BRAK ISKRY, JUŻ BRAK POMYSŁÓW

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dragan
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 26 paź 2009, 17:40
Lokalizacja: SOPOT

BRAK ISKRY, JUŻ BRAK POMYSŁÓW

Post autor: dragan »

witam,
mam spory problem z 3f mojej dziewczyny gdyż na początku roku
robiona była uszczelka pod głowicą, planowana głowica(podobno była nierówność na 9mm:/ ) szpilka, sonda,kable zapłonowe ,świece ,paluch, niebieski czujnik , no i nowy olej 10w40 i płyn chłod. po odebraniu od mechanika jechał jak ta lala potem tego samego dnia po 10km jak się nagrzał ,zaczął wariować na obrotach (sam z siebie wskakiwał na 2-3tys obrotów) oraz mulił na biegach.wtedy wymieniłem czujnik. następnie
nie odpalał po postoju dłuższym a jak jż za 2, 3 razem zaskoczy to ni ..uja nie reagował na gaz, gdy były mrozy musiał dostać zdrowo po garach:D to dało się nim ujechać,lecz i tak miał czkawkę.Potem zaczął ładnie "w miarę" odpalać ale nie reaguje w czasie jazdy po mieście :/ 2,3,4bieg
o 5 nie wspomnę bo na nim to juz niema sił 3f-ka :(
Pomysły wtedy były pompa paliwa, silniczek krokowy. Pompa sprawna silniczek też.Okazało się ze komputer się zjarał.I tu ciekawostka Podłączane były różne kompy i ni chuja nie chciał zadziałać. Komp wylądował podobno u fachowca polutował posprawdzał i działa.Lecz kolejnym problemem jest najprawdopodobniej cewka zapłonowa gdyż przekręcając kluczyk daje iskre ,gdy silnik kręci nic iskry nie daje i gdy odpuścisz już kluczyk raz zaiskrzy.
i gorące pytanie do Was....
Co może być przyczyną???????????????????????????????
mnie już powoli ręce opadają a co dopiero moją dziewczynę gdyż chce już kochaną polówką jeździć i robić kolejne mody na nadchodzący sezon.
Dodam jeszcze ,że auto obecnie wylądowało u elektryka.Mówi ,że mam cewkę trzepniętą i między cewką a modułem jest pęknięcie ale podłączył nową taką samą cewke i nić nie reagowała[i teraz mi mówi ,że musze skombinować orginalną cewke jaka wychodziła do tego modelu:|:|] aż ciężko chce mi sie w to wierzyć , że w tym może tkwić problem.

W imieniu swoim mojej Agnieszki i połówińci proszę o waszą pomoc.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

pokaż jak masz czujnik hala na cewce
sprawdź kompresję na garach... i tedy daj znać
czy masz łądowanie..
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Cewka to cewka nie ważne czy oryginał czy nie,silnik powinien się odezwać (chyba że ta podmieniona też jest walnięta) jeśli to to. W innym wypadku to nie do końca wina samej cewki. Może problem z iskrą wywołany jest brakiem masy na silniku. Co do falowania i niereagowania na gaz to może coś z wężami podciśnienia.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
dragan
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 26 paź 2009, 17:40
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: dragan »

picksar
cewka podobno była wkładana przez elektryka nowa ze sklepu, też mi sie niechce wierzyć , że niby orginał a zamiennik ma jakieś znaczenie,
vwkas18
postaram sie dzisiaj to sprawdzić
z czujnikiem wystarczy cyknąć zdjećie z zewn. czy rozkrecić mam i tam szperać????
p
polo11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 05 lis 2010, 6:55
Lokalizacja: lodz

Post autor: polo11 »

u mnie w genesis 3 f juz 2 razy cewka i raz czujnik halla , na razie po wymianie wszystko OK , przeczytaj post kłopoty z osprzetem 3F , rozmawiałem z człowiekiem który długo siedzi w Volkswagenach i powiedział ,że te cewki typu topran bremi i inne maxgeary tak maja ,że moga działać, moga nie działać , polecił ,żeby kupić oryginał i problemy z cewką znikną , niestety razem z kasą z portfela - najtańszy zamiennik 75 - teraz na takim jeżdżę, oryginał ok 250 - 350 złotych , jednak musze zauważyc że silnik 3F jest CHOLERNIE WRAŻLIWY na jakiekolwiek uchybienia w osprzęcie , ostatnio ponieważ jest wilgotno zaczął się dławić na gazie , na benzynie jeździł w miare normalnie ,po rozgrzaniu te efekty zanikały a ponieważ wiem,że jazdA NA GAZIE UWYDATNIA WSZYSTKIE NIEDOCIĄGNIĘCIA UKŁADU ZAPŁONOWEGO ZANIM TE SIĘ POJAWIĄ NA BENZYNIE przejrzałem układ zapłonowy , odrapałem nagar z kopułki , świece są w stanie idealnym, przewody i aparat zapłonowy wygrzałem farelką i na razie kłopoty zniknęły , ale nie dałbym sobie uciąć paznokcia ,że na długo ;(
a tak na marginesie nierówność głowicy 9 mm???? :shock: :shock: :shock:
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Z twojego opisu wynika że na pierwszy ogień powinien iść czujnik halla - to od czujnika zależy kiedy się iskra pojawi i czy wogóle. A cewka nieważne - tak jak Picksar pisał - czy ori czy zamiennik jak sprawna powinna działać - chyba że zalana wodą była. Zobacz jeszcze czy przypadkiem świece nie są mokre od wody, bo wtedy też nie odpali.
Das Auto.
Awatar użytkownika
dragan
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 26 paź 2009, 17:40
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: dragan »

