Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
przemko83
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 31 maja 2009, 19:19

Post autor: przemko83 »

5W50 taki olej mi zalali do silnika 1,2 benzyna.Czy to jest wporządku?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w porządku jest dopuszczalny taki i można zalać, wg etecha powinien być syntetyk 5W30 lub 5W40 ewentualnie 5W50 także nic się nie dzieje.
ludzie leją do polo różne specyfiki nawet oleje 0WXX i też nic się nie powinno dziać byle trzymać się takiej samej specyfikacji,
oleje 10W30 czy 5W30 zaliczamy do oliwek lekkobieżnych czyli mają mniejszą lepkość i przy tym mniejszy opór stawiają dla podzespołów silnika niż oleje z wyższą liczbą po W np oleje 5W50, 10W50 będą nadawać się do wysilonych jednostek zwłaszcza rajdowych które się zazwyczaj kręci do wysokich obrotów, teoretycznie na olejach 0WXX 5WXX auto powinno spalać ciutkę mniej niż na olejach 10W50 czy 5W50 ale to czasem trudne do zaobserwowania.
Ze względu na nasz klimat zaleca się oleje z niską liczbą na początku mają one niższą temperaturę płynięcia (co powoduje lepszy rozruch) niż półsyntetyki 10WXX czy minerały 15WXX 20WXX te ostatnie stosuje się w cieplejszych krajach.
W zimie np.taki mineralny 15W40 przy temperaturze -20 potrafi unieruchomić silnik tak że rozrusznik i aku sobie nie poradzą, sam byłem świadkiem jak kumpel golfa chciał odpalić, próbowaliśmy z pomocą prądu polówki i nici, trzeba było poczekać aż temperatura pójdzie delikatnie w górę.
Ja sam jeździłem kiedyś na 10W40 a teraz już tylko na 5W30 i jest malina. :beach:
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
przemko83
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 31 maja 2009, 19:19

Post autor: przemko83 »

No to mnie uspokoiłeś kolego.W serwisie rok temu zalali mi 5W50. i dziś przyjechałem do warsztatu u kolesi co wymieniają olej i filtry,mówie im że 5W50 Mobil 1
no to mi zalali.ale na ścianie mieli taki kalendarz z Mobila i tam były marki samochodów i jaki olej do nich,patrze a do polo pisze 5W30 i z tad moje zaniepokojenie ale gostek mówi ze taki leją.Za 4 litry zapłaciłem 130 i 20 za filtr 15 za wymiane.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""rat4""]W zimie np.taki mineralny 15W40 przy temperaturze -20 potrafi unieruchomić silnik tak że rozrusznik i aku sobie nie poradzą,[/quote]
W specyfikacji dla 15w40 nie poleca sie go stosowac ponizej -15*C

Zresztą co tu gadać. Jeden obraz wart 1000 słów :mrgreen: :

Test olejów -24*C (15W40 10W40 5W40)
http://www.youtube.com/watch?v=MTd-nnAv-eE

przy -22*C: (15w40, 10w40, 5w30 , 0w40):
http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqS ... ature=fvwp

przy -50*C (0w20 i 0w40):
http://www.youtube.com/watch?v=M6JpU_I078M
Awatar użytkownika
sylwia_i_ares
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2010, 0:19
Lokalizacja: Żelechów / Grodzisk Mazowiecki

Post autor: sylwia_i_ares »

O rany. ale różnych olejów używacie. Ja od początku jeżdżę na Mobil 1 0W40 . Auto było przeze mnie kupione w salonie (wrzesień 2006) i 2 lata serwisowane. Od początku leją mi ten olej.
Mój mąż ma starszego polusia o 2 lata (04r - ale autko kupione w styczniu 2005). Też jest 1 właścicielem. I od początku jeździ na Mobil 1 5w50.
t
tomazschemik
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 05 mar 2011, 17:32

Post autor: tomazschemik »

W VW Passacie jeździłem na Castrol Edge 5W40 obecnie również na takim się poruszam. Droższy niż przeciętne ale naprawdę warto.
C
Ciastek
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 30 maja 2009, 0:21
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: Ciastek »

Ja leję tylko MOTUL :grin: Przebieg 170tys.
ZIELONE TDI - ECO 137KM/307NM
YAMAHA R1
Awatar użytkownika
icegoranet
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 655
Rejestracja: 26 lut 2011, 22:15

Post autor: icegoranet »

PAnowie, odkopaliście trochę kotleta, ale dla potomnych i ja zostawie moją opinię :
Jeśli auto nie ma zbytnich ubytków oleju - ja bym zalał olejem o takich samych parametrach jak był poprzednio (syntetyk to syntetyk, semi to semi). Istotne w silnikach diesla są normy jakie olej musi spełniać. Pompowtryski jak juz zostało powiedziane : 505.01, silniki z DPF 507.00. Wyższe normy - zawierają niższe.
Istotna uwaga - zalewać należy olej pochodzący z pewnego źródła - ja w życiu nie zalał bym oleju zakupionego na allegro z wiadomych przyczyn ;)

pozdrawiam Paweł
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Witam wszystkich jako nowy forumowicz :) :)
Właśnie stałem się posiadaczem VW Polo 1.4 TDi 80KM z 2007 roku. Jak zwykle po zakupie auta postanowiłem wymienić olej (nie mam książki serwisowej, więc nie posiadam informacji co było lane i kiedy).

