[6n] cieknie olej z pod ... głowicy ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adaxdk
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:16

[6n] cieknie olej z pod ... głowicy ?

Post autor: adaxdk »

Witam,
przejdę od razu do rzeczy. Mam wyciek, który zrywa mi sen z powiek. A więc, ostatnio miałem problem z wtryskiwaczem, wiec go odkręciłem dałem nowa podkładkę, wymieniłem przewody od nadmiaru paliwa i takie tam kosmetyczne rzeczy. po 2dniowej eksploatacji zwróciłem uwagę, że pod tym wtryskiwaczem dalej jest mokro, więc się, po prostu byłem zły.
Ale stwierdziłem, że to już nie ropa tylko olej.
Wygląda to tak:
Obrazek



A w tych miejscach jest olej:
Obrazek



tera pytanie do Was, czyli do fachowców i osób które już się z tym problemem borykały.

Czy istniej jakiś sposób, trik coś takiego, żeby nie płacić miliona złotych za wymianę uszczelki ?
Dodam iż wyciek jest mały, ponieważ nie widzę ubytków w oleju, a jak nie widzę to znaczy, że są małe.

Ile to może kosztować ?
VW Polo 1.9 Diesel 47 kW; 64 KM + 2 przy otwartym lufciku szyberdachu.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli to olej to nie musi cieknąć spod głowicy może spod pokrywy klawiatury jest tam uszczelka i można ją użyć ponownie pod warunkiem wyczyścić dokładnie uszczelkę i miejsca styku uszczelka, pokrywa, głowica i dokręcać śruby np od lewej do prawej najpierw do oporu i później dociągnąć z czuciem nie pamiętam wartości momentu dokręcania , wyczyść wszystko i zlokalizuj wyciek[ nie zapomnij wlać płynu i podłączyć węża do króćca] . wtryski też masz mokre wymień przewody z nadmiarów tez się roszą
sama uszczelka pod głowicę około 150 zyli a robocizna nie wiem niestety kilka godzin pracy trzeba poświecić, rozrzad zdemontować i kilka błahostek zlać płyn ,olej i na dodatek sprawdzić głowicę jeśli nie równa to planowanie jakieś 80- 120 zyli i rozmontować głowicę do planowania atu może się rozwiązać tzw .worek od docierania zaworów po wymianę gniazd prowadnic uszczelniaczy itd ... ale warto jeśli jest głowica zdemontowana choć sprawdzić to tak w skrócie i jak nie zaglądnąć do miski i spojrzeć na panewki i cylindry pierścienie .
Awatar użytkownika
adaxdk
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:16

Post autor: adaxdk »

czyli bez fachowca się nie obejdzie ... lipa.

przewody już wymieniłem, wiec nie mam ubytków ropy. Boje się tylko bardzo tego oleju ci mi kapie.
VW Polo 1.9 Diesel 47 kW; 64 KM + 2 przy otwartym lufciku szyberdachu.
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

podłącze się pod temat. mi cieknie olej, ale zarzygany mam cały silnik z tyłu :-( jest tam coś co może przepuszczać??
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

tak spod tego plastiku wywala olej i nic ci nie pomoze bo u mnie tez wywala i ten typ tak ma chyba ;) tzn wszystkie diesle ;)
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
f
fototota
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2012, 15:50

Post autor: fototota »

[quote=""adaxdk""]
Dodam iż wyciek jest mały, ponieważ nie widzę ubytków w oleju, a jak nie widzę to znaczy, że są małe.

Ile to może kosztować ?[/quote]

Słuchaj.. miałem wyciek na głowicy zanim jeszcze założyłem gaz. Ubytków oleju nie zanotowałem, a blok był ochlapany po pewnym czasie dosłownie cały. Powód ? Czujnik ciśnienia oleju puszczał, a pasek ładnie rozrzucał kropelki... 12zł
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”