Tuż po odpaleniu gaśnie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Tuż po odpaleniu gaśnie

Post autor: ragiern »

Witam!
Od jakiegoś czasu zmagam się z dolegliwością polegająca na tym, że auto tuż po odpaleniu gaśnie. Niekiedy przy drugim podejściu jest już wszystko OK, a czasami trzeba zrobić przygazówkę, aby nie znów zgasł. Jak już zapali, to chodzi bez najmniejszego problemu, a mocy mu nie brakuje.
Co ciekawe, dzieje się tak tylko po kilkunastogodzinnym postoju (np. po postoju w nocy). Krótszy postój (kilkugodzinny) nie powoduje powyższych objawów. :(
Proszę o sugestie możliwych przyczyn. Będę zwłaszcza zobowiązany osobom, które spotkały się z takim przypadkiem. :)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

ragiern
immobilaizer sprawdz pod vagiem

ewentualnie przepustnica do czyszczenia
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

[quote=""Paffcio""]ragiernewentualnie przepustnica do czyszczenia[/quote]
Potwierdzam, przeszło po wyczyszczeniu i adaptacji.
Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Immobilizer raczej odrzucam, gdyż wygląda mi to bardziej na kwestię związaną z paliwem.

Brudna przepustnica w trakcie jazdy nie dawałaby jakichś dziwnych oznaków - falowanie obrotów, nierówna praca silnika, itd.?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

Falowanie też, ale cała operacja czyszczenia zajmie ci raptem 30min więc warto jak jeszcze tego nie robiłeś.
Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Być może się na to skuszę. ;)
Wprawdzie nie sądzę, aby rozwiązało to mój problem, jednak na pewno nie zaszkodzi. ;)
Powiedzcie mi tylko, czy AEX wymaga adaptacji? Nie posiadam VAG-a, więc to mnie najbardziej powstrzymuje.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Czyli jednym słowem bez kompa się nie obędzie? :(

Poza przepustnicą co by jeszcze mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Matelko
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:47
Lokalizacja: RLE > Rzeszów

Post autor: Matelko »

Odepnij czujnik temp. cieczy chłodzącej o obczaj czy zapali bez problemu
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

O czym miałoby to świadczyć?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Sprawdziłeś immo?
Obrazek
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Immo nie sprawdzałem, bo nie podejrzewam, aby był on sprawca całego zamieszania. Raczej podejrzewam coś z paliwem (zbyt niskie ciśnienie, cofanie się do pompy, brudny filtr, itd.)
Czemu podejrzewacie immo? Jak ewentualnie go sprawdzić?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""ragiern""]Czemu podejrzewacie immo? Jak ewentualnie go sprawdzić?[/quote]
Bo to często występujący błąd i objawy pasują. Sprawdzić można kompem.

Przepustnicę wyczyściłeś tak jak koledzy doradzali?
Obrazek
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

To w takim razie czemu niekiedy potrzebna jest przygazówka po której jest wszystko OK?
Gruntownie nie, bo nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi, czy obejdzie się bez kompa. Natomiast po odkręcieniu filtu powietrza, nie wyglądała źle. Zresztą jakiś rok temu też była w ten sposób czyszczona. ;)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

Sprawdź przepustnicę, wyczyść ją dokładnie tak jak radzą koledzy ale... Na według moich doświadczeń to EGR- Aparat dopalania spalin, jego też można wyczyścić ale nie skutkuje na długo. Jednakowoż jeśli po wyczyszczeniu tegoż aparatu objawy ustąpią trafisz w sedno i naszykuj portfel do wymianki EGR - a, nie jest tani i nie warto kupować używki bo kupisz, a za chwilę będziesz musiał kupować jeszcze raz. Chyba że lubisz się grzebać w swojej biedronce... ;)
Przerabiałem to w innym aucie - Opel Omega B 2.0 16v 1996r



Jeśli pomogłem dodaj plusa :amen:
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”