Nawiew - leci zimne powietrze

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misiek787
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2008, 15:37

Nawiew - leci zimne powietrze

Post autor: misiek787 »

witam

mam problem z nawiewem bo leci zimne powietrze gdy ustawione jest na cieple. co to moze byc ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a temperatura płynu chłodniczego jaka ?
bo jak na prawidłowo nagrzanym silniku leci zimne to sprawdź poziom płynu chłodniczego.
Jak go jest za mało i nagrzewnica nie jest cała zalana płynem to tak może się dziać.

drugi wariant to może być walnięta linka od regulacji temperatury nawiewu - mimo że ty kręcisz pokrętłem, to i tak ustawione jest na zimne.
m
misiek787
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2008, 15:37

Post autor: misiek787 »

ogolnie to zauwazylem ze ostatnio cos chyba za szybko silnik sie nagrzewa do swojej normalnej temperatury. do tego kiedy dluzsza chwile stoje na wlaczonym silniku to temperatura sie lekko podnosi. jak wylacze silnik to slychac jeszcze chwile ten wiatrak od chlodzenia. linka jest ok. czy to moze miec jakis zwiazek z ta rura ktora doprowadza powietrze do filtra ? bo troche jest podziurawiona
p
przemek82
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:39

Post autor: przemek82 »

a miales wczesniej cieple poweitrze w samochodzie?? jezeli nie to mozesz miec:
- albo nagrzewnice, ktora jest niesprawna- osadzil sie na niej kamien
- lub nie sa podlaczone do niej przewody
m
motyl25
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:27

Post autor: motyl25 »

Podpinam się do tematu;),być może wina leży po stronie nagrzewnicy,u mnie podobnie się dzieje ,tylko że nie leci zimne powietrze tylko "letnie",termostat sprawny,jakby kto to rozszyfrował to dlaczego się tak dzieję byłbym wdzięczny.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Grzechu
Fotomaniak
Posty: 784
Rejestracja: 10 lis 2008, 21:19
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Grzechu »

misiek787
no to skoro masz takie objawy jak piszesz (brak ciepłego powietrza w środku. szybko nagrzewający się silnik) to radzę w pierwszej kolejności sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. 99% że masz go za mało, przez co nie dociera on do nagrzewnicy w wyniku czego nie ma co ogrzać powietrza lecącego do kabiny - to raz, dwa - płynu w układzie jest za mało, aby skutecznie chłodzić silnik. Przy tych temperaturach jakie mamy teraz na zewnątrz możesz tego nie zauważyć, ale w lecie na pewno (w korkach np) silnik by Ci się przegrzał.
Obrazek

Ślesin 09 ]I Miejsce[/color]-Naj bodykit 6n2 -> Ibiza look
III Miejsce-Rzut felgą (10 kija długości)[/colo
Awatar użytkownika
levun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: levun »

a ja bym stawiał na "odczepioną" linkę od gałki zmiany temp.

Pozdr.
hAlO
l
lewicki01
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:38

Post autor: lewicki01 »

nagrzewnica jest chyba najwyżej położonym punktem w układzie chłodzenia, nawet jeśli w zbiorniczku poziom jest ok to nagrzewnica może być zapowietrzona, trzeba by wtedy było odpowietrzyć cały układ, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i włączyć silnik poczekać aż się włączy wentylator chłodnicy a jak zgaśnie to znaczy że cały płyn wykonał już pełny obieg i układ jest odpowietrzony, zapowietrzony układ może rozwalić uszczelkę pod chłodnicą.
było polo BYŁ peugeot będzie polo!!!
sentyment pozostał....
m
misiek787
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2008, 15:37

Post autor: misiek787 »

dobra u mnie problem rozwiazany ;P
dolalem plynu chlodniczego i ogrzewanie wrocilo a silnik trzyma 90 stopni
dzieki wszystkim za wskazowki :pub:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”