Twardniejący hamulec

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kiryl87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 25 mar 2009, 8:32
Lokalizacja: Biała Podlaska

Twardniejący hamulec

Post autor: kiryl87 »

Witam posiadam vw polo classic 2000r 1.9 sdi. Od pewnego czasu posiadam problem z hamulcami, mianowicie wszystko jest dobrze dopóki nie wciskam hamulca 3-4 razy w krótkim czasie, po kilku naciśnięciach hamulec robi się twardy i jego wydolność spada( słabiej hamuje). Dodatkowo dodam że wczoraj przysłuchałem się na odpalonym silniku po wciśnięciu pedału hamulca do końca słychać jakieś takie krótkie syknięcie. Dzisiaj po południu postaram się zdiagnozować skąd to syczy.
Drodzy forumowicze może macie jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

nie wiem dokladnie jaki masz ten pedal ale ja po zmianie auta z VW GTI na polo to byl szkok w polowce sa strasznie slabe chamulce i duzo to samo pisze ludzi na forum mam to samo jak nacisne 2-3 razy to jest w miare dobry a pozniej staje sie twardszy i juz trzeba duzo mocno naciskac zeby hamowalo i sprawszalem to samo w innym polo i jest tak samo by trzeba na zywo to zobaczyc jak to u ciebie wyglada a zobacz na to syczenie jeszcze
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

wygląda na problem z pompą wspomagania hamowania :? lepiej to ogarnij bo z hamulcami nie ma żartów.
k
kiryl87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 25 mar 2009, 8:32
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: kiryl87 »

Rozglądałem się za takimi pompami podciśnienia i powiem ze jest to spory koszt nowa kosztuje od 600- 800 zł a z używką nie wiadomo czy nie będzie gorsza od mojej. Dodam tylko że jak nacisnę za pierwszym razem pedał hamulca auto hamuje normalnie, najgorzej jak troszku się pulsuje.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

kiryl87 zanim kupisz pompe i wydasz sporo kasy przejedz sie inna polowka zobaczysz czy tak samo hamuje ja mam tak od nowosci ze jak nacisne kilka razy to jest spoko hamulec a pozniej twardnieje i juz lipa w innej polowce jest tak samo co jechalem w takich polowkach powinny byc juz 4 tarcze a nie bebny z tylu jak w maluchu ,moze jeszcze niech raz zerknie ci i na to
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Sprawdź czy wszystkie wężyki od Serva są szczelne ;)
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

miałem podobne objawy i po wymianie płynu hample git[koszt nie duży ] .jeśli słabe hample to może trzeba także wymienić klocki tarcze lub szczęki bębny jeśli są na lepszą markę anie narzekać .
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

biały ma świętą rację na początek radzę wymienić płyn hamulcowy (DOT4) powinno się co 2 lata wymieniać ten płyn dlatego potem dzieją się takie jaja z hamulcami, płyn hamulcowy to najbardziej zaniedbywany płyn w samochodzie poza chłodziwem (co 4 lata) jeśli wymiana nie pomoże to szukamy dziury dalej...
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
godles1991
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:04
Lokalizacja: BIA

Post autor: godles1991 »

No to ja Ci już odpowiem na Twoje pytanie! Twój problem to pęknięte servo... miałem to samo :/ tyle że mi jeszcze obroty falowały.. pozniej... a np jak stoisz na postoju na rozgrzanym silniku i nie masz wcisniętego hamulca to coś ci szumi? a jak wciśniesz hamulec to to ustaje? Jeśli tak to problem tkwi w SERVIE! koszt serva do mojej polo 800 zl nowe BOSH ja kupilem używke i okazało się szczelne za jedyne 100 zl + 300 wymiana bo trzeba bylo rozgrzebać pół samochodu...
MAŁY ale WARIAT VW POLO 1.4 MPI 2001r

Moje Polo]viewtopic.php?f=78&t=16537[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”