VW POLO 1.9 SDI bierze olej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
turmaster
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2011, 15:30
Lokalizacja: Świdnica

VW POLO 1.9 SDI bierze olej

Post autor: turmaster »

Witam wszystkich. Stałem się wraz z moją narzeczoną szczęśliwym posiadaczem vw polo kombi 2000r o przebiegu 98 tyś co jest wielką lipą i wiem że ma dużo więcej przejechane (stan kierownicy - wytarty mówi wszystko) z motorem 1.9 sdi. Wszystko pięknie ładnie to moje pierwsze auto i mam wielki ból. Silniczek ten wcina w masakrycznych ilościach olej (MOBIL SUPER-S Turbodiesel 10W-40). Na odległość pokonaną 1000km przy bardzo spokojnej jeździe (obroty poniżej 2500 tyś) wziął 1,2 litra oleju. Zaobserwowałem parę rzeczy:
1. Płyn chłodniczy czyściutki brak w nim oleju - sprawdzone.
2. Odma sławna sprawdzona bardzo delikatna warstewka oleju wewnątrz rurki także raczej nie ona - sprawdzone.
3. Brak wycieków na zewnątrz spod uszczelek i od spodu silnika - sprawdzone.
4. Po odkręceniu korka oleju podczas pracy podciśnienie stałe nie wydobywa się dymek z wlewu - sprawdzone.
5. Przy odpaleniu na zimno idzie siwy śmierdzący dym z rury wydechowej oraz silnik głośno pracuje (z odpaleniem nie ma problemu pali na dotyk i elegancko trzyma obroty bez żadnych wachań) przez 5-7 minut później jak się nagrzeje staje się cichszy.
6. Podczas jazdy zrobiłem test na 2 biegu przekroczyłem 3000 tyś. obrotów z rury wydechowej we wstecznym lusterku zarąbisty siwy dym.
Jest to nasze wymarzone pierwsze auto wersja po liftingu z nowymi zegarami idealne i nie chcę go spisywać na straty, ale nie wiem co mnie czeka. Kochani forumowicze, zaklinacze i magowie udostępnijcie swoją wiedzę co dalej z tym fantem zrobić?
Czy opłaca się inwestować w remont silnika, co w ogóle jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
Proszę o najlepsze rozwiązanie dla naszej ukochanej polóweczki.
Dorzucam kod silnika AGP , moc 68 kM. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i porady. Jakby były jakieś pytania to na wszystkie odpowiem. Pozdrawiam :bye:
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

Żeby zacząc najnizszym kosztem proponuje wymienic uszczelniacze ale bez zdejmowania głowicy koszt uszczelniacza 2-3 zł jest ich 4 tylko znalezc mechanika który potrafi je wymienić bez zdejmowania głowicy;) koszt max 50 zł bo nie ma z tym duzo roboty:) jesli to nie pomoze to pomyślimy dalej;) pozdrawiam i powodzenia;)
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
KaWu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 21 lis 2008, 5:19
Lokalizacja: Jawor

Post autor: KaWu »

krzysiekkrgu słuszna uwaga z tymi uszczelniaczami.
turmaster napisz skąd jesteś , będzie łatwiej pomóc.
k
kiryl87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 25 mar 2009, 8:32
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: kiryl87 »

Witam, kolego posiadam ten sam motor w polo classic 2000r (1.9 sdi AQM) miałem sytuacje podobną.
Po pierwsze sprawdź czy po odkręceniu korka wlewu oleju widać plastikową osłonę, czy po prostu jest goły wałek rozrządu.
Ja nie miałem tej osłony i też mi brał spore ilości oleju. Osłonę można dostać w aso ja kupiłem w ASO skody koszt ok 50 zł ,wyminiłem sam tak około 30 minut roboty.

