Polo smiga że az milo.Niespodziewanie po nocy lub zmianie w pracy zoonk.
Rozrusznik kreci bardzo powoli nie odpoala,sam ja zapycham 2 ka i trach odpala.Pochodzi doslownie dwie trzy minuty odpala jak nowa.
Wymienilem akumulator,szczotki rozrusznika,tulejka w skrzyni,tulejka w bediksie.Rozrusznik zero uszkodzen,uzwojenia jak i komutator na 4+.
Dzisiaj rano to samo junor mnie zapchnoł pojechałem do sklepu nie gasiłem max 5 minut.Na podwurku zgaszona włonczone wszystkie odbiory swiatła szyba itd....dryg odpala .
pomocy ] :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Przeczytałem że może to alternator.
Rozebrany w środku totalny syf bloto juks jakis.W szystko wymyte i poczyscczone.
Regulator do wymiany szczotki krótkie i nieruwne,ale najgorsze ze pierscienie maja rowy po okolo 3mm(chyba od nowosci)
Ladowanie tezkiepskie13,80v,ale po wlonczeniu swiatełi szyby i zdjeciu klemy na wolnych chodzi.
Na swiatłach i szybie spada do 13,25 13,40 v.
Alternator i tak do wymiany poteżne rowy na pierscieniach.
Jutro kupie regulator .
A walniete diody lub dioda jak to zdiagnozować bez wylutowania i czy jest to mozliwe.
Masy oblukane jutro w robocie dorobie sobie przewody o przekrój wieksze do rozrusznika i altka...
możesz zobaczyć czy alternator pobiera prąd na wyłączonym silniku, odkręcasz ten gruby czerwony przewód ( B+) i jeżeli go delikatnie przytykasz do śruby nie powinno nic iskrzyć, nie powinno być żadnego poboru na tym przewodzie. jeżeli iskrzy i jest pobór prądu to diody mogą być uszkodzone.
Aby sprawdzić diody miernikiem musisz odlutować uzwojenie stojana.
[quote=""bruczyk""]Alternator i tak do wymiany potężne rowy na pierścieniach.[/quote]
komutator możesz wymienić koszt nie większy niż 20zł a zniszczysz szczotki w nowym regulatorze. do tego zaraz możesz łożysko wymienić jak hałasuje.
z tymi diodami to nie do końca...diody prostownicze w alternatorze przepuszczają napięcie tylko w jedną stronę - to fakt...ale jak dioda ma przebicie tzn. że podłączając omomierz raz w kierunku przewodzenia, a raz w zaporowym rezystancja wynosi w obu przypadkach 0. Jeśli dioda jest sprawna to w kierunku przewodzenia ma 0, a w zaporowym nieskończenie... Tak w skrócie to wygląda...Pozdrawiam
Dzisiaj wymieniłem regulator 13,6v na niedotartych szczotkach.
Cztery dni bylo OK..dzisiaj wróciłem z pracy 14,00 wszystko ok.
Wyjazd do sklepu kontrolki siadaja ledwo kręci ale że babcia pali na dotyk zaskoczyła.
Droga do sklepu 1,5 km pod sklepem odpala normalnie,przyjerzdzam na podwórek gasze zapalam światła awaryjne szybe i stopy odpala normalnie.