Zwiększenie mocy silników polo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
MariozoKR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 26 paź 2009, 15:46
Lokalizacja: Krakow

Zwiększenie mocy silników polo

Post autor: MariozoKR »

Witam Kolegów :) Mam do was pytanie związane z zwiększeniem mocy silników naszych samochodów.
Jestem Ciekaw czy są jakieś metody dodania kilku kucyków silnikowi. Nie mówię o mocach żędu 300km tylko w zależności od silnika i tego czym dysponuje dodanie mu czegoś delikatnie i nie mam na myśli chińskich wynalazków tylko sprawdzone zabiegi.
Stosował ktoś z was już jakieś modyfikacje i jakie były jej ewentualne koszty?
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

A szukajka to co :box:

viewtopic.php?f=13&t=687
Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
M
MariozoKR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 26 paź 2009, 15:46
Lokalizacja: Krakow

Post autor: MariozoKR »

Patrzyłem i nic co by mnie zainteresowało nie znalazłem : no chyba że coś pominąłem :(
A jeśli chodzi o wymianę silnika to nie był bym póki co zainteresowany, dlatego pytam o inne metody
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

jak masz +10tys pln na start możesz pobawić się w profi uturbienie
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

MariozoKR jakiego dokładnie silnika? Nie znalazłeś bo może szukałeś tak samo konkretnie jak zadałeś pytanie ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

MariozoKR
zobacz brojekt borka on ma zwiekszona moc przez chyba mod kolektora i dolot
l
lexyy
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 gru 2009, 1:04

Post autor: lexyy »

wsadzić silnik z Ibizy 2.0 ABF i skrzynie 2Y i masz taka zapier... ze szok
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Czyli jak widać tanim kosztem tego nie zrobisz - nawet jakbyś wszystko zrobił sam czyli oszczędzając na robociźnie wyjdzie drogo, kurcze krótko jestem na forum a temat zwiększenia mocy był już 2 razy powtarzany :)

No cóż każdego kuszą dodatkowe konie, tylko pytanie dlaczego wybraliście sobie polo do takich udziwnień, trzeba było szukać "sportowej" wersji albo innego auta :grin:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

[quote=""lexyy""]wsadzić silnik z Ibizy 2.0 ABF i skrzynie 2Y i masz taka zapier... ze szok[/quote]

6kzł i można robić
Awatar użytkownika
Gepard
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:14
Lokalizacja: Zabrzeg SBI

Post autor: Gepard »

jest kilka metod na zwiększenie mocy bez montażu turbiny i swapa na mocniejszy silnik:
a) mody w układzie dolotowym tzn. zastąpienie plastikowych rur np. polerowanymi rurami, filtr sportowy ( niekoniecznie stożkowy)
b) mody w układzie wylotowym tzn. głownie wymiana kolektora wydechowego na dedykowany, i reszty układu ( tłumiki itp)
c) polerka kanałów dolotowych, ewentualnie lekkie planowanie głowicy
d) zwiększenie dawki paliwa
do wyboru do koloru tylko wszystko zależy od funduszy i czasu. czasem może poprawić humor wlanie lepszego paliwa.
moc ci to podniesie ale do pewnego stopnia. trzeba pamiętać że jednak pojemność silnika robi swoje.

Przekonałem się ostatnio o tym z kolegą. Ja swoim variantem ( 1,9 tdi 90 km, 200 Mn) a kumpel Punto 2009 r. 1,3 MultiJet ( 90 km, 200 Mn) i przy 130 km/h zostawał już w tyle
może ktoś już robił podobne porównanie?
POLO CLASSIC - Maluch wsród Limuzyn
2012 Ślesin
2013 Ślesin
2014 Ślesin
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