Meritum: Po założeniu osłony nadmierne zużycie oleju znikło. Pozdrawiam

Odp jak tam sytuacja!!! :)
t
turmaster
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2011, 15:30
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: turmaster »

Witam ponownie. Jestem ze Świdnicy dokładnie. Osłona została założona bo znalazłem post na forum seata mówiący właśnie na temat zużycia oleju przy takiej sprawie. Sytuacja wygląda tak, że za parę dni będę już powoli wiedział co się dzieje z poziomem oleju. Byłem u magików w Świdnicy na ulicy Husarskiej ich strona internetowa- http://www.cartec.net.pl/(polecam chłopaki startują w rajdach i kumają silniki), no i najważniejsze:
1. Rozbiórka i remont silnika jest dla nich ostatecznością.
2. Mogłem sobie spokojnie stać i oglądać przebieg pracy (ekstra to się mi najbardziej podobało, a nie auto się odstawia przyjedziesz pan za 3 godziny , albo będziemy dzwonić, a później się okazują jaja)
3. Dobrze, że się powstrzymałem od wstawienia auta do warsztatu w Słotwinie (wioska przed Świdnicą). To było najlepsze zero diagnostyki (jak są pierścienie uszkodzone to nawet nie ma co się zastanawiać tylko rozbierać całość i robić- to słowa pseudomechanika ), także nie polecam. Omijać z daleka.
4. Chłopaki z CARTEC w moment obczaili o co chodzi. Okazało się, że zawór ciśnieniowy firmy Pierburg 1H0906627 zaliczył padaczkę. Znalazłem manuala o rozbiórce i czyszczeniu tego zaworku co następnie wykonałem. Przy następnej wizycie sprawdzimy jego działanie na kompie.
5. Po przygazowaniu z rury wydechowej leciał dym, który aż szczypał w oczy. Magiki zwrócili uwagę jeszcze na sprawę zaworu EGR i kolektora wylotowego, które na pewno się zasyfiły i są do czyszczenia (widziałem kanały kolektora wydechowego upierdzielone i usmalone, aż miło). Smród wskazywał też na to, że katalizator dostał nieźle po tyłku przy takim typie spalin i trzeba by było go wyciąć, ale to jeszcze do sprawdzenia.
6. Autko niedawno kupione i okazała się jedna sprawa z wymianą oleju. U innego mechanika był robiony rozrząd i wymiana oleju. Olej 10w-40 cczyli półsyntetyk, a co się okazuje do tego auta producent zaleca 5w40 czyli syntetyk.
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Moje pytanie do was jest takie co zrobić z katalizatorem wyciąć i nie wstawiać nowego czy wstawić nowy, a jak wstawiać to oryginał czy zamiennik???
Czy zmieniać olej na syntetyka takiego jak zaleca producent???
:bye: :bye: :bye: :bye: :bye:
W niedługim czasie się jeszcze odezwę co i jak dalej.
m
marcin123
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2011, 13:53

Post autor: marcin123 »

Witam forumowiczów.
Mam też podobny problem z moim SDI. Na początek chciałbym zamontować tą plastikową osłonę nad wałkiem rozrządu tylko jest jeden problem. W Radomiu w ASO Skody ani VW oraz Seata nie słyszano o czymś takim jak wspomniana osłona. Usłyszałem tylko, że w żadnym SDI nie ma takiej osłony i nigdy nie było. Czy ktoś z forumowiczów orientuje się gdzie w mojej okolicy można tą osłonę dostać?
k
kiryl87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 25 mar 2009, 8:32
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: kiryl87 »

Witam sprawdź kolego oznaczenie silnika jak masz AQM tak jak ja to, zajedziesz jeszcze raz do aso po zakup część VW 038 103 656 to własnie numer tej przegrody. Tak sie składa że w moim autku też brakowało tego. Poprostu zajedz i powiedz że chcesz kupić tą część i spytasz się, dopiero pracownik potwierdzi Ci, że owa przegroda istnieje:P :oki:

Powodzenia
m
marcin123
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2011, 13:53

Post autor: marcin123 »