Kierując się informacjami w tym wątku, po sprawdzeniu naklejki w bagażniku doszedłem do poniższych wniosków:
- jest symbol QG1 - czyli jest to LongLife więc olej mogę wymieniać co 30kkm lub 2 lata,
- jest symbol OGG - czyli nie ma DPF.

Ale... kontrolkę od DPF tak więc czy mogę być pewny, że nie mam DPF?
Olej jaki mam lać ma spełniać normy 504 i 507 czyli np. Castrol EDGE 5W-30 (akurat ku temu się skłaniam czytając różne wątki)?

Proszę o rozwianie moich wątpliwości :P :P

Pozdrawiam Piotr
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

Lej olej Castrol SLX Longlife III 5W-30 504/507 jeżeli chcesz go wymieniać co 30000km. Jak chcesz wymieniać olej co 15000km wystarczy dowolny olej z normą 504/507 czyli EDGE bedzie idealny. Musisz ustalić jak masz ustawiony komputer. Jeżeli masz stałe przeglądy co 15000km to (z tego co wiem) da się go zresetować z poziomu przycisku. Jeżeli masz ustawione na zmienne okresy pomiędzy przeglądami (2 lata albo 30000km) to musisz się udać do serwisu VW na taką wymianę oleju albo sam dowiedz się jak to ustawić (trzeba mieć sprzęt VAGa). Niestety nie wiem jak zresetować co 30000km bo zawsze robiłem przeglądy w VW i oni to ustawiali.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Chciałbym wykorzystać ten cudowny dar jakim jest wymiana oleju co 2 lata :D

A czy EDGE nie nadaje się jako longlife? Na opakowaniu widnieje informacja, że nadaje się...
Jak ostatecznie ustalić kwestię DPF?
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

to nie jest dar!!!!---- to IDIOTYZM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To jest chyba największa głupota w dziejach motoryzacji jaką wymyślono!!!!
Naganianie potencjalnej klienteli serwisom ,oraz chwyt marketingowy.
Bo niby tanie auto w eksploatacji :) chyba przez pierwsze 70000, a nie ma sie co oszukiwać u nas auta nikt nie kupuje na 70000
francuz - creative złomology
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""STAR CREAM""]to nie jest dar!!!!---- to IDIOTYZM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To jest chyba największa głupota w dziejach motoryzacji jaką wymyślono!!!!
Naganianie potencjalnej klienteli serwisom ,oraz chwyt marketingowy.
Bo niby tanie auto w eksploatacji :) chyba przez pierwsze 70000, a nie ma sie co oszukiwać u nas auta nikt nie kupuje na 70000[/quote]

A czemu naganianie klienteli serwisom? Skoro, mogę zmieniać olej rzadziej i nie mam obowiązku robienia tego w serwisie?
Co do DPF to oczywiście zdania są podzielone ale z przewagą na "nie", co mnie w ogóle nie dziwi...

Ja zaraz dobiję do 70kkm tak więc czego się spodziewać? :beg:
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

jak czemu??
Każdy olej sie starzeje i nie ma czegoś takiego jak wymiana co 2 lata, a jesli tak to to sie odbije na silniku za jakiś czas.
Wystarczy poczytać o turbinach, pompowtryskach, ale nie na forach tylko prawdziwe fachowe książki.
A jeśli ktoś sie upiera, jego sprawa tylko niech potem nie pisze na Onecie że TDI to wieśniaki jeżdżą bo jemu padła turbina po 70000 albo pompowtryski tłuką po 30000.
Gdy ktoś jeździ z powodzeniem na takim oleju, to szerokiej drogi, znam przypadki w firmówkach gdzie na oleju jeździli 4 lata tylko dolewali, -ewenementy sie zdarzają .
Ja mam zasadę że na filtrach i oleju oszczędności nie robię.
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

Wymiana oleju co 30000km lub 2 lata jest najbardziej wskazana. Ja miałem Polo 2007r. od nowości i właśnie tak je serwisowałem. Zero problemów. Przejechałem 165000km i tylko 5 razy olej wymieniłem (w 3 lata).

Na kosztach serwisu trzeba maksymalnie oszczędzać bo są one ogromne. Nie wiem jak jest w Polsce ale z tego co wiem to też bardzo drogo. Swoje auto sprzedałem bo było za małe..... a znam kolegę który ma Polo 2001r. i serwisuje je co 30000km i przejechał już 630.000km nic w aucie nie naprawiając!

Oczywiście takie głosy jak post powyżej pojawiają się w polskim internecie bo wy tu nie znacie realiów zachodnich. Myślicie że samochodowi dzieje się krzywda jak ma olej wymieniony co 30000km :))) Ja codziennie robiłem moją polówką ponad 200km i tak przez 3,5 roku. Także olej wymieniałem 2 razy na rok (60000km rocznie) a nie co 2 lata. Przedział "2 lata" oznacza że jeżeli samochód długo stoi i nie jeździ (np. osoby jeżdżące do pracy pociągiem) to muszą ten olej w końcu kiedyś wymienić i to dla nich jest to ustalone.Mam nadzieje że zrozumieliście co napisałem i co chciałem przekazać.
polodriver
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”