniem, że nic się nie dzieje mnie nie satysfakcjonuje. Zwłaszcza, że nowe skrzynie VW jakoś trwałością nie powalają.
Awatar użytkownika
miba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:18
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: miba »

The question is....

Jaki dwumas będzie dobry?

Bo gdy pytałem różnych gości to wszyscy oni opowiadali się za opcją:
Koło, tarcza, docisk od Golfa VR6
Zamach od silnika 2.0 16v ABF

:niewiem:
Obrazek
Awatar użytkownika
miba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:18
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: miba »

Sprawdziłem doświadczalnie.

Jednomas G60 (Sachs'a) + Zamach 228mm na 6 śrub 1Z lub 2.0 16v ABF - gra muzyka, nic sie nie tlucze, nic nie stuka, wszystko pięknie działa :good:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”