[quote=""kiryl87""]Witam sprawdź kolego oznaczenie silnika jak masz AQM tak jak ja to, zajedziesz jeszcze raz do aso po zakup część VW 038 103 656 to własnie numer tej przegrody. Tak sie składa że w moim autku też brakowało tego. Poprostu zajedz i powiedz że chcesz kupić tą część i spytasz się, dopiero pracownik potwierdzi Ci, że owa przegroda istnieje:P :oki:
Powodzenia[/quote]
Ja mam silnik AGP ale mniejsza z tym bo u mnie w serwisach stwierdzili kategorycznie (wywlekli nawet jakiegoś mechaniora z kanału), że w każdym SDI wałek rozrządu jest na wierzchu i kropka. Nie pomogły tłumaczenia, że ludzie takie coś kupują i jest ok. :angry:
Ponawiam więc prośbę o jakieś sugestie miejsca w mojej okolicy gdzie taką osłonę mogę kupić.
t
turmaster
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2011, 15:30
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: turmaster »

Kup i wstaw tą osłonę numer katalogowy 038 103 656 , a dokładnie ten element nazywa się przegroda. Zużycie oleju po założeniu spadło do zera i na razie nie ubywa. Zniknęło też dymienie niebieskie i śmierdzące z rury wydechowej :D :D :D :D :D :D :D . Niedługo wizyta u chłopaków w warsztacie to opiszę dalsze dzieje naszej ukochanej polóweczki :vinsent: :vinsent: :vinsent:
k
kiryl87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 25 mar 2009, 8:32
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: kiryl87 »

Do marcin123. Podrzucam ci stronkę z oznaczeniami naszych silniczków 1.9 sdi. Spójrz na numer 15 i masz teraz czarno na białym, że taka przegroda istnieje.

Oto ta stronka: http://www.wagenstad.com/index.php?modi ... e=1-103-55

Pozdrawiam
m
marcin123
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2011, 13:53

Post autor: marcin123 »

[quote=""kiryl87""]Do marcin123. Podrzucam ci stronkę z oznaczeniami naszych silniczków 1.9 sdi. Spójrz na numer 15 i masz teraz czarno na białym, że taka przegroda istnieje.

Oto ta stronka:http://www.wagenstad.com/index.php?modi ... e=1-103-55

Pozdrawiam[/quote]
Na podobną ilustrację trafiłem wcześniej (ale wielkie dzięki). Pojechałem do radomskiego serwisu podając tylko nr części nie mówiąc tym razem o co mi chodzi. Okazało się, że taka część istnieje (mina panów z serwisu - bezcenne :grin: )
Zainstalowałem i póki co ubytków oleju nie widać. Dzięki raz jeszcze za pomoc.
Pozdrawiam
t
turmaster
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2011, 15:30
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: turmaster »

Witam ponownie wszystkich. Dzisiaj wziąłem się za czyszczenie kolektora ssącego. Uzbroiłem się w nową uszczelkę (koszt 10 zł w sklepie motoryzacyjnym). Zdjąłem kolektor i moim oczom ukazała się w kanałach powietrznych od filtra, odmy, egr jedna wielka czarna zbita kupa zwęglonego oleju. Najgorzej wyglądał egr w ogóle nie pracował przy takim stanie rzeczy. Dalej odma okey w miarę nie było aż tak zabite. Do czyszczenia przygotowałem benzynę, szczoteczkę do zębów, drut w oplocie z izolacji w postaci wiązki nitek (od transformatora, którego kiedyś rozebrałem :)), denaturat, nożyk z półokrągłym ostrzem (do zeskrobywania bardziej opornych miejsc), dwie rolki ręczników jednorazowych (na tym nie oszczędzać bo masakra, ręce to nie wiem kiedy po tym domyje:)). Wszystko zacząłem od głównych kanałów trwało to koło 2 godzin mozolne skrobanie, wybieranie, maczanie w benzynce, wycieranie i tak w kółko, aż moje oczy zobaczyły blask kanałów taki jak powinien być. Później zagotowałem wodę w czajniku dwa razy i przepłukałem kanały wszystkie gorącą wodą co dodatkowo fajnie odtłuściło. Przy montażu na silnik warto zaglądnąć w blok silnika tam też konkretny nagar, ale nie wiem jak go wyczyścić, chyba bez ściągania głowicy się nie obejdzie (ciekawe czy to w czymś przeszkadza). No i jeszcze ważna sprawa to śruby, które lubią się zapiekać dlatego poczęstowałem je smarem miedzianym i to obficie.
Teraz moje pytanie do was jak wyczyścić blok silnika, a konkrenie te kanały??? Czy ten syf ma zły wpływ na silnik, czy po prostu silnik przepalał ten olej co zasuwał tymi kanałami??? Czekam na odpowiedzi dalsze. Dzięki pozdrawiam.
s
szpula33
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 22 wrz 2013, 17:23

