POLO 1,9 SDI spalanie oleju silnikowego

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

w
wiero
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 10 maja 2009, 22:42
Lokalizacja: Łódź

POLO 1,9 SDI spalanie oleju silnikowego

Post autor: wiero »

Witam serdecznie.

Od grudnia ubiegłego roku posiadam polo variant(kombi) 1,9 sdi.Modelowo według numeru vin jest z 2001 roku ale pierwsza rejstracje ma w 2000.Problem polega na tym ze bierze koszmarne ilości oleju.Jest 2000 km po wymianie pierścieni i uszczelki pod głowicą i dalej bierze olej.Zna ktoś możliwe inne przyczyny?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Koszmarnie - czyli ile?
Czy zaraz po wymianie też brał?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

A uszczelniacze zaworów były wymieniane?

Chyba, że Ci spartolili wymianę pierścieni. Swoją drogą czemu padły pierścienie?
w
wiero
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 10 maja 2009, 22:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wiero »

Po wymianie pierścieni brał olej tak jak i przed.Teraz po jakimś czasie bierze ok 1 litra na 1000 km.Te uszczelniacze podobno wymieniali.Nie wiem co zrobić.Mechanicy u których to robiłem rozkładają ręce i mówią coś o owalności cylindrów.Chwilowo nie mam kasy żeby sie pakować w następny remont więc szukam co może być żeby samemu popróbować.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

rozkładają ręce i mówią coś o owalności cylindrów
to dobrze mówią bo tłoki i cylindry są owalne, ale co to ma za znaczenie. To tak jakby powiedzieć że woda jest mokra...
Niech sprawdzą ciśnienie na tłokach i diagnozują co jest tu problemem, nie za frajer wzięli kasę tylko za wymianę nie? :commando:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

1l na 1000 to chyba nie tragedia nie?
Podobno 0,8 dla VW to dane producenta - prawda to?
A jeszcze jak go mocno deptasz...
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
G
Glaca
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 maja 2009, 23:15
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: Glaca »

1 litr na 1 tys km to nie jest tragedia? Ja moim nie też za spokojnie nie jeżdze a olej prawie wogle nie schodzi... po kilku tysiącach ubyło może ze 150 ml... Kolego jedyna rada to poszukac porządnej stacji diagnostycznej i tam zrobic sobie konkretny przegląd. =/ Samemu nic tu nie zrobisz jak bierze Ci tyle oleju.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Cooyon ma rację :!:
Producent dopuszcza dość duże ubytki oleju. Nie pamiętam dokładnie teraz wartości, ale z tego co pamiętam, to gdy pierwszy raz zapoznałem się z tą informacją, to myslałem, że jest to jakis błąd w druku.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
G
Glaca
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 maja 2009, 23:15
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: Glaca »

Dziwne. To ja dziękuję za takie jeżdzenie, jak raz na tydzień / dwa tygodnie musiałbym wlewac litr oleju do diesla za 30-50 zł...
w
wiero
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 10 maja 2009, 22:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wiero »

Gosze jest to ze raz jak sie odpala to puszcza całą chmure dymu a raz tylko odrobinke zakopci.Poszukam kolo siebie jakiejs lepszej stacji naprawczej.Dzieki za odpowiedzi.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
sivasec
Redaktur
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2008, 7:15
Lokalizacja: DuBaj
Kontakt:

Post autor: sivasec »

1 l na 1000km?? chyba na 10.000 ;/ ja od wymiany do wymiany nawet tyle nie dolewam a najbardziej siorbie jak mu dam latem wycisk w dlugiej trasie i to tyle dolewek. w ciagu reszty roku stan sie nie zmienia.
Obrazek
a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: ar1000 »

1l./1000km to bardzo dużo, czy na pewno jest spalany?, może część gdzieś wycieka?. Uszczelnienie trzonków zaworów to jedno, drugie to dotarcie zaworów, głowica nie jest pęknięta?. Czeka Cię kolejna "rozbieranka"- dokładnie obejrzeć głowicę!. Przed rozbiórką pomiar ciśnienia i próba olejowa.
Powodzenia.A.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

No i miałem rację. O to cytacik z instrukcji obsługi VW Polo: "Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosić do 1 l/1000 km, dlatego w równych odstępach czasu należy sprawdzać poziom oleju. Najlepiej to robić przy każdym tankowaniu paliwa i przed długimi jazdami". :-)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""ragiern""]Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosić do 1 l/1000 km,[/quote]
to jest po to aby zabezpieczyc sie przed reklamacjami. Zdrowy silnik, a w szczegolnosci takie niewysilone silniki jak w polo nie maja prawa brac oleju
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Wiem, że ta dopuszczalna wartość ubytków oleju jest bardzo duża, niemniej jednak taka informacja znajduje się w oficjalnej instrukcji obsługi dołączanej do samochodu.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”