Ile wytrzymują elekryczne pompy paliwa?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

Pytanie czy jak odłączyć przewody podciśnienia lub ten idący z przepustnicy i na grzybek (regulator ciśnienia) i w miejsce z prawej strony listwy to paliwo będzie wracało do baku tzn Nadmiar ??

Czy to ta druga pompa za kołem odpowiada za powrót paliwa ??
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

grandprix, poczytaj :vinsent: ...pompa za kołem jest ciśnieniowa. "Robi" ciśnienie na wtrysk, a to co nie wleci do silnika wraca do baku (prościej się chyba nie da :glare: ). Pompa w baku jest objętościowa więc odpowiada za podanie odpowiedniej ilości paliwa dla tej ciśnieniowej.
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

[quote=""kaczor13134""]
W dowodzie wbite mam poj 1272 i moc 55kW więc z tego wnioskowałem moje poprzednie słowa. Jeżeli jest inaczej, to kto pomoże mi zidentyfikować moją polówkę i znaleźć pompę paliwa ? zauwazyłem taka zależność że czasami podczas jazdy czuć paliwo czego wcześniej nie było. Czyżby przewody mogłyby przeciekać ? I czy może ktoś wie do czego służą te rurki spod samochodu?[/quote]
może i kiedyś był tam taki silnik jak w dowodzie ten co masz na pewno nim nie jest. ten co masz to ma max 55 ale KM a nie kW ;] pompa paliwa jest mechaniczna, na bloku, to ta "puszka" którą łączy wężyk z filtrem paliwa i dalej wężem do baku. jak czuć paliwo to wtedy najlepiej przeleć od gaźnika przez przewody do baku i sprawdź też pod tylnym siedzeniem otwór gdzie jest pływak.
Obrazek
g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

Lukas ok
do czego zatem są przewody podciśnienia idące z przepustnicy do grzybka na wtryskach ?? mają jakiś związek z ciśnieniem paliwa ??

Obrazek zaznaczone kółeczkami
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

ten grzybek przy wtryskach to właśnie regulator ciśnienia paliwa...
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

a ten grzybek o który pytałeś co wchodzi to filtra węglowego to jest odpowietrzenie zbiornika żeby pompa baku nie wciągneła, znam gościa któremu wciągneło bak hehe wyglądał jak by go coś przejechało :grin:
g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

A jeśli tej rurki do grzybka sterującego ciśnieniem nie ma auto może mieć różne problemy ??
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
k
kaczor13134
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:45

Post autor: kaczor13134 »

OK to szukamy winowajcy. Kabelek podpiąłem i niestety nadal nie uruchamia się na benzynie. Teraz sprawdzę pompę tą przy silniku czy nie cieknie , a ta druga jest pod siedzeniem z tyłu tak? razem z pływakiem i jakoś specjalnie ją się wyjmuje ??
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

[quote=""kaczor13134""]OK to szukamy winowajcy. Kabelek podpiąłem i niestety nadal nie uruchamia się na benzynie. Teraz sprawdzę pompę tą przy silniku czy nie cieknie , a ta druga jest pod siedzeniem z tyłu tak? razem z pływakiem i jakoś specjalnie ją się wyjmuje ??[/quote]

pływak/pompka jest wkręcony w bak ... podniesiesz siedzenie to zobaczysz, że na obwodzie są wycięcia, którymi możesz się posłużyć do odkręcenia ( złap kombinerkami za obwód i spróbuj przekręcić (w lewo) a jak nie dasz rady to sposób debila (młotek i przecinak) i pobijać aby się odkręciło... wyjmujesz powoli do góry, do poziomu pompki wyjdzie lekko, później uważaj na przewody i kostkę i na końcu na sitko bo może Ci odpaść i zostanie w baku (da się wyjąć ale można się napocić), mijasz sitko i przechylasz aby wyszedł pływak...
Moje byłe POLO]
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""grandprix""]A jeśli tej rurki do grzybka sterującego ciśnieniem nie ma auto może mieć różne problemy ??[/quote]
mogą być problemy z pracą silnika. Może mieć albo za wysokie ciśnienie paliwa albo za niskie...
k
kaczor13134
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:45

Post autor: kaczor13134 »

Polo już pali na benzynie bez problemu :) wyjąłem pompkę i podłączyłem DOKŁADNIE przewody do elektrozaworu , po czym pompka spowrotem i działa jak malina :D dzis też sie napociłem nad założeniem alarmu i centralnego :D wszystko chodzi :) Teraz musze zlokalizowac ubytek paliwa , gdzie ucieka! przewody sa tylko pod pokladem?
k
kaczor13134
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:45

Post autor: kaczor13134 »

Polo już pali na benzynie bez problemu :) wyjąłem pompkę i podłączyłem DOKŁADNIE przewody do elektrozaworu , po czym pompka spowrotem i działa jak malina :D dzis też sie napociłem nad założeniem alarmu i centralnego :D wszystko chodzi :) Teraz musze zlokalizowac ubytek paliwa , gdzie ucieka! przewody sa tylko pod pokladem?
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Witam dzisiaj przejechałem się obejrzeć auto z ogłoszenia i pola chyba się obraziła :) Usłyszałem głośniejszą pracę pompy (przez jakiś czas) oraz malutki wyciek. Okazuje się, że na obudowie jest jakieś mikro pęknięcie i sączy się bena na odpalonym silnku.
Myślę sobie czy dało by to radę (po demontażu) jakoś zalutować/uszczelnić? Inna opcja to kupno nowej pompki, ale przeglądałem allegro i myślę, żeby podpasować z innego auta - np. polonez truck na allegro koszt 70 zł, trzeba by tylko dorobić połączenie kabli.
Może ktoś już wykonał taką "adaptację" ?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

jaro, myślę że każda pompa zewnętrzna o ciśnieniu 1,2 bara i wydajności min 75l/h będzie możliwa do adaptacji.
A co do uszczelniania to odradzam bo i tak po pewnym czasie znowu zacznie lecieć.
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Pompa wymontowana - posiada 4 wżery w wierzchniej warstwie (aluminium), pod spodem jest warstwa stalowa. Z dwóch wżerów sączyła się benzynka. Pompa klei się już klejem dwu składnikowym - żywicą. Oczywiście jest to rozwiązanie tymczasowe - zobaczymy jak będzie. Zamawiam jednak pompę z poloneza trucka (ma większą wydajność 3-4B). Koszt 80 zł z przesyłką.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”