Niska temperatura płynu chlodniczego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

a powie ktoś ile omów wskazują te czujniki na zimnym silniku? (temperatura otoczenia)
w moim przypadku na zegarach 70 stopni standard, wentylator na 90 odpala (chyba) obstawiam że do wymiany, ale w garażu leży taki, i nie chcę się zakładać bez sprawdzenia, jak ktoś wie to bardzo proszę
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

-20 .............. 12-20
-10 ............... 8-11
0 .................. 5-7,5
+20 .............. 2-3
+40 .............. 1-1,5
+60 .............. 0,5-0,7
+80 .............. 0,28-0,38
+100 ............ 0,18-0,22
jednostka- kilo ohm
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Oooooogromne dzięki! :piwo: :bow:
Awatar użytkownika
Rafesc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:31
Lokalizacja: Częstochowa/Cisie

Post autor: Rafesc »

na bank czujnik temperatury, zapewne niebieski lecą najczęściej. płynu nie musisz spuszczać jeśli masz sprawne ręce to wystarczy ze masz silnik zimny i szybko przełożysz dolejesz góra 200ml płynu i będzie ok
Rafesc
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

1. Mam pytanko, czy jezeli wentylator zalcza sie przy 90 stopniach to ejst dobrze ?

2. Nie wiem czemu ale po wymianie termostatu temperatura zostala mi tak jak przed wymiana. W czasie jazdy na rozgrzanym nie przekracza 80 stopni. Mam tak ok. 78-79. Co moze byc powodem ?

3. Mowicie tutaj o 2 czujnikach jeden czarny drugi niebieski. W swoim 1.0 AAU mialem takie czujniki. Ale teraz po zmianie silnika na 1.4 ABD (golf3 91-95) mam jeden czujnik czteropinowy i do tego zolty. Czy on spelnia taka sama role jak w tym AAU czarny i niebieski ?

Licze na Wasze porady.

Pozdrawiam
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

zulv
Mogą to być czujniki, lub obudowa termostatu odkształcona, że ci przepuszcza...
marcintju
Te kilo ohmy co podałeś to na dwa czujniki?
Przy ok.20 stopniach jeden wskazuje 1,3; drugi 3 k ohm
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

zulv
1.żle, powinien sie załaczać przy 100 (albo 110 nie pamietam :P)
2.tez zle bo musi byc 90 :P pewnie czujnik a Tobie załącza przy 90 i zbija o 10
3.pewnie tak.. ( w gIII ciemny jestem :blush2: )
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

Crazy
tak, oba czujniki powinny mieć taką samą mniej więcej rezystancje, po południu sprawdzę u siebie dla pewności- ale kiedyś dostałem takie info na vwgolf.pl
czujnik IAT w wtrysku to też ten sam termistor wiec przy zgaszonym silniku (nie odpalanym) powinna być ta sama/podobna rezystancja jak na pozostałych.
edit:
to by oznaczało że ten co pokazuje 1.3 jest walnięty ;)
edit2:
sprawdziłem u siebie i jest tak jak u ciebie, 3k niebieski przy 20 stopniach a 1.3 czarny. Wydaje mi się że info które otrzymałem tyczy się tylko golfa, albo obaj mamy czujniki walnięte.
edit3:
sprawdziłem jeszcze w książce serwisowej vw polo, silnik aau:
http://img11.imageshack.us/img11/6140/65365440.jpg
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Nikt nie orientuje sie jak to jest z tymi czujnikami w golfach ? Mam jeden czujnik zolty czterowpinowy i czy on jest odpowiednikiem tych 2 czujnikow(czarny i niebieski) ktore sa w polo ?

Pozdrawiam
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

Witam. Kupiłem tak jak podopowiadaliscie czujniki niebieski i czarny. Efekt nastepujacy. Po odpaleniu autka i rozgrzaniu temperatura wskazuje 110 czyli bardzo duzo. Autko wogóle jakos dziwnie sie zachowuje tzn dopiero przy 110 wlacza sie wentylator i gdy sie wylaczy to nie ,,zbija,, temperaturki. CO TO MOZE BYC ?? macie sugestie mzoe to wadliwy czujnik ?? Sam juz niewiem co robic.
k
kryniu85r
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kryniu85r »

u mnie w polo 1.0 wentylator wlacza sie przy 90 stopniach a temp. przy predkosci 90-100 to 80 stopni
5,6 Pb /100km
Awatar użytkownika
tomaloski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 23 kwie 2009, 9:04

Post autor: tomaloski »

Witam. U mnie wentylator załącza się przy 100 stopniach i zbija temperaturę do lekko poniżej 90 stopni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”