witam.
Mam takie pytanie bo po wymianie rozrządu wydaje mi się że polusia jest troszkę słabsza.
Wcześniej rwała jak głupia jak tylko dostała 2tys obr. teraz też ciągnie ale jakby słabiej.
Rozrząd wymieniałem sam , głowiłem się bo książka podawała jakiś głupi schemat skręcania tego rozrządu, mianowicie chodzi mi tu o górne kółko wałka rozrządu, ono jest dziwnie regulowane , i mogłem sie tam walnąć 'o zęba' .
Książka podaje miejsca ze znakami u mnie znak był tylko na dole przy kółku wału korbowego u góry znaków niema .
Poznaczyłem sobie flamastrem ale na dużo się to nie zdało bo po rozkręceniu okazało się że jest jakaś dodatkowa dziwna regulacja poprzez jakąś blaszkę z tyłu kółka .
Skręciłem to według starych znaków , bo gdy skręcałem według schematów z książki nie zgrywało się z moimi znakami.
spalanie jest w normie , silnik jakby delikatnie cichszy , ale słabszy.
Rozrząd już wcześniej był zmieniany , autko ma 172 tys. przebiegu.
Da się w vagu gdzieś sprawdzić kąt zapłonu albo coś po czym można dojść poprawności złożenia rozrządu.
[quote="Gregor23pl"]Da się w vagu gdzieś sprawdzić kąt zapłonu albo coś po czym można dojść poprawności złożenia rozrządu.[/quote]Oczywiscie, że się da, robisz to tak: odpalasz silnik, w vag-u wchodzisz w silnik->bloki pomiarowe->grupa 004->pole 4, tolerancja -3 do +3, a najlepiej jest na 0. Jak sprawdzisz, to koniecznie napisz co z tego wyszło, bo ciekawość już mnie zżera.
[quote="Stanley"] w vag-u wchodzisz w silnik->bloki pomiarowe->grupa 004->pole 4, tolerancja -3 do +3, a najlepiej jest na 0. [/quote]Najwidoczniej nic nie zrozumiałeś z tego opisu, bo chodzi tutaj o synchronizację wałka rozrządu i wału korbowego, którą to sprawdzamy za pomoca vag-com. To co ty odczytałeś, to jest kąt wtrysku, który regulowany jest przez ECU i mechanicznej regulacji on nie podlega. Zrób zrzut ekranu z vag-com z bloku 004, na odpalonym silniku (bieg jałowy) i wtedy wszystko będzie jasne. Narazie niczego nie reguluj, bo nic nie wiemy na temat synchronizacji.
[quote="Stanley"]Zrób zrzut ekranu z vag-com z bloku 004, na odpalonym silniku (bieg jałowy) i wtedy wszystko będzie jasne.[/quote]Wyraźnie ci napisałem jakim programem masz to zrobić. Polski vag dobry jest do odczytu, kasowania błędów i parę innych pierdół. Należy jeszcze dodać, że w niektórych blokach pomiarowych odczytuje dziwne wartości, które nie mają pokrycia w vag-com. Koniecznie zrób odczyty w VAG-COM, bo w tym programie nie mam orientacji co te cyferki oznaczają i nie potrafię ci pomóc. Jeżeli niemasz tego programu, to koniecznie go ściągnij z netu lub poproś, aby ci go ktoś z forumowiczów podesłał.
był u mnie znajomy podłączyliśmy na szybko bo niestety się spieszył i na zimnym silniku,
niewiem czy tez dobrze sprawdził to o co go prosiłem bo wyszły mu dwie linijki
na górnej było 3,9
a niżej było -3,5 na wolnych obr.900rpm silnik zimny.
postaram sie go złapac i na ciepłym żeby sprawdził.
No i dalej doopa, dopóki nie zrobisz zrzutu ekranu lub loga, to niema mowy o jakiej kolwiek pomocy, bo te cyferki nie wiadomo co oznaczają ! Niewiem jakim programem robił ci to znajomy, ale koniecznie musi to być vag-com!