Piszcząca pompa paliwa i problemy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Wymień czujnik, a z tymi obrotami to może coś nie tak z podstawą pod wtryskiem (jakaś nieszczelność) albo uszczelka między kolektorem ssącym a głowicą i łapie lewe powietrze.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
SEMIS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 20 sie 2010, 19:31
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: SEMIS »

yy ? :D który czujnik ? :D

Z tym lewym powietrzem: gdy rozebrałem gaźnik w październiku do czyszczenia, składając nałożyłem warstwę czerwonego silikonu... Mało ? Czy mimo to wymienić uszczelkę pod kolektorem ?
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Chodzi o niebieski czujnik temperatury (to on odpowiada za prawidłową pracę silnika. Co do tego czy wymieniać uszczelkę pod kolektorem lub gumę pod wtryskiem to musiał byś zastosować metodę przy użyciu plaka (ogólnie chodzi o to, że przy zapalonym silniku pryskasz plakiem w okolicy uszczelki kolektora i podstawy wtrysku i jeśli to powoduje zmianę obrotów to masz tam nieszczelność i silnik zasysa lewe powietrze, przez co może falować, ale tu niech się wypowiedzą koledzy z forum bo ja tego nie stosowałem).
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
SEMIS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 20 sie 2010, 19:31
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: SEMIS »

czyli po prostu psiknąć plaka pod kolektor lub jedną podstaw ? A jeśli nie to?

Są dwa czujniki. niebieski i czarny. Jeśli nie wyświetla mi temperatury na desce ? to czarny wymienić ? Już troche zgłupiałem :D wymienić sondę, i oba czujniki i przejrzeć dolot ?
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

O czujnikach już było, jak ci nie wyświetla temp na desce to masz walnięty czarny czujnik lub wskaźnik temp. (chyba że wcześniej działał) albo po prostu termostat (ale wtedy nie miałbyś ogrzewania wewnątrz auta). Ale za pracę silnika odpowiada wyłącznie niebieski czujnik.
1. Sondę możesz sprawdzić miernikiem (poszukaj na forum jak) - może z sondą jest ok i nie trzeba jej wymieniać.
2. Przejrzyj dolot czy szczelny
3. Wymień niebieski czujnik
Jak silnik będzie chodził jak powinien to wtedy zajmij się wskaźnikiem temperatury i innymi mniej istotnymi rzeczami niewpływającymi na pracę silnika.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

jak diagnostyka poszla?
odepnij wtyczke od lambdy i zobacz jak bedzie pracowal.
zmierz rezystancje czujnika niebieskiego na zgaszonym silniku.
odkrec od wtrysku obudowe filtra powietrza, odpal silnik i ogladaj czy mocno uchyla sie przepustnica przy tych wyzszych obrotach z filmiku.
popodlaczaj wszystko spowrotem i odepnij wtyczke zaworka odpowietrzenia baku (zawór jest przy numerach nadwozia na scianie grodziowej)
Awatar użytkownika
SEMIS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 20 sie 2010, 19:31
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: SEMIS »

diagnostyka nie poszła bo kable nie przyszły jeszcze..
jutro to pomierzę.
a z tym zaworkiem odpowietrzenia to po co? ;>
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

bo jak jest ciagle otwarty to ciagnie tamtedy lewe powietrze. w moim aav jak odepne wtyczke to mocno obroty spadaja, faluja i czasem zgasnie...
Awatar użytkownika
SEMIS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 20 sie 2010, 19:31
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: SEMIS »

dobra. popatrzyłem, wg tego co mierzyłem.. moze i jakis blad ale napisze

Przy dławieniu się przepustnica otwiera sie moze z 1 mm
oporność czujnika temperatury 7.7 ohm
Napięcie na sondzie 0
szczelonosci nie sprawdzalem.
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

[quote="lukas2305"]napięcie na sondzie (wahania 0,2-0,8V co 1sek.)[/quote]

Czyli masz walniętą sondę bo nie podaje sygnału. Załóż sprawną i zobaczysz co będzie.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

najpierw czujnik :acute: ewidentne uszkodzenie
[quote="SEMIS"]oporność czujnika temperatury 7.7 ohm [/quote]
rozumiem że mierzyłeś czujnik niebieski...do wymiany
[quote="SEMIS"]Napięcie na sondzie 0 [/quote]
sonda może mieć zwarcie do masy...najpierw wymień czujnik potem zmierz lambde.
Awatar użytkownika
SEMIS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 20 sie 2010, 19:31
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: SEMIS »

bylem teraz odpalic i karnac sie

po odpieciu wtyczki od sondy zero reakcji..
Obrazek
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

No też prawda przy dzisiejszych temp opór powinien być dużo wyższy (jakieś 5500ohm). Mam pytanie do Ciebie lukas2305, czy wymiana czujnika temp wpłynie na sygnał lambdy? Wg. mnie jedno i drugie nie ma powiązania i do wymiany jest również sonda.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
SEMIS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 20 sie 2010, 19:31
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: SEMIS »

zaraz zaraz... 5500 ohm ? ja miałem 7.7 ale to też chyba istotne jest jak omomierz / multimetr ustawiony jest.. ?
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="picksar"]czy wymiana czujnika temp wpłynie na sygnał lambdy?[/quote]
oczywiscie. Przy praktycznie zwarciu jak to ma miejsce w przypadku kolegi SEMIS sterownik wejdzie w tryb awaryjny i nawet sprawna lambda na nic sie nie zda, a jej odczyt moze byc nie taki jak powinien byc.

[quote="SEMIS"]zaraz zaraz... 5500 ohm ? ja miałem 7.7 ale to też chyba istotne jest jak omomierz / multimetr ustawiony jest.. ?[/quote]
omomierz powinien być ustawiony na zakres 10k. wtedy jesli na wyswietlaczu zobaczysz 7.7 to znaczy ze rezystancja mierzona to 7.7k=7700 Ohm. Sprawny czujnik ma mieć właśnie koło 7 kilo Ohm. Sprawdź ten zakres bo może rzeczywiście wskazywało 7.7k.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”