Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
Bertrand
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:47

Post autor: Bertrand »

Może i ja dorzucę swoje trzy grosze. To w sumie nic wielkiego i znaczącego - raczej taka ciekawostka. Wiosną 1996 roku
odbierałem swoje polo 1.6 (Polo 75 - nazwa handlowa). Ech to były czasy - kontyngent bezcłowy :) Wtedy też dowiedziałem
się, że mój samochód tj. rok modelowy 1996 ma zmieniony układ wtryskowy w porównaniu z rocznikiem 1995. Zastosowano
w nim wtrysk wielopunktowy włoskiej firmy Magneti Marelli - wcześniej był wtrysk jednopunktowy bodajże Bosha. Zmiana ta
zaowocowała wzrostem momentu obrotowego ze 128 do 135 Nm i obniżeniem obrotów mocy maksymalnej z 5200 na 4800.
To był wspaniały silnik, mocny dół niezłe brzmienie. W tamtych czasach niewielu dawało mu radę. Fabryka mówiła o 12,2 do
setki ale w testach uzyskiwał nawet 11,6. Punciaki i Fiesty o podobnej mocy były zjadane, odpadały nawet niektóre dużo mocniejsze auta...:)
nowego GTI doczekać się nie mogę
p
polonista
Zamawiający, nie kupujący
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2011, 8:46
Lokalizacja: Warszawa/okolice

Post autor: polonista »

Kojarzy ktoś czy w Polo 3 (1995) montowano silnik 1272?
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

VW POLO 6N 1.3 ADX
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
p
polonista
Zamawiający, nie kupujący
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2011, 8:46
Lokalizacja: Warszawa/okolice

Post autor: polonista »

dostępne dane wskazują że 1.3 ADX to 1296
Awatar użytkownika
oberbas
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 25 lut 2010, 9:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oberbas »

obejrzałem właśnie film http://vimeo.com/20734108 i w 0:40 & 2:57 widać VW Polo MK3 Classic wersja 3d.
co to za wersja?
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

[quote=""oberbas""]obejrzałem właśnie film http://vimeo.com/20734108 i w 0:40 & 2:57 widać VW Polo MK3 Classic wersja 3d.
co to za wersja?[/quote]

limitowana :rotfl:
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
J
Jeton
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 20 lis 2008, 12:26
Lokalizacja: WL

Post autor: Jeton »

Jak Polo to i Derby typ 86 :grin:

Dane z ori katalogu 77'

Dostępne opcje wyposażenia :

-Derby - zderzaki malowane srebrne
-Derby S - zderzaki malowane srebrne
-Derby L - zderzaki chrom
-Derby LS - zderzaki chrom
-Derby GLS - zderzaki chrom

Bagażnik 515l

Silniki:

- 0,9 (895cm3) 40PS , 62Nm,
śr.cyl x skok 69,5 x 59 mm
v-max 132km/h,
0-80km/h 12,7s,
0-100 km/h 21,7s
śr. spalanie 7,5l (91 oktan)
przy 80km/h 5,2l
przy 100km/h 6,6l
ogumienie 145 SR 13

- 1,1 (1092cm3) 50PS, 77Nm,
śr.cyl x skok 69,5 x 72 mm
v-max 142km/h,
0-80km/h 9,6s,
0-100 km/h 15,4s
śr. spalanie 8,1l (91 oktan)
przy 80km/h 5,4l
przy 100km/h 6,7l

- 1,3 (1263cm3) 60PS, 95Nm,
śr.cyl x skok 75 x 72 mm
v-max 152km/h,
0-80km/h 9s,
0-100 km/h 13,5s
śr. spalanie 8,3l (91 oktan)
przy 80km/h 5,8l
przy 100km/h 7,1l
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

[quote=""Lechu1""]3. G40 miało swoje dwie wersje
-pierwsza-oznaczenie silnika PY 85kW(115KM) 6000obr/min, 150Nm/3600obr. Stopień sprężania-8. Układ wtrysku wielopunktowego Digifant.
-druga wersja również PY-po modyfikacjach 83kW(113KM) 6000obr/min, 150Nm/3600-4400obr/min. Stopień sprężania-8. Wtrysk również wielopunktowy Digifant.[/quote]

jakie modyfikacje bo nie wiem o co biega?? to że przepływka została zastąpiona copot'em
i dołożono sondę to są te modyfikacje??
C
Cauliflower
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Hiszpania

Post autor: Cauliflower »

Polo V5 R-Line w przygotowaniu ;)
m
mantex
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mantex »

Myślę ze pisząc historię polo powinniście dodać ze przez dwa lata silnik 1,1 z polo został przeszczepiony do trabanta :-)

Z wikipedii:

" W latach 1990-1991 produkowano ostatnią wersję trabanta – model1.1.Byłon wyposażony w czterosuwowy silnik od Volkswagena Polo – stąd ich popularna nazwa Trapolo (lub Trampolo). Wszystkich modeli Trabanta wyprodukowanow Zwickau 3 051 485 sztuk, z których w chwili zjednoczenia Niemiec było eksploatowanych ok. 2 miliony i głównie dzięki trabantom NRD była najbardziej zmotoryzowanym krajem bloku wschodniego (w roku 1989 na jeden samochód osobowy przypadały 4 osoby).

Trabanty produkowane po 1990 r. z czterocylindrowymi silnikami czterosuwowymi od Volkswagena Polo o pojemności 1043 cm³, o mocy 29 kW (39,5 KM), miały lepsze osiągi. Oprócz zwiększenia pojemności silnika, wprowadzono także inne zmiany – resory piórowe zamieniono na kolumny McPhersona,
trabi.waw.pl

udało się, i jeździ:
http://www.trabi.waw.pl/index.php/topic,381.0.html
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Szukałem, szukałem i w końcu znalazłem.

Polo Genesis
Prezentacja: Kwiecień 1992
Ilość sztuk: 6763 szt.
Silnik:
  • 1,3/40 kW (55 KM)
    1,3/55 kW (75 KM)
    1,3 l/83 kW (113 KM)
Źródło
C
Cauliflower
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Hiszpania

Post autor: Cauliflower »

Od połowy lutego 2014 do seryjnej produkcji wejdzie Polo A05-GP, czyli restyling obecnego modelu.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w maju zakończy się produkcja Polo A05.
o
ovad2002
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2011, 22:39

Post autor: ovad2002 »

Posiadam polo g40 Genesis ABT. Jako nowe wyjechało z salonu już po tuningu. Moc 140 KM, dodatkowa chłodnica oleju, panoramiczny szklany szyberdach, naklejka zabezpieczająca na kompie z numerem indywidualnym.

Polo 1f 0.9l - było również produkowane w wersji L (listwy boczne, imitacja drewna na desce rozdzielczej, chromowane listwy w uszczelkach we wszystkich szybach, oraz denerwujacy brak miejsca na zapalniczkę.....)
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Posiadam prospekty do mojego Polo Buchman Paris oraz Carat. Jedyny minus nie mam skanera troszeczke wiekszego od A4. Takze moze znajdzie sie osoba ktora mi pomoze. :-)
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”