[9N] centralny zamek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
ryswie44
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:20

[9N] centralny zamek

Post autor: ryswie44 »

Witam wszystkich.Zwracam się z prośbą o pomoc w zamontowaniu do centralnego zamka w POLO 9n zdalnego otwierania drzwi na pilota.Mam ustrojstwo RANGER KE1 ,tylko nie mogę się doszukać miejsca w które należy się wciąć zeby to wszystko dzałało,a nie chcę demontować czegoś niepotrzebnie.W dziale manual znalazłem temat dotyczący POLO 6n ,ale to jednak nie to samo.Gdyby Ktoś w dziale manual to opsał ,to na pewno znajdzie się więcej użytkowników POLO 9n,którzy z tego opisu skorzystają.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Ale w dziele manual jest odpowiedni temat! :acute: Za słabo szukałeś... Proszę bardzo:

viewtopic.php?f=25&t=26054 :this:

Tu masz opisane co i jak. Za centralny zamek odpowiada fabryczny moduł komfortu. Nie jest tam napisane i sam też nie wiem jak podłączyć jakieś "ustrojstwo" RANGER KE1. Może ktoś inny Ci pomoże
r
ryswie44
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:20

Post autor: ryswie44 »

przeglądałem to ale nie oto chodzi ,ja nie potrzebuję żadnego kluczyka tylko chcę zloalizować jeden przewód ,którego należy przeciąć i wpiąć się dwoma przewodami wychodzącmi z posiadanego ustrojstwa.wg instrukcji białojasnoniebieski,który steruje centralny zamek.To co mam jest to jest unwersalny sterownik centralnego zamka z dwoma pilotami w komplecie.Chciałbym wiedzić co należy zdemontować żeby dostać się do tego przewodu
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Przewód biało-jasnoniebieski wychodzi z drzwi kierowcy i idzie do modułu fabrycznego. Aby dostać się do tego przewodu musisz wymontować elementy zaznaczone na moich fotografiach. Co prawda są to tylko dwa elementy tapicerki, ale trzeba się trochę nagimnastykować żeby je zdemontować.

Pamiętaj aby zmasować odpowiednie kable a także wstawić opornik 180 Ohm w cały układ.

Przerabiałem montaż sterownika centralnego zamka u siebie, we wrześniu ubiegłego roku. Także jak masz jakieś pytania to wal śmiało; jestem na świeżo w tym temacie.

foto:
ObrazekObrazek
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
r
ryswie44
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:20

Post autor: ryswie44 »

Dzięki za rzeczową odpowiedż .w poniedziałek zabieram się za demontaż zaznaczonych elementów.Jak by co to będę pytał.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Oczywiście element zaznaczony na niebiesko, na fotografii nie trzeba demontować. Zaznaczyłem go abyś wiedział skąd ten przewód wychodzi. Ogólnie te przewody idą w takim peszlu materiałowym. Przy rozcinaniu go, uważaj żeby nie uszkodzić izolacji przewodów.

Centralkę najlepiej wg. mnie jest przymocować na tym plastiku, nad uchwytem otwierania maski. Ja centralkę zamontowałem za pomocą rzepa, chwale sobie taki sposób montażu. Rzep który kupiłem: http://allegro.pl/rzep-3m-dual-lock-sj- ... 47513.html

Masz jeszcze schemat podłączenia:
Obrazek
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
r
ryswie44
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:20

Post autor: ryswie44 »

Jeszcze mam pytanie,w której wiązce trzeba szukać tego przewodu,bo w słupku leci wiązka do tyłu samochodu a u góry wiązki się rozwidlają .
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Biało-jasnoniebieski jest w wiązce która wychodzi z drzwi. W wiązce która leci progiem, dolutowujesz się do przewodów od kierunkowskazów. Kupowałeś sterownik centralnego na allegro? Jeśli tak, to pokaż linka.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

podłączony sterownik centralnego zamka?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
r
ryswie44
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:20

Post autor: ryswie44 »