[quote=""Gepard""]est kilka metod na zwiększenie mocy bez montażu turbiny i swapa na mocniejszy silnik:
a) mody w układzie dolotowym tzn. zastąpienie plastikowych rur np. polerowanymi rurami, filtr sportowy ( niekoniecznie stożkowy)
b) mody w układzie wylotowym tzn. głownie wymiana kolektora wydechowego na dedykowany, i reszty układu ( tłumiki itp)
c) polerka kanałów dolotowych, ewentualnie lekkie planowanie głowicy
d) zwiększenie dawki paliwa
do wyboru do koloru tylko wszystko zależy od funduszy i czasu. czasem może poprawić humor wlanie lepszego paliwa.
moc ci to podniesie ale do pewnego stopnia. trzeba pamiętać że jednak pojemność silnika robi swoje. [/quote]

nie do końca są silniki w polo których mody zamiast polepszyć pogarszają
co do twojego porównania dwóch aut o podobnej mocy ma się nijak
wszystko zależy co robisz
ja zaczął bym największego moda i zamiast 95 zaczął lać 98 :victory:
M
MariozoKR
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 26 paź 2009, 15:46
Lokalizacja: Krakow

Post autor: MariozoKR »

To na sam początek zajmę się układem dolotowym :) Lepiej złożyć go samemu czy są jakieś zestawy dedykowane??? Tłumiki są już przelotowe, kata brak.

A co do paliwka to leje V-powera a czasem jak jest lepiej z kasą V-Power racing ale według mnie mocy ono zawiele nie dodaje jeśli już znikome wartości. A teraz troszkę w drugą stronę jak wzmacniamy silniczek to może warto pomyśleć coś hamulcach żeby było jak się zatrzymać, wiem wymiana tarcz klocków, płyn. a próbował ktoś z was może z większymi zaciskami??
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

MariozoKR hamulce... załuż sobie tarcze na tył
ewentualnie zwrotnice z GTI na przód
skoro chcesz wzmacniać silnik teraz myślisz o hamulcach to może zadbać o dobre opony
nie wiem co masz za silnik ale walczysz z wiatrakami jak uda ci się wyciągnąć wiecej mocy niż 20% to będzie rewelacja
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Kiedyś o tym czytałem sporo, oczywiście da się podciągnąć takie 1,4 8v do około 90km n/a ale to taka sztuka dla sztuki jak dla mnie.
Trzeba zrobić porządny dolot,
Liczony wydech z kwaśniaka,
Ostry wałek,
Wydajniejsze wtryski,
Planowanie głowicy,
no i na koniec strojenie.

efekty wydaje mi się mizerne w stosunku do kosztów, ponieważ silnik traci dół, kulturę pracy i do tego więcej pali.

Innym pomysłem jest soft turbo, bez zakucia (0,5Bar max), można to zrobić w najtańszej wersji z regenerowaną turbiną już za 6k pln a efekty na pewno lepsze :)
Jednak uważam, że najbezpieczniejszym, najbardziej bezawaryjnym i najtańszym rozwiązaniem jest przerzucić silnik z gti. 125km z ta budą już daje rade.

mały off top, abf się mieści bez podcinania podłużnic?
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, 9:58 przez Gulunio, łącznie zmieniany 1 raz.
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Najpierw zamontuj sobie kolektor wydechowy, są dedykowane do polo, na allegro stoją około 800 zł.
Jak chcesz więcej mocy to wywal wszystko z auta co nie potrzebne :) Mniejsza masa = większy stosunek mocy to masy.
A jak masz większą gotówkę, kolega Cyprys sprzedaje komplet do SWAPa (czyli zmiany silnika) chyba za 11 000 do negocjacji.
A tak nawiasem, próbował ktoś jeździć na benzynie z domiszką nitrometanu ? Takie połączenie stosuje się przy silnikowych modelach samolotów. Na zdrowy chłopski rozum powinno podnosić moc i sprawność silnika, ale jak z jego żywotnością ?
Ewentualnie zakup sobie N2O :grin:

Galunio, lekko trzeba przyrzeźbić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”