Polo kombi 1,4diesel zapowietrza sie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Przemysław
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 13 mar 2011, 15:25

Polo kombi 1,4diesel zapowietrza sie

Post autor: Przemysław »

Witam

Mam tak problem za moim polo, raz na jakiś czas się zapowietrzy.
Nie wiem w czym jest problem niepokoi mnie to jak ściągnę ten plastikowy zworek który jest na filtrze to widać ze filtr nie jest pełny.
Nawet jak zaleje go ropą do pełna i odpalę silnik to po kilku minutach znowu paliwo jest wyciągnięte do połowy filtra, tak zostaje i tak cały czas pracuje ale raz na jakiś czas mniej więcej w odstępie 150-200km sie zapowietrzy.
Kupiłem nawet nowy zaworek na filtr ,wymieniłem orink pod zaworkiem na grubszy i dalej ten sam problem.
Pamiętam ze jak zmieniałem jakiś czas temu filtr paliwa na nowy to ten stary był zalany do pełna.
Wydaje mi sie ze filtr musi byc zawsze pełny, czy sie myle?

Wkurza mnie to bo muszę wozić w bagażniku rope w butelce, mały lejek do zalania filtra i narzędzia do odpowietrzanie pompy.

Z gory dziękuje za pomoc
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Filtr zawsze musi być pełen.
Może nowy filtr nadaje się do kosza? Ja tak miałem w swoim polo.
Posprawdzaj jeszcze dokładnie wtryski, wężyki od nadmiaru i wszystkie węże wychodzące z filtra i pompy. Zwróć uwagę na to czy są suche.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
P
Przemysław
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 13 mar 2011, 15:25

Post autor: Przemysław »

[quote=""Brzeziak_""]Filtr zawsze musi być pełen.
Może nowy filtr nadaje się do kosza? Ja tak miałem w swoim polo.
Posprawdzaj jeszcze dokładnie wtryski, wężyki od nadmiaru i wszystkie węże wychodzące z filtra i pompy. Zwróć uwagę na to czy są suche.[/quote]

Co masz na myśli pisząc żeby sprawdzić wtryski, w jaki sposób sprawdzić?
Moge je sprawdzić sam w jakiś sposób czy muszę podjechać do jakiegoś specjalisty?

Sprawdziłem wszystkie wężyki, jest sucho, nigdzie nie wycieka.

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy filtr się nadaje do kosza? Bo nie jest tani i chciałbym mieć pewność zanim wymienię prawie nowy filtr na nowy.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Chodziło mi o to żebyś zobaczył czy są suche. Co do filtra to raczej nie można go sprawdzic, no chyba ze ktoś inny ma jakieś pomysły albo patenty?
Nie wydaje mi się żeby 20-30zł to był majątek.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
P
Przemysław
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 13 mar 2011, 15:25

Post autor: Przemysław »

[quote=""Brzeziak_""]Chodziło mi o to żebyś zobaczył czy są suche. Co do filtra to raczej nie można go sprawdzic, no chyba ze ktoś inny ma jakieś pomysły albo patenty?
Nie wydaje mi się żeby 20-30zł to był majątek.[/quote]


No wiec przyjrzałem sie dokładnie i zauważyłem ze jeden wtrysk tak trochę sie poci, pozostałe sa ok.
Ja za filtr paliwa płaciłem 48zł
Kule a może mam nie taki filtr, jeśli taka wysoka cena?
Pamiętam ze stary wyglądem nie różnił sie od tego nowego, sprzedawca w sklepie zapewniał mnie ze to jest na pewno do mojego auta.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Np. filtr oleju przy Ursusie C360 i polo wyglądają tak samo a są całkiem inne.
Sam nie wiem skoro gościu w katalogu tak dobrał to musi tak być. A załóż na chwilę stary i zrób parę kilometrów. Zobaczysz co będzie sie działo.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

Filtr masz chyba coś kiepskawy.... ten zaworek najlepiej mieć oryginalny tak samo oring i zawleczkę, bo jak ona źle dociśnie, albo źle ułożysz filtr paliwa, to może wystąpić gdzieś nieszczelność i dostawać się powietrze. Odpal auto i patrz na wężyki czy nie ma w nich bąbelków , możesz poruszać filtrem, zaworkiem i obserwować. Przy wtryskach jak jest trochę mokro mogą to być wężyki przelewowe, warto je wymienić, 1 metr takiego wężyka to koszt 7zł a starczy spokojnie.
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

Witam
też tak miałem pomogła jedynie wymiana wszystkich wężyków i cybantów dopiero później zaczął chodzić jak burza koszt wężyków kolo 20zł bo brałem najlepsze czyli wykonane z NBR nie rozpuszczane przez ropę około 1,5 m 6mm i 1,5m 8mm wymieniłem wężyki zarówno doprowadzające ropę do filtra i pompy jak i przelewowe i powrotne z wtrysków. a okazało sie ze był tylko 1 troszkę sparciały i popękany na powrocie przez którego miałem własnie takie problemy a teraz spokojnie mam problem z głowy na kilka nawet lat ;) ważne jest by wymienić wszystkie też zaciski ! najlepiej nie na cybanty jak miałem wcześniej tylko specjalne zaciski śrubowe które zachowują kształt przy ściskaniu ;) oczywiście dobrane do średnicy wężyka lub samozaciskowe jak masz w układzie chłodzącym dostępne w sklepach motoryzacyjnych myślę że po tej operacji już nie będzie ci się nic zapowietrzając tylko tak jak pisałem jakieś 30zł z zaciskami i godzina wolnego czasu w najgorszym wypadku może ci się zapowietrzać na wężykach elastycznych wychodzących z baku ale w to wątpię ;)
a i jeszcze jak już ściągniesz wszystkie wężyki to przedmuchaj te co idą do baku i wchodzą (powrót i dopływ) do filtra jak nie masz kompresora płuca wystarczą ;) od razu zobaczysz różnice w jeździe i spalaniu ;) np po tej operacji mój pali od 3,8 do 4,5 nie zależnie czy zima czy lato !max prędkość 85 ale to szczegół ;)
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy


ps. lepiej mieć dobrze naładowany aku przed rozbiórką tego bo trzeba pokręcić trochę i jednocześnie machać pedałem gazu szybciej się odpowietrza i uruchamia silnik lub 2 opcja wziąć baniak z ropką pozalewać szczykawką wężyki pospinać i na krótko dać wężyk z pompy do baniaka silnik zagrzać zgasić podłączyć i odpalić jak wszytko dobrze zrobione to 1 sposób zadziała na 100%
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Jak bedziesz miał problemy z odpowietrzeniem, to spóbój na WD-40 odpalić, psykajac małe dawki do pompy wtryskowej- przez wąż doprowadzający powietrze z filtra powietrza.
Ja tak odpalałem i chytał po dwóch , trzech kręceniach.
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”