Od grudnia ubiegłego roku posiadam polo variant(kombi) 1,9 sdi.Modelowo według numeru vin jest z 2001 roku ale pierwsza rejstracje ma w 2000.Problem polega na tym ze bierze koszmarne ilości oleju.Jest 2000 km po wymianie pierścieni i uszczelki pod głowicą i dalej bierze olej.Zna ktoś możliwe inne przyczyny?
Po wymianie pierścieni brał olej tak jak i przed.Teraz po jakimś czasie bierze ok 1 litra na 1000 km.Te uszczelniacze podobno wymieniali.Nie wiem co zrobić.Mechanicy u których to robiłem rozkładają ręce i mówią coś o owalności cylindrów.Chwilowo nie mam kasy żeby sie pakować w następny remont więc szukam co może być żeby samemu popróbować.
to dobrze mówią bo tłoki i cylindry są owalne, ale co to ma za znaczenie. To tak jakby powiedzieć że woda jest mokra...
Niech sprawdzą ciśnienie na tłokach i diagnozują co jest tu problemem, nie za frajer wzięli kasę tylko za wymianę nie? :commando:
1 litr na 1 tys km to nie jest tragedia? Ja moim nie też za spokojnie nie jeżdze a olej prawie wogle nie schodzi... po kilku tysiącach ubyło może ze 150 ml... Kolego jedyna rada to poszukac porządnej stacji diagnostycznej i tam zrobic sobie konkretny przegląd. =/ Samemu nic tu nie zrobisz jak bierze Ci tyle oleju.
Cooyon ma rację :!:
Producent dopuszcza dość duże ubytki oleju. Nie pamiętam dokładnie teraz wartości, ale z tego co pamiętam, to gdy pierwszy raz zapoznałem się z tą informacją, to myslałem, że jest to jakis błąd w druku.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
Gosze jest to ze raz jak sie odpala to puszcza całą chmure dymu a raz tylko odrobinke zakopci.Poszukam kolo siebie jakiejs lepszej stacji naprawczej.Dzieki za odpowiedzi.Pozdrawiam.
1 l na 1000km?? chyba na 10.000 ;/ ja od wymiany do wymiany nawet tyle nie dolewam a najbardziej siorbie jak mu dam latem wycisk w dlugiej trasie i to tyle dolewek. w ciagu reszty roku stan sie nie zmienia.
1l./1000km to bardzo dużo, czy na pewno jest spalany?, może część gdzieś wycieka?. Uszczelnienie trzonków zaworów to jedno, drugie to dotarcie zaworów, głowica nie jest pęknięta?. Czeka Cię kolejna "rozbieranka"- dokładnie obejrzeć głowicę!. Przed rozbiórką pomiar ciśnienia i próba olejowa.
Powodzenia.A.
No i miałem rację. O to cytacik z instrukcji obsługi VW Polo: "Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosić do 1 l/1000 km, dlatego w równych odstępach czasu należy sprawdzać poziom oleju. Najlepiej to robić przy każdym tankowaniu paliwa i przed długimi jazdami".
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
[quote=""ragiern""]Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosić do 1 l/1000 km,[/quote]
to jest po to aby zabezpieczyc sie przed reklamacjami. Zdrowy silnik, a w szczegolnosci takie niewysilone silniki jak w polo nie maja prawa brac oleju
Wiem, że ta dopuszczalna wartość ubytków oleju jest bardzo duża, niemniej jednak taka informacja znajduje się w oficjalnej instrukcji obsługi dołączanej do samochodu.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->