Post autor: szpula33 »

Witam wszystkich posiadaczy polo 1,9 sdi :hello: . Ja osobiście posiadam w wersji kombi (rocznik również 2000). Również posiadam silnik oznaczenie silnika AQM. W najbliższym czasie muszę zwrcić uwagę, czy mam tą przegrodę..
Poza tym z racji, że jesteśmy posiadaczami tego samego modelu, to czy ktoś Was posiada rozpisany schemat bezpieczników? U mnie ściągając plastykową osłonę od bezpieczników na wewnętrznej osłonie plastyku nie ma żadnego opisu. W innych modelach volkswagenów czasem się z nimi spotkałem. Tutaj tego nie ma. Co prawda miałem włożoną w szufladkę tą karteczkę (zdjęcia w linku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a60 ... d2a24.html), niemniej jednak po pierwsze nie orientuje się od której strony zacząć odliczać bezpieczniki. Od dołu, czy od góry, najprawdopodobniej od lewej do prawej. Mam jednak też puste miejsca.

Tak się również składa, że nie mam wewnętrznego światła tylnego, tego nad bagażnikiem, które czasem się przydaje. Ktoś się orientuje co może być powodem? Próbowałem ściągnąć szybkę, by sprawdzić czy aby żarówka się nie przepaliła, ściągnięcie tej szybki wcale na początek nie jest takie proste. Na razie odpuściłem. Macie jakieś pomysły?

Poza tym jakby ktoś z was mógł, to proszę o wysyłkę zdjęcia jak wygląda ta przegroda w modelu silnika AQM. Możecie zamieścić zdjęcie w linku, lub wysłać na moją pocztę: szpula33@wp.pl.

Pozdrawiam.
s
szpula33
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 22 wrz 2013, 17:23

Post autor: szpula33 »

Schemat bezpieczników sobie sam w pełni rozpracowałem i rozpisałem. Jakby ktoś potrzebował to może się ze mną kontaktować.. Teraz muszę jeszcze sprawdzić ile faktycznie powinienem mieć miejśc pustych.. Ale na tą chwilę już mi się nie chce iść do samochodu i lukać po ciemku..
Poza tym dzisiaj również kupiłem sobie przegrodę plastykową o której wcześniej pisaliście. Czy ktoś może mnie poinstruować w jakie kroki podjęliście, by ją założyć? Jak podejrzewam klawiaturę trzeba było podnieść. Coś poza tym? Uszczelka tą samą, czy lepiej nową?
O
OLOBOGA
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2012, 22:45

Post autor: OLOBOGA »

Panowie, mam ten sam problem z braniem oleju w 1.9 sdi, tyle że to vw caddy ale właściwie to prawie polo. Sprawdziłem i nie u mnie tej przegrody, czy też osłony. Jutro ją właśnie odbiorę i teraz pytanie : czy aby ją zamontować trzeba ściągać pokrywę zaworów czy jak ? Bo nigdy tego nie robiłem, a nie chciałbym czego spierniczyć. Podpowiedzcie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”