a temperatura płynu chłodniczego jaka ?
bo jak na prawidłowo nagrzanym silniku leci zimne to sprawdź poziom płynu chłodniczego.
Jak go jest za mało i nagrzewnica nie jest cała zalana płynem to tak może się dziać.
drugi wariant to może być walnięta linka od regulacji temperatury nawiewu - mimo że ty kręcisz pokrętłem, to i tak ustawione jest na zimne.
ogolnie to zauwazylem ze ostatnio cos chyba za szybko silnik sie nagrzewa do swojej normalnej temperatury. do tego kiedy dluzsza chwile stoje na wlaczonym silniku to temperatura sie lekko podnosi. jak wylacze silnik to slychac jeszcze chwile ten wiatrak od chlodzenia. linka jest ok. czy to moze miec jakis zwiazek z ta rura ktora doprowadza powietrze do filtra ? bo troche jest podziurawiona
a miales wczesniej cieple poweitrze w samochodzie?? jezeli nie to mozesz miec:
- albo nagrzewnice, ktora jest niesprawna- osadzil sie na niej kamien
- lub nie sa podlaczone do niej przewody
Podpinam się do tematu;),być może wina leży po stronie nagrzewnicy,u mnie podobnie się dzieje ,tylko że nie leci zimne powietrze tylko "letnie",termostat sprawny,jakby kto to rozszyfrował to dlaczego się tak dzieję byłbym wdzięczny.Pozdrawiam.
misiek787
no to skoro masz takie objawy jak piszesz (brak ciepłego powietrza w środku. szybko nagrzewający się silnik) to radzę w pierwszej kolejności sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. 99% że masz go za mało, przez co nie dociera on do nagrzewnicy w wyniku czego nie ma co ogrzać powietrza lecącego do kabiny - to raz, dwa - płynu w układzie jest za mało, aby skutecznie chłodzić silnik. Przy tych temperaturach jakie mamy teraz na zewnątrz możesz tego nie zauważyć, ale w lecie na pewno (w korkach np) silnik by Ci się przegrzał.
nagrzewnica jest chyba najwyżej położonym punktem w układzie chłodzenia, nawet jeśli w zbiorniczku poziom jest ok to nagrzewnica może być zapowietrzona, trzeba by wtedy było odpowietrzyć cały układ, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i włączyć silnik poczekać aż się włączy wentylator chłodnicy a jak zgaśnie to znaczy że cały płyn wykonał już pełny obieg i układ jest odpowietrzony, zapowietrzony układ może rozwalić uszczelkę pod chłodnicą.
było polo BYŁ peugeot będzie polo!!!
sentyment pozostał....