huk w kabinie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adrianqu
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 06 sty 2010, 10:51

huk w kabinie

Post autor: adrianqu »

witam mam problem z hukiem pojawiajacym sie przy predkosci 40 km/h jakies miesiac temu mialem podobnie ale bylo to przy 60 km/h, wyminilem lozyska z tylu i pomoglo teraz jest to samo. na moje oko(ucho) huk pojawia sie z prawej strony z tylu.


POMOZECIE ??? :)
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Może źle dokręciłeś, tzn za mocno lub za słabo? Koło w górę na lewarku i sprawdź kręcąc kołem, sprawdź też czy nie ma luzu
Obrazek
Obrazek
w
wembley
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2009, 12:43
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wembley »

U mnie to samo.Głosniej zaczyna się robić gdy osiągam prędkość 60 km/h.Natomiast gdy skręcam w lewo głośność natychmiast ustaje.Wymiieniłem łożyska,problem pozostał.Czy moze to być wina opon? Jutro zmienie na próbe i sprawdze.Mechanik wspominał,że może to być też wina braku oleju w skrzyni biegów?
a
adrianqu
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 06 sty 2010, 10:51

Post autor: adrianqu »

nic nie robilem a huk ustal.... oby na stale
a
adrianqu
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 06 sty 2010, 10:51

Post autor: adrianqu »

niestety huk powrocił, po wymianie lozysk przez ok 3 dni byl spokoj wczesniej jak naładowalem jakiegos tawotu do nich to na jakis czas byl spokoj, teraz po kolejnej wymianie lozysk i zmianie bebnow(na uzywane) huk powraca.....
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

tylne łożyska powinny mieć luz i sprawdzamy go przy dokręcaniu śruby z podkładką na osi koło uniesione obracamy kołem aby nie dostało oporu przy dociąganiu śruby jednocześnie sprawdzamy śrubokrętem aby podkładka pod śrubą po naciśnięciu przesuwała się nie obracała a koło powinno się obracać bez oporu, przed zamontowaniem łożysk trzeba sprawdzić tzw gniazda[ korpusy] łożysk na osi i w bębnie różnica powinna wynosić 0,03 mm w plusie aby łożysko było trzymane w gnieździe tzn średnica zewnętrzna łożyska powinna być większa od średnicy gniazda w bębnie o 0,03 [łożysko wchodzi z oporem ] i odpowiednio średnica wewnętrzna łożyska powinna być mniejsza od gniazda osi . atak przypadkiem nie padają wam na dodatek przednie łożyska ponieważ trudno jest zlokalizować szumienie na początku lub opony szumią
a
adrianqu
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 06 sty 2010, 10:51

Post autor: adrianqu »

atak przypadkiem nie padają wam na dodatek przednie łożyska ponieważ trudno jest zlokalizować szumienie na początku lub opony szumią[/quote]



po zminie łożysk szum ustal na ok 5dni a opony tez wykluczylem bo w miedzyczasie byla zamiana zimowe na letnie.


podejrzewam piasty co o tym sadzicie?
warto je wymienic czy szkoda kasy
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""adrianqu""]
po zminie łożysk szum ustal na ok 5dni a opony tez wykluczylem bo w miedzyczasie byla zamiana zimowe na letnie.
[/quote]
nie wiem jakie łożyska włożyłeś czasami nawet dobrej marki łożyska nowe padają a może źle dokręciłeś za słabo lub za mocno
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”