Bardzo wysokie spalanie paliwa.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dudame
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lut 2011, 10:10

Bardzo wysokie spalanie paliwa.

Post autor: dudame »

Witam. Mam polo 3 1,3 95 rocznik. Mam taki oto problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem bardzo duży wzrost spalania paliwa. O ile jakieś pół roku temu wynosiło ok. 6 litrów, a na początku zimy około 8 (przy wielkich mrozach) to w tej chwili pomimo wzrostu temperatury skoczyło do 12 litrów. Dodatkowo auto od tego czasu strasznie "kopci", zdarza mu się przy wolnych obrotach i ruszaniu gasnąć, oraz na wolnych obrotach pokazuje różną ilość obrotów (raz 800, raz 900, czasem 1000). Zauważyłem też, że auto czasami tak jakby traciło moc (bardzo wolno się rozpędza, objaw sporadyczny). Czym to może byś spowodowane? Czyżby sonda lambda zakończyła swój żywot?
x
xdavvex
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1226
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Słubice

Post autor: xdavvex »

moze bys labda sonda,ale tez zastanawia mnie czy z wydechem masz wszystko ok. mozliwe jezeli bys mial w wydechu jakas dziurke, np przed katem to może być spadek temperatury na sondzie Lambda i zmienioną przez to analizę ,i stąd może być zwiększone spalanie.

filtr paliwa tez ma jakis czynnik, kiedy ostatnio wymieniales? z temp silnika jest wszystko ok?
Mój kawałek szarej blachy

Gdzie zaczyna się pasja tam kończy się ekonomia.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Ślesin 2012
d
dudame
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lut 2011, 10:10

Post autor: dudame »

Temperatura silnika ok (waha się między 70 a 90 stopni, w zależności od temperatury na zewnątrz), dziura w wydechu jest, ale jedna i ta sama od czasu jak kupiłem auto, więc to raczej nie jest powód. Dodatkowo zastanawia mnie ubytek oleju w silniku, aczkolwiek spowodowany jest prawdopodobnie tym, iż wymieniłem olej mineralny na półsyntetyk.
x
xdavvex
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1226
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Słubice

Post autor: xdavvex »

ale temp silnika tzn po rozgrzaniu powinna byc 90*C bez wzgledu od temp na zewnatrz..wiec jezeli tak nie jest wymien termostat.
druga sprawa, dziurka w tumiku tak jak pisalem tez bym to sprawdzil.
trzecie filtr paliwa , no i moze pompa paliwa. jezeli sie myle niech mnie ktos bardziej doswiadczony poprawi.
Mój kawałek szarej blachy

Gdzie zaczyna się pasja tam kończy się ekonomia.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Ślesin 2012
d
dudame
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lut 2011, 10:10

Post autor: dudame »

Filtr paliwa nie był wymieniany od kiedy mam auto (jakieś 8 miesięcy), ale raczej nie spowodował by wzrostu spalania o 50%.
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

[quote=""dudame""]Temperatura silnika ok (waha się między 70 a 90 stopni, w zależności od temperatury na zewnątrz)[/quote]
silnik powinien sie zagrzac i trzymac caly czas 90 stopni (sprawdz termostat). Pewnie silnik ciagle jest niedogrzany (ciagle na duzym obiegu) i smigasz caly czas na ssaniu co jest rowne z duzym spalaniem.

[quote=""dudame""]Dodatkowo auto od tego czasu strasznie "kopci"[/quote] + [quote=""dudame""] ubytek oleju w silniku [/quote]
Sprawdz czy nie ubywa plynu chlodzacego i czy nie ma w nim oleju.

Dodatkowo do sprawdzenie: filtr oleju, paliwa i powietrza (one tez moga powodowac wzrost spalania) dalej swiece i kable WN i ewentualnie ta sonda i podlaczenie pod kompa.

Jak widzisz przyczyn moze byc wiele, moze tez byc kiepskie paliwo albo twoja ciezsza noga.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2011, 14:04 przez Bartosz85, łącznie zmieniany 1 raz.
s
sarecto
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 11 wrz 2009, 16:09
Lokalizacja: Lidzbark Warm.