No właśnie podłączyłem i nawet działa, z tym że ten sterownik ma jeszcze wyjście do plusa elektrycznych szyb.niestety nie wiem gdzie go podłączyć(jaki kolor przewodu chyba w tej samej wiązce).Zachowuje się w ten sposób że jak otwieram drzwi to jedncześnie opuszczają mi się do połowy szyby ,jak zamykam to szyby też się zamykają.Przypuszczam że wina leży w tym nie podłączonym przewodzie.Czy możesz mi coś zasugerować?
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""ryswie44""] ,jak zamykam to szyby też się zamykają[/quote]
Jeśli posiadasz moduł komfortu i pomarańczowy przewód od opcji, dolutowałeś do przewodu biało-jasnoniebieskiego to jest to poprawne zachowanie. Jest to tzw. funkcja domykania szyb. Po naciśnięciu przycisku na pilocie, po około 3 s powinny się domknąć szyby.

[quote=""ryswie44""] z tym że ten sterownik ma jeszcze wyjście do plusa elektrycznych szyb.niestety nie wiem gdzie go podłączyć(jaki kolor przewodu chyba w tej samej wiązce)[/quote]
Nie wiem dokładnie jaki masz sterownik, więc ciężko mi cokolwiek w tym temacie powiedzieć.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
r
ryswie44
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:20

Post autor: ryswie44 »

Witam.To że się domykają to fajnie tylko dlaczego przy otwieraniu z pilota opuszczają się do po łowy.W moim sterowniku trzeba było przeciąć ten biało jasnoniebieski i wpiąć się dwoma przewodami wychodzącymi ze sterownika i dodatkowy przewód do plusa elektrycznych szyb..a 180 omowy opornik na jednym z przewodów do masy.Sterownik kupiłem w sklepie z alarmami itp.chyba będę musiał do nich wpaść może coś pomogą.sterownik jaki mam to ranger model KE1.Przypuszczam że wina leży w tym nie podłączonym przewodzie do szyb.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Myślę że jak udasz się do miejsca w którym go zakupiłeś, to na pewno pomogą Ci rozwiązać Twój problem.
Jak uporasz się z tym, daj znać co było nie tak.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

te opuszczanie szyb podczas otwierania z pilota może być spowodowane długością impulsu jaki jest podawany przez sterownik do otwarcia drzwi...w tych sterownikach jest rozróżniane, że do zamka elektrycznego impuls wynosi powiedzmy 0,5s, a do pneumatycznego ok. 3s, powinien być jakiś przycisk, który zmienia długość impulsu, możesz spróbować tutaj szukać powodu :)

a tak przy okazji centralnego zamka, bo również mam mały problem, otóż również mam zamontowany w swojej 6n2 sterownik centralnego, posiada on osobny przewód (pomarańczowy), który przez 30s podaje impuls -200mA do domknięcia szyb, i tutaj pojawiają się schody, znalazłem przewód, w który miałbym się wpiąć, ale na nim pojawia się "+" w chwili zamknięcia, czyli muszę zastosować przekaźnik, który zmieni mi impuls z ujemnego na dodatni, byłem w sklepie z takimi rzeczami, koleś dał mi jakiś przekaźnik, ale za cholerę nie zrozumiałem go jak to podłączyć...na elektrodzie jest wiele wątków na temat takich przekaźników, ale ja ich nie rozumie, jak ktoś wie jak zmajstrować taki przekaźnik i mógłby mi to jak dziecku wytłumaczyć to byłbym wdzięczny :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
r
ryswie44
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:20

Post autor: ryswie44 »

No i sprawa zakończona sukcesem.Okazuje się że kolega TOTO ma rację,chodzi o długość impulsu.Żeby było ciekawiej to w sterowniku jest zworka,z informacją że przy pneumatycznym zamku usunąć,ale to nie dotyczy VW. W Volkswagenach tej zworki nie należy usuwać bo zamek chodzi na krótkim impulsie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”