Włącznik wentylatora chłodnicy a temperatura :)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Te czujniki koło termostatu są czujnikami temperatury (niebieski temperaturę podaje na komputer, a czarny na wskaźnik w liczniku). Te czujniki z tyłu głowicy mierzą ciśnienie oleju.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
m
motoboy
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 18 gru 2010, 0:21
Lokalizacja: Lubliniec <SLU>

Post autor: motoboy »

Dzięki picksar za wyjaśnienie teraz będę wiedział :grin:
"Kto Smaruje Ten Stoi, A Kto Posmarował Ten Jedzie :P "
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Zrobiło się ciepło i mam okazję naprawić czujnik temperatury. Mam do was pytanie odnośnie kolorów tych czujników. Mam na stanie 3 rodzaje: niebieski, czarny, czerwony. Czy możecie mi powiedzieć który jest od czego? I drugie pytanie. Kable które biegną od czujnika w głąb silnika są w dość kiepskim stanie. Gdzie szukać ujścia tych kabli?
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Byczynho a który czujnik chcesz wymienić? Czarny od wskaźnika na zegarach - czy niebieski który jest od ssania i podłączony pod kompa. Czerwony nie jestem pewien - najlepiej daj fotę jak wygląda.
Das Auto.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Ten który pokazuje temperaturę na zegarach. Mam dwa czarne i obydwa chyba do niczego. Miernikiem sprawdzałem rezystancje, miernik w ogóle nie reaguje. Pomarańczowy/czerwony rzuca mi jakieś wartości
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Czarny można podpasować z 6N - ma ten sam symbol przynajmniej 1.0 AAU 2F i 1.4 AEX 6N. A ten pomarańczowo-czerwony to jest na cztery piny czy na dwa? A ten czarny czujnik to mam w razie czego - jak chcesz to dryndnij do mnie albo daj zwarę to oddzwonię bo za chwilę wychodzę z pracy i do wieczora nie będę przy kompie to może coś wymyślimy.601146744.
Das Auto.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Pomarańczowy pewnie jest z wersji gaźnikowej,
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Pomarańczowy jest na dwa piny. Ile byś chciał za niego?
POLO ! i jedzie się lepiej
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

WItam podepnę się pod temat. Mam podobny problem co kolega poprzedni, tzn temperatura caly czas pokazuje poniżej 70 stopni no może czasem się podniesie do tych 70 stopni, jednak myślę że termostat jest dobry bo zostawiłem go na wolnych rano i sprawdzałem i dolny wąż nie był cieply tylko taki letniawy i ogólnie czuć że leci dosyć ciepłe powietrze z nawiewów, także myślę że to jakiś czujnik tylko który ten czarny czy niebieski termostacie bo nie wiem który ;/ proszę o radę ;)
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

[quote=""jarzabek""]myślę że to jakiś czujnik tylko który ten czarny czy niebieski termostacie bo nie wiem który ;/ proszę o radę ;)[/quote]
Czarny czujnik jest od wskaźnika na licznik, było już o tym milion razy.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

[quote=""jarzabek""]WItam podepnę się pod temat. Mam podobny problem co kolega poprzedni, tzn temperatura caly czas pokazuje poniżej 70 stopni no może czasem się podniesie do tych 70 stopni, jednak myślę że termostat jest dobry bo zostawiłem go na wolnych rano i sprawdzałem i dolny wąż nie był cieply tylko taki letniawy i ogólnie czuć że leci dosyć ciepłe powietrze z nawiewów, także myślę że to jakiś czujnik tylko który ten czarny czy niebieski termostacie bo nie wiem który ;/ proszę o radę ;)[/quote]

U mnie tak było jak zaczął się psuc. Pora wymienic czujniczek.
POLO ! i jedzie się lepiej
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Mam problem ponieważ po wymianie termostatu cieknie mi płyn z tego trojnika co do niego jest wkładany i przykręcany termostat, tylko że cieknie mi w okolicy śruby która mocuję te kolanko do głowicy ;/ próbowałem odkręcić ten trójnik ale ta śruba co cieknie koło niej jest bardzo mocno przykręcona i za bardzo nie da się jej odkręcic a jest wkręcona do głowicy ;/ próbowałem uszczelnić silikonem na temperaturę ale dalej cieknie ;/ co robić spróbować jeszcze raz odkręcić? poradzcie bo boję sie żeby nie urwać tej śruby ;/
Awatar użytkownika
Bercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 16 lis 2008, 14:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Bercik »

Musisz spuścić powietrze z lewego przedniego koła i podnieść tylne prawe koło na lewarku. Wtedy będą mniejsze naprężenia i odkręcisz śrubę bez problemu.

A tak już całkiem poważnie... chyba nie liczysz na to, ze przez forum pomożemy Ci odkręcić zapieczona śrubę :banghead: Lepienie silikonem nic nie da. Trzeba odkręcić i wymienić uszczelkę pod obudowa, lub tez obudowę (często lubią pękać).
Jak śruba sie ukręci to trzeba będzie rozwiercać i gwintować.
Awatar użytkownika
Moel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2010, 20:17

Post autor: Moel »

mam takie pytanie bo pękła mi chłodnica i chcę zamówić nową ale dowiedziałem się że było kilka modeli i teraz tak kto mi powie jakie mam wymiary chłodnicy, bo nie mam aktualnie dojścia do auta:
-mam silnik 1.0hz
-pamiętam ze wentylator chłodnicy jest przykręcony na najbliżej siebie rozstawione dziurki w obudowie wentylatora
- chłodnica jest przykręcona od góry takimi blaszkami wchodzącymi do chłodnicy te blaszki są zbliżone kształtem do litery L
http://nk.pl/#profile/9340866/gallery/album/3/11
w
www37
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2012, 14:09

Post autor: www37 »

przy ilu wam się wlacza wentylator w 1.3 AVV ? bo ja wymieniłem termostat i dopiero przy 105 albo powyżej lekko 100 np. 102
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”