Wszystko o: Hamulce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

podpinam się pod sugestie kolegów, zapowietrzone na maksa, weź od razu zmień płyn (dot4) bo stary płyn też obniża skuteczność hamowania (powinno się go co 2 lata wymieniać a w niektórych autkach przez lata jest ten sam płyn)
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
marbino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 12 gru 2008, 9:51

Post autor: marbino86 »

jesli masz twardy pedal za pierwszym nacisnieciem to pozostaje ci tylko ostroznie jezdzic az sie same dotra.nie sluchaj porad kolegów o szybszym docieraniu sa idiotyczne tak rozwalisz hamulce albo sie wczesniej zabijesz narx.
Awatar użytkownika
pawel998s
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel998s »

Przychylam się do zdania freeyourmind. Ostatnio też zmieniałem przód klocki i tył szczęki pedał po zmianie zrobił się jak flak. Po odpowietrzeniu układu pedał dalej flak nie wiedziałem co się dzieje i co mam robić więc pojeździłem i hamulce wróciły do normalnego stanu znaczy pedał twardy no i hamulce się znalazły a wcześniej masakra pedał do podłogi i jadę :-D , jadę :-D , jadęęę i i i stoję nareszcie :yahoo: . Także pojeździj ostrożnie i normalnie bez pajacowania i wszystko powinno być po jakimś czasie ok ja u siebie poprawę zobaczyłem po jakimś tygodniu (ok 200 km) Pozdro
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

witam,
dzisiaj stwierdziłem ze czas zalozyc nowe szczeki do polo. oczywiscie zakupilem odrazu zestaw montażowy. jednak po długich walkach ze sprezynkami oraz próbie nasadzenia bębna okazało się ze nie pasuje. szczeki są identyczne a jednak nie moge wsadzic na nie bębna. moze ktos z was miał podobny problem?
Szczeki zakupione w IC firmy trw.
bębny pozostawilem stare.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

niemam żadnego zdjęcia ale
poluzowałeś linki z ręcznego :?:
i wysunołeś ten samoregulator do góry taki klin z sprężynką trzeba wysunąć do góry
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

a na walke ze sprezynkami tez jest metoda,
wsadzasz jedna szczeke tak jak nalezy,
druga zaczepiasz tylko o cylinderek,
nakladasz sprezynki a potem mlotkiem lekko uderzysz w dol tej szczeki ktora nie jest wsadzona do konca,
wskoczy momentalnie na miejsce i po zabawie.
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

problem rozwiazany. linka od recznego nie do konca odskakiwała ;/ tylko skad w niedziele znalezc taka linke
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

a mam jeszcze takie pytanko ile wchodzi plynu hamulcowego do całego układu?>
m
marbino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 12 gru 2008, 9:51

Post autor: marbino86 »

dokładnie nie wiem ale 1 litr z pewnoscia wystarczy na cała wymiane
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

podepnę się pod temat, czy może ktoś zapodać zdjęcie jak wygląda tylny hamulec ze ściągniętym bębnem, bo podejrzewam że mi brakuje samo napinacza, no chyba że "TTTM" potrzebuje zdjęcia poglądowego aby porównać ;)
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

Crazy jutro bede zakładał linke to cykne fotke. a samonapinacz to masz taki precik ok 1.5 cm po lewej stronie u góry umieszczony pionowo
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

No dobra, czekam na fotę, bo widziałem wersje samonapinacza z zapadką, w moim przypadku jest właśnie pręcik, który bardziej służy jako dystans, a nie samonapinacz, co nie daje efektu napinania, przez co hamuje mi nie równo.
Nie wiem czy to jakaś przeróbka "wsadziłem co było" od poprzedniego właściciela, czy poprostu tak ma być...
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

niestety dzisiaj nie dałem rady...pogoda. jutro napewno będzie :P musiałem nabyc jeszcze cylinderki bo odpowietrzniki zostały mi w ręce :P stwierdzilem ze odrazu zmienie cały płyn hamulcowy. jak najłatwiej i najszybciej odpowietrzyć dobrze układ?
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""mario1987""] jak najłatwiej i najszybciej odpowietrzyć dobrze układ?[/quote]
wsumie niema ani najwatwiejszego ani najszybszego sposobu ;)
pooglądaj sobie przewody
bo ja jak ruszyłem :eek: to sie okazało że wszystkie tylne przewody aż do pompy hamulcowej :(
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

przewody są ok :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”