[9n] 1.4TDI Opinie o silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Petrusek
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 06 mar 2011, 21:58

Post autor: Petrusek »

Podłączę się pod temat spalania.
Od niedawna mam polówkę IV z 2002 roczku z benzyniakiem 1.4 i 75 konikami. Nie mam koputera wiec sprawdziłęm metodą zalej do pełna, przejedź 100km i zatankuj no i w cyklu 40%trasa i 60%miasto wyszło mi że spaliłem 8,3. Czy to nei za dużo, czy te silniki tak mają? Ile Wsze tego typu palą?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Zakupując swoją polówkę nieco obawiałem się silniczka 1,4 TDI. Właściwie tego, że ma 3 gary. Wiadomo kultura pracy jest gorsza niż 4 garowca.

Ale spalanie dla mnie to bajka. Mój silniczek ma albo 170 albo 225 kkm (w serwisie tyle wyszło ale kolega zaznaczył, że wygląda to na błąd) i ma się bardzo dobrze. Pompki grają bardzo dobrze (sprawdzane przez zakupem).

Od zakupu minęły 3 tygodnie a ja dobiłem do licznika 3 kkm. Podczas wyskoku z Gdańska do Krakowa w 3 osoby plus bagażnik do pełna spalił średnio 4,7 litra/100 km. 1300 trasa plus 300 po Krakowie. I to nie stosując się zbytnio do ecodrivingu.
Brak 4 cylindra odczuwa się podczas ruszania.
Ale jak na razie spoko, przegląd zrobiony, można latać.
C
Cysterna
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 wrz 2010, 13:42

Post autor: Cysterna »

Witam,
odnośnie silnika 1.4 TDI jak dla mnie można wymienić znacznie więcej zalet niż wad. Odnośnie kultury pracy i głośności, no cóż, ta pozostawia wiele do życzenia, taki urok 3 cylindrów. Ale kupując Polo z tym silnikiem wiedziałem ze cicho nie będzie wiec nie mnie narzekać, bardzo szybko się przyzwyczaiłem:) dragania występują ewentualnie przy ruszaniu, później jak dla mnie jest w miarę. Silnik cechuje sie przyzwoita dynamika, no moze oprocz pierwszego biegu:) Benzynowiec jest znacznie mniej dynamiczny w zakresie 2-3.5tysiaca obrotow, pozniej wiadomo, juz troche inna bajka na korzyść benzyny ale i spalanie benzynowca rosnie znacząco:) na trasie dynamika również przyzwoita, można wyprzedzać zazwyczaj bez redukcji , ale wiadomo, na trasę 1.9 TDI bedzie o wiele lepszy. Niektóry pisza o spalaniu w mieście rzedu 5.5-6L? No nie wiem... Chyba, że zmienia się biegi przy okolo 2-2.5tys obrotów. Jeśli któs czesto zmienia bieg na wyższy w okolicach 3.5 tys i wyżej niech bedzie przygotowany na spalanie w okolicach 7-7.5:) Zima zawsze trzeba doliczyć 1litr wiecej, silnik rozgrzewa się chyba jeszcze wolniej niż 1.9TDI. Na trasie przy prędkości podróżnej 100-110km/h i włczonej klimie udalo mi się latem osiągnąć dokladnie 3.9Litra, jesli ktos nie przekracza na trasie 100km/h osiagnie jeszcze lepszy wynik na pewno:) Odnośnie bezawaryjności ciężko mi się wypowiadać, zrobiłem w ciągu pół roku 11tys km i oprocz wymiany oleju i filtrow nie musialem odwiedzac mechanika. Polecam szczególnie dla tych, którzy głównie jeżdżą po mieście i sporadycznie w trasy oraz wybacza 1.4 TDI " traktorzenie" szczególnie zaraz po odpaleniu:)
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

[quote=""Cysterna""]Niektóry pisza o spalaniu w mieście rzedu 5.5-6L? No nie wiem... [/quote]
Mi tej zimy najwięcej wyszło 6,28lp100km dodam że wtedy jeździłem bardzo ekonomicznie(dojeżdzanie do skrzyżowań na biegu bez gazu itp. - ekodriving) na trasie 9,4km - ale te spalanie wyadje mi się że takie wyszło, bo jak jechałem <2000RPM to jak dojechałem do celu to silnik miał dopiero 70stC(jazda bez ogrzewania), teraz gdy się już trochę nagrzało na dworze to spalanie lekko spadło do 5,87 ale dodam że zmieniłem styl jazdy na mało ekonomiczny, na tym baku miałem sporo wyprzedzania gdzie dochodziłem do sporych obrotów.

dodam jeszcze że te 9,4km to trasa nie po mieście, ale też nie po terenie niezabudowanym, 3/4 drogi to obszar wiejski, a 1/4 to małe miasto gdzie są tylko jedne światła i jedno rondo jest, jak narazie ze spalania jestem niezadowolony :angry:

Spalania nie podaję z komputera pokładowego(bo go nie mam;) ) a z tego co wiem to komputery często zaniżają spalanie nawet do 0,5l(u VW)(nigdy też nie zawyżają, więc to nie błąd pomiarowy) - kiedyś w 'auto świat', albo 'motor' był o tym artykuł.
Obrazek
C
Cysterna
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 wrz 2010, 13:42

Post autor: Cysterna »

Jeżdżąć po dużej aglomeracji miejskiej jaką bądź co bądź jest Poznań, szczególnie w godzinach szczytu raczej nie uda zejsć się poniżej 6Litrów, nawet jeśli stosujemy sie do zasad Ecodrivingu:) Ale w okresie wiosenno-letnim jeżdżąc bez wysilania silnika spalanie około 6.5 Litra jest jak najbardziej do zaakceptowania:)
m
maniek24
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 lut 2011, 12:36
Lokalizacja: LBN