sebatec
dzięki za info, ile taki czujnik pi razy oko może kosztować i czy jest jakiś sposób by sprawdzić czujnik halla przed założeniem nowego???
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Najpierw sprawdź czy faktycznie Hall, poczytaj to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... jnik+halla
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

u mnie były identyczne problemy jak opisujesz też cierpliwość mi się kończyła :bow:

Wyszło że Hall padnięty a raczej przerwane przewody z gniazda do halla

Zrobiłem szybką podmianke aparatu zapłonowego i było OK na jeden dzień

Na trasie nagle zdechł okazało się że styk bezpiecznika pomp paliwa i lambdy był zaśniedziały :commando:Wyczyściłem i teraz mruczy aż miło
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
p
polo11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 05 lis 2010, 6:55
Lokalizacja: lodz

Post autor: polo11 »

tu masz w wątku zdjęcie halla podróby za 200 zika oryginał bosch 700
viewtopic.php?f=19&t=24387
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Lepiej jak byś miał cały aparat na podmiankę i nawet nie musisz mieć do silnika 3f bo można zamontować te łatwiej dostępne, tylko trzeba obrócić go o 180 stopni - poczytaj tutaj
viewtopic.php?p=200018#p200018
Awatar użytkownika
dragan
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 26 paź 2009, 17:40
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: dragan »

dzieki serdecznie koledzy,
sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak ,
mechanik jako pośrednik elektryka, mówił ze czujnik halla jest juz wymieniony od paru dni(fajnie ze się dopiero dziś tego dowiedziałem) i dziś pod koniec pracy dostarczono mu cewke zapłonową i jutro od rana sie za polówke zabiera do roboty. po samej wymianie czujnika halla nic podobno sie nie zmieniło,
i teraz tu moje pytanie, co może być nie tak zakładając ze halla jest nowe i nie w tym tkwił problem????
bo jak narazie diagnoza jest taka ze jednocześnie pierdykneła cewka i halla :| niewiem czy to możliwe:|
aha i jeszcze jedno, jak kolega wyżej pisał koszt halla wacha sie miedzy 200 a 700. a ja mam elektrykowi na dzień dzisiejszy zapłacić 100ziko. 70halla<------- :shock: +30 robicizna. i to nojka sztuka :shock: x2 albo chłopaczek ma gdzieś dobre dojście albo coś tu śmierdzi.
rano jade bezpośrednio do elektryka i mam nadzieje ,że czegoś sie konkretnego dowiem
trzymajcie kciuki :thumbsup:
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

[quote=""polo11""]tu masz w wątku zdjęcie halla podróby za 200 zika oryginał bosch 700
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 19&t=24387[/quote]

Skąd kolego wytrzasnąłeś takie ceny??? :scratch: Za oryginalny w serwisie Boscha płaciłem 90 pln. Więc nie wiem skąd te 200 albo 700.
Das Auto.
p
polo11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 05 lis 2010, 6:55
Lokalizacja: lodz

Post autor: polo11 »

rozumiem , że też masz silnik 3F ??? BO DO SILNIKA 3F ( a nie po prostu do Volkswagena ) cene brałem z paragonu ( 2oozł) a oryginał z cennika w serwisie Volkswagena , z tego co sie dowiedziałem ten konkretny typ aparatu zapłonowego jest inny , niż najczęściej występujące w różnych silnikach Volkswagena można kombinować i przekręcać wycinać i lutować ja napisałem o cenie pasującego i dedykowanego do konkretnego modelu silnika , jeśli masz dostep do halla w tej cenie do tego silnika to tylko pogratulować :piwo:
na szybko sprawdziłem w intercarsie , podróba 222 zł :amen:

INDEKS: 1 906 233
NAZWA: Czujnik Halla aparatu zapłonowego
OPIS: EPS 030998065A czujnik Halla do aparatu zapł. nadajnik impulsów VOLKSWAGEN POLO
PRODUCENT: EPS
W MAGAZYNIE: 3
Cena brutto: 234.50 zł
KUP TERAZ za 222.78 zł
Awatar użytkownika
dragan
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 26 paź 2009, 17:40
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: dragan »

HIP HIP ......... HURrrraaaaaa :grin: :grin: :grin:
polo wkońcu jeżdzi i odpala od strzała.
okazuje się ,że do wymiany był halla i cewka. koszt całej operacji wyszedł mnie 350ziko : / troche wedłog mnie lekko przepłaciłem ale najważniejsze ,że wkoncu polo może znów terroryzować miasto:D
dziekie wielkie za pomoc wszystkim , bez waszej pomocy pola by zapewne do dzisiaj stała i marzła.

dzieki jeszcze raz
piss... :beach:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”