Post autor: sarecto »

jezeli nie masz stalej temperatury obstawiam na wymiane plynu chlodzenia i termostatu. prawdopodobnie masz termostat ktory przepuszcza Ci na duzy obieg. ja tak mialem. silnik ciagle jest niedogrzany czyli jedzie na ssaniu. do tego czyszczenie przepustnicy u mnie i wymiana filtra powietrza. od prawie 2 lat nie mam zadnego problemu.
Obrazek

viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D
d
dudame
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lut 2011, 10:10

Post autor: dudame »

Temperatura silnika jest stała, 90 stopni, tylko przy krótkich trasach, gdzie robię około 3 km dziennie temperatura silnika nie przekracza 70 stopni. Jak się nagrzeje to silnik trzyma swoje 90 stopni. Filtr powietrza był wymieniony przed zimą, filtr oleju też. Ubytku płynu chłodniczego nie ma.
d
dudame
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lut 2011, 10:10

Post autor: dudame »

A. Nie wiem czy to przy tym wszystkim ważne, ale kabel wysokiego napięcia jeden ma pękniętą izolację i jest tylko zaizolowany taśmą.
x
xdavvex
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1226
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Słubice

Post autor: xdavvex »

no to termostat sie wyklucza skoro temperatura jest stala, filtr powietrza wymieniane, oleju tez, a filtr paliwa? pompka doprowadza dobrze paliwo?
Mój kawałek szarej blachy

Gdzie zaczyna się pasja tam kończy się ekonomia.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Ślesin 2012
d
dudame
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lut 2011, 10:10

Post autor: dudame »

Filtru paliwa nie wymieniałem, pompka normalnie doprowadza paliwo, cały czas mi chodzi po głowie ta sonda.
x
xdavvex
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1226
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Słubice

Post autor: xdavvex »

podpinales dupowoza pod kompa? moze pokaze jakies bledy
Mój kawałek szarej blachy

Gdzie zaczyna się pasja tam kończy się ekonomia.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Ślesin 2012
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

Wykręć świece i obejrzyj je dokładnie. Ich wygląd wygląd w znacznej mierze świadczy o stanie silnika. Sprawdź ich zabarwienie (jak silnik jest sprawny powinny mieć kolor rdzawy), odstęp elektrod, stan izolatorów. Świece wymienia się co 60000 km niezależnie od ich stanu. Odpal silnik, przejedź się kawałek, zgaś silnik i poczekaj aż wystygnie tak, aż będziesz mógł dotknąć gołą ręką pokrywy zaworów. Dopiero wtedy wykręć świece.
Czy z silnika wycieka olej? Bo jeżeli nie i ubytek jest spory to może być też zużyty uszczelniacz trzonka zaworu w którymś cylindrze i silnik spala olej. Stąd też kopcenie z rury wydechowej i spadek mocy. A właśnie. Jaki jest kolor spalin?
Dziurę w wydechu bym wykluczył, bo sonda jest tylko jedna i w dodatku w kolektorze wydechowym. Poza tym krótkie odcinki jazdy nie wpływają tylko na większe spalanie, ale także na szybsze zużycie silnika, akumulatora itd.,ale pomimo to spalanie 12 litrów na setkę to trochę za dużo.
d
dudame
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 lut 2011, 10:10

Post autor: dudame »

Otóż tak. Świece sprawne i całkiem ładnie wyglądają, alej ucieka, bo przez zmianę rodzaju oleju rozszczelniła się uszczelka na głowicy. Kolor spalin normalny jak dla spalania benzyny tylko jest ich trochę za dużo. Termostat niestety jednak do wymiany, wiesza się:(
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

[quote=""dudame""] alej ucieka, bo przez zmianę rodzaju oleju rozszczelniła się uszczelka na głowicy[/quote] - nie ma takiej możliwości.
[quote=""dudame""]Kolor spalin normalny jak dla spalania benzyny tylko jest ich trochę za dużo[/quote] Jest tak cały czas, czy tylko jak się silnik rozgrzewa? Przy niskich temperaturach, spalin jest rzeczywiście jakby więcej, a z rury wydechowej może dodatkowo kapać woda - jest to normalny objaw.
[quote=""dudame""]Termostat niestety jednak do wymiany, wiesza się:([/quote] Pisałeś przecież wcześniej, że jak się rozgrzeje to trzyma 90 stopni. Jak to w końcu jest?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”