problem z zapaleniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
scuter
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2009, 13:43

problem z zapaleniem

Post autor: scuter »

Polo smiga że az milo.Niespodziewanie po nocy lub zmianie w pracy zoonk.
Rozrusznik kreci bardzo powoli nie odpoala,sam ja zapycham 2 ka i trach odpala.Pochodzi doslownie dwie trzy minuty odpala jak nowa.

Wymienilem akumulator,szczotki rozrusznika,tulejka w skrzyni,tulejka w bediksie.Rozrusznik zero uszkodzen,uzwojenia jak i komutator na 4+.

Dzisiaj rano to samo junor mnie zapchnoł pojechałem do sklepu nie gasiłem max 5 minut.Na podwurku zgaszona włonczone wszystkie odbiory swiatła szyba itd....dryg odpala .
pomocy ] :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:


Przeczytałem że może to alternator.
Rozebrany w środku totalny syf bloto juks jakis.W szystko wymyte i poczyscczone.
Regulator do wymiany szczotki krótkie i nieruwne,ale najgorsze ze pierscienie maja rowy po okolo 3mm(chyba od nowosci)
Ladowanie tezkiepskie13,80v,ale po wlonczeniu swiatełi szyby i zdjeciu klemy na wolnych chodzi.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

min 13,8 na wlaczonych swiatlach i ogrzewaniem tylnej szyby na jalowym .. albo altek do wymiany ,albo regulator ..
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

sprawdz czy masa Ci przypadkiem nie zasniedziala.
s
scuter
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2009, 13:43

Post autor: scuter »

Na swiatłach i szybie spada do 13,25 13,40 v.
Alternator i tak do wymiany poteżne rowy na pierscieniach.
Jutro kupie regulator .
A walniete diody lub dioda jak to zdiagnozować bez wylutowania i czy jest to mozliwe.
Masy oblukane jutro w robocie dorobie sobie przewody o przekrój wieksze do rozrusznika i altka...
H
Heinz
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:27

Post autor: Heinz »

możesz zobaczyć czy alternator pobiera prąd na wyłączonym silniku, odkręcasz ten gruby czerwony przewód ( B+) i jeżeli go delikatnie przytykasz do śruby nie powinno nic iskrzyć, nie powinno być żadnego poboru na tym przewodzie. jeżeli iskrzy i jest pobór prądu to diody mogą być uszkodzone.
Aby sprawdzić diody miernikiem musisz odlutować uzwojenie stojana.
[quote=""bruczyk""]Alternator i tak do wymiany potężne rowy na pierścieniach.[/quote]
komutator możesz wymienić koszt nie większy niż 20zł a zniszczysz szczotki w nowym regulatorze. do tego zaraz możesz łożysko wymienić jak hałasuje.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

diody powinny przepuszczac napiecie (z godnie z kierunkiem ) .. jesli dioda nie przepuszcza tzn ze ma przebicie i jest do wymiany ..
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

z tymi diodami to nie do końca...diody prostownicze w alternatorze przepuszczają napięcie tylko w jedną stronę - to fakt...ale jak dioda ma przebicie tzn. że podłączając omomierz raz w kierunku przewodzenia, a raz w zaporowym rezystancja wynosi w obu przypadkach 0. Jeśli dioda jest sprawna to w kierunku przewodzenia ma 0, a w zaporowym nieskończenie... Tak w skrócie to wygląda...Pozdrawiam
s
scuter
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2009, 13:43

Post autor: scuter »

Dzisiaj wymieniłem regulator 13,6v na niedotartych szczotkach.
Cztery dni bylo OK..dzisiaj wróciłem z pracy 14,00 wszystko ok.
Wyjazd do sklepu kontrolki siadaja ledwo kręci ale że babcia pali na dotyk zaskoczyła.
Droga do sklepu 1,5 km pod sklepem odpala normalnie,przyjerzdzam na podwórek gasze zapalam światła awaryjne szybe i stopy odpala normalnie.

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”