Post autor: maniek24 »

witam ja również polecam 1,4 tdi, już jakiś czas śmigam tym motorem do miasta mocy wystarczy
natomiast w trasę przydało by się te 30 koni więcej ale ogólnie jak na 75hp nie ma tragedii.
Mam zamiar zczipować na jakieś 95-100koni. Szukałem trochę opini na temat 1,4 tdi po wirusie wszyscy zachwalają
a czy ktoś mógłby napisać jaki jest start do 100 po wirusie dla motoru 75 konnego?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

mi sie smiga super 80 KM dosc dynamiczny mazda 626 1.8 16 V nie ma szans scigalem sie z ojcem , a ze glosny to wiadomo ale przynajmniej wiem ze silnik pracuje :) ja mam na razie przebieg 98 tys i na razie tylko mi kontrolka swiec zarowych mriga ale to czujnik stopu mam nowy juz spalanie w trasie udalo mi sie wycisnac 3.6 to najmniejsze spalanie a tak to srednio okolo[ 4 --4.2 trasa] a w miescie od 5--6.5 w korkach ogolnie polecam
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
e
eryk328e46
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:54
Lokalizacja: Birmingham UK

Post autor: eryk328e46 »

W ktorych 1.4 tdi jest z DPF ,bo chcialbym tego uniknac? I czy jesli auto juz to ma to na desce przed odpaleniem bedzie widoczna kontrolka Dpf?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Czy ma DPF dowiesz się z wlepy z bagażnika lub w książce serwisowej.

Kod wyposażenia:
0GG- Norma emisji EURO4 bez DPF
7GG- norma emisji EURO4 z DPF.
a
adams.leszno
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2012, 23:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: adams.leszno »

Witam, posiadam polo z 2008r 1.4 tdi ma 106 tys przebiegu, mam pytanko dotyczące spalania, ta mała bestio połyka mi 8 litrów ropy po mieście, gdzie miałem ibize z 2003 roku i tez 1.4 tdi ale 75km i max spalania to 5 litrów co moze być przyczyna takiego spalania w moim polo?
e
erykko

Post autor: erykko »

Zobacz sobie jak to u mnie wygląda: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/35905

Cudów nie ma. Komputer oczywiście pokaże niższe spalanie (w Polo jest raczej niedokładny), ale tak naprawdę dystrybutor je zweryfikuje.
k
kaczor4011
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 11 cze 2009, 13:44
Lokalizacja: Kołczewo zach-pom

Post autor: kaczor4011 »

Zrobie małe odświeżenie tematu :grin:
W moim byłym polo 6n2 ( przy zakupie było coś koło 170 000 km na liczniku) ten silnik zrobił ok 30 000 km ( jedyne co przy nim wymieniłem to kpl rozrząd po zakupie oraz przepływomierz) następnie miałem dzwona, polo poszlo na żyletki, silnik odpoczywał. Po 2 latach odpoczynku przełożyłem go do golfa mk3:
Obrazek Obrazek
Po takim odpoczynku, silnik zagadał od strzała :D
Na chwilę obecną w budzie golfa zrobił ok 21 000 km ( za 1,5 miesiąca będzie rok jak lata w tej budzie), jedyne co wymieniłem przed przekładką do golfa to pasek rozrządu ( rolka napinacz i pompa miały przebieg ok 15 000 km - pasek wymieniłem dla bezpieczeństwa bo silnik stał dość długo )

Na chwile obecną silnik ma ( licznikowe ) ok 221 000 km ( a kto wie czy licznik nie był kręcony - pewnie tak ;-) )
Po testach na vagu pompki mają się dobrze, turbina pompuje prawidłowo, oleju od wymiany do wymiany ( wymieniam co około 10-12 000 km ) nie dolewam ( leje na 3/4 miarki, do wymiany coś tam ubędzie, ale nie ma minimum)

Także myśle że to naprawde dobre silniczki, palą naprawde mało a na przyspieszenie i elastyczność nie ma co narzekać (biorąc pod uwage że to tylko 1,4 )
Obrazek
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Panowie, zakupiłem 9n3 1.4 TDI mojej drugiej polówce i potrzebuje rady. Mam wersja 70 km i jestem strasznie załamany obrotami jakie kręci ten motor. Jazda z prędkościami autostradowymi to jeden wielki warkot. Czy w wersjach 75/80 km są inne skrzynie? Wiem że w wersji BlueMotion skrzynia ma wydłużone przełożenia 4 i 5 biegu. Czy ktoś ma oznaczenie takiej skrzyni?
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
e
eryk328e46
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:54
Lokalizacja: Birmingham UK

Post autor: eryk328e46 »

Mam od okolo 3 lat Ibize 6l atd 101 koni.Ogladalem ostatnio Skode Roomster 1.4tdi 80 koni i byla bardzo zwawa choc dol slabiutki i przy ruszaniu trzeba dac wiecej gazu. Mam pytanie bo w necie znalazlem ze niby szybciej padaja turbiny w 1.4 tdi ?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Turbina nie padnie szybko jak będziesz ją dobrze traktować. Mój motor 1.4 TDI AMF 75KM padł przy 290 000km poprzez wybicie tulejki główki korbowodu. Ogólnie producent wyznaczył koniec tego silnika na około 350 000 km ale są egzemplarze które robią więcej bez żadnego problemu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”