podpinam się pod sugestie kolegów, zapowietrzone na maksa, weź od razu zmień płyn (dot4) bo stary płyn też obniża skuteczność hamowania (powinno się go co 2 lata wymieniać a w niektórych autkach przez lata jest ten sam płyn)
jesli masz twardy pedal za pierwszym nacisnieciem to pozostaje ci tylko ostroznie jezdzic az sie same dotra.nie sluchaj porad kolegów o szybszym docieraniu sa idiotyczne tak rozwalisz hamulce albo sie wczesniej zabijesz narx.
Przychylam się do zdania freeyourmind. Ostatnio też zmieniałem przód klocki i tył szczęki pedał po zmianie zrobił się jak flak. Po odpowietrzeniu układu pedał dalej flak nie wiedziałem co się dzieje i co mam robić więc pojeździłem i hamulce wróciły do normalnego stanu znaczy pedał twardy no i hamulce się znalazły a wcześniej masakra pedał do podłogi i jadę :-D , jadę :-D , jadęęę i i i stoję nareszcie :yahoo: . Także pojeździj ostrożnie i normalnie bez pajacowania i wszystko powinno być po jakimś czasie ok ja u siebie poprawę zobaczyłem po jakimś tygodniu (ok 200 km) Pozdro
witam,
dzisiaj stwierdziłem ze czas zalozyc nowe szczeki do polo. oczywiscie zakupilem odrazu zestaw montażowy. jednak po długich walkach ze sprezynkami oraz próbie nasadzenia bębna okazało się ze nie pasuje. szczeki są identyczne a jednak nie moge wsadzic na nie bębna. moze ktos z was miał podobny problem?
Szczeki zakupione w IC firmy trw.
bębny pozostawilem stare.
a na walke ze sprezynkami tez jest metoda,
wsadzasz jedna szczeke tak jak nalezy,
druga zaczepiasz tylko o cylinderek,
nakladasz sprezynki a potem mlotkiem lekko uderzysz w dol tej szczeki ktora nie jest wsadzona do konca,
wskoczy momentalnie na miejsce i po zabawie.
podepnę się pod temat, czy może ktoś zapodać zdjęcie jak wygląda tylny hamulec ze ściągniętym bębnem, bo podejrzewam że mi brakuje samo napinacza, no chyba że "TTTM" potrzebuje zdjęcia poglądowego aby porównać
No dobra, czekam na fotę, bo widziałem wersje samonapinacza z zapadką, w moim przypadku jest właśnie pręcik, który bardziej służy jako dystans, a nie samonapinacz, co nie daje efektu napinania, przez co hamuje mi nie równo.
Nie wiem czy to jakaś przeróbka "wsadziłem co było" od poprzedniego właściciela, czy poprostu tak ma być...
niestety dzisiaj nie dałem rady...pogoda. jutro napewno będzie musiałem nabyc jeszcze cylinderki bo odpowietrzniki zostały mi w ręce stwierdzilem ze odrazu zmienie cały płyn hamulcowy. jak najłatwiej i najszybciej odpowietrzyć dobrze układ?
[quote=""mario1987""] jak najłatwiej i najszybciej odpowietrzyć dobrze układ?[/quote]
wsumie niema ani najwatwiejszego ani najszybszego sposobu
pooglądaj sobie przewody
bo ja jak ruszyłem :eek: to sie okazało że wszystkie tylne przewody aż do pompy hamulcowej