broda78
jeżeli była przekładka i zostało to zrobione profesjonalnie to raczej nie poznasz

lampy z tył mogli zostawić, ale wersja angielska miała wsteczny po lewej stronie.
pewność 100% serwis i po nr VIN ci powiedzą, albo ktoś z forum co ma taką możliwość.
[size=99px]
SILNIK[/size]
Ten dział będzie poświęcony tylko pokazaniu jakie jednostki napędowe można zastosować w PC/PV.
Każda tak poważna modyfikacja mechaniczna jaką jest swap silnika jest sprawą indywidualną i nie da się tego opisać dla każdego przypadku.
Oczywistą sprawą będzie fakt że niektóre fotki będą pokazywały auta marki Seat I/C, ponieważ są to modele częściej poddawane takim modyfikacją.
Ważne!!! Przy podnoszeniu mocy silnika MUSI za tym (najlepiej przed) iść polepszanie właściwości jezdnych auta, poprzez wymianę zawieszenia na lepszej
jakości zamienniki np gwintowane, jak i montaż wydajniejszego układu hamulcowego!!!
[size=99px]
SERYJNE[/size]
[size=99px]Zdjęcia zaczerpnięte z portali ogłoszeniowych tupu OtoMoto, Allegro[/size]
do 1999
1.4 60KM
1.6 75KM

1.6 100KM
1.9SDI 64KM
1.9TDI 90KM
po 1999
1.4 60KM
1.6 8V
1.9SDI 64KM
1.9TDI 90KM
1.9TDI 110KM
[size=99px]
INNE[/size]
BENZYNA
Seat Ibiza 1.4 Turbo 6K1
Tylko jako ciekawostkę przedstawię najmniejszą jednostkę 1.4 z turbosprężarką czego wynikiem było 122KM.
Był to zestaw turbo sprzedawany bezpośrednio w salonach Seat do jednostek 1.4 APQ.
Jest to bardzo rzadko spotykany silnik (osobiście spotkałem 1