Dmuchawa!!! Juz nie moge :(

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Taki regulator musi być impulsowy (pwm), radiatorek do tranzystora nie może być za mały, poza tym bardzo prawdopodobne, że będzie bardzo siał zakłóceniami w radiu cb jeśli ktoś używa.
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

http://allegro.pl/rezystor-opornik-dmuc ... 59884.html mam cos takiego w szufladzie :D moze by dalo rade to przerobic jakos :)
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

jaro, nie musi być impulsowy...a nawet lepiej żeby był liniowy...to jest stary, szczotkowy silnik DC i nie ma sensu sterować tu szerokością impulsu (PWM). Liniowy fakt faktem będzie się trochę grzał, ale sprawność napewno lepsza niż drutu oporowego...
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

a moze w jakichs urzadzeniach rtv/agd znajdzie sie cos gotowego zeby to dzialalo??
np w odkurzaczu mam regulacje mocy przez pokretlo w wiertarce regulacja obrotow itp co myslicie??
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

raadek1990, regulacje z odkurzacza/wiertarki/kątówki/itp. się nie nadają bo tam z reguły regulacja odbywa się tyrystorem na napięciu sieciowym, czyli sinusoidalnym przemiennym. Polega to na zmianie fazy napięcia względem momentu przejścia przez zero (nie będę dokładnie opisywał, bo nie o to tu chodzi ;) ).
Natomiast u nas mamy do czynienia z silnikiem prądu stałego. Regulacja w takim przypadku może odbywać się właśnie poprzez wspomniany wyżej PWM (modulacja szerokości impulsu - czyli zasilamy silnik napięciem o kształcie prostokąta, im mniejszy współczynnik wypełnienia tym niższa wartość skuteczna napięcia; zaletą takiego układu jest duża sprawność) albo liniowo (dokładamy układ, na którym "odłoży" się nam niepotrzebne napięcie-czyli np zwykły rezystor; wtedy im większa wartość rezystora tym większe napięcie się na nim odłoży, w efekcie dostaniemy mniejsze napięcie na silniku; wada jest taka że jeżeli popłynie duży prąd przez taki regulator to na tym elemencie będzie musiała się wydzielić duża moc-masa ciepła...)

może i niepotrzebnie tak rozpisuję, ale dobrze jest poznać jak co działa :oki:
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

dzieki za objasnienie ;) kombinujemy dalej
troche offtop ale temat troche elektroniczny :D
objasnicie mi te skroty ??
to jest zlacze zmieniarki
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... niazdo.gif
1 NC
2 RST
3 SIRCS
4 CLK
5 DATA
6 BUS ON
7 +B (+12V)
8 GND
E GND
>>GND i +12 to wejscie (czyli ze mam dac tam + zeby wykrylo zmieniarke) czy wyjscie??
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

1. NC-not connected
2. RST-reset systemowy
3.SIRCS-komendy UniLink
4.CLK- synchronizacja
5.DATA-Dane od/do zmieniarki
6.BUS ON-magistrala
7.+B zasilanie +12V.
8.GND-masa

napisz co to za zmieniarka i do jakiego radia to chcesz podłączyć...najlepiej zrób nowy temat, bo naśmiecimy...
http://translate.google.pl/translate?js ... unilink%2F
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1367774.html
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

mam taki patent ze chce zrobic aux ze zlacza zmieniarki tylko nie wiem czy musze podac sam sygnal czy jescze + zeby mi radio wykrylo zmieniarke.
do ktorych pinów mam dać sygnał audio??
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

napisz co to za radio!
i od razu mówie, że nie będzie się dało zrobić Aux'a ze złącza zmieniarki...
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

http://images.okazje.info.pl/p/sprzet-r ... 14020-.jpg jesli sie nie da to po co robia takie przelotki ??
sony xplode cdx mp-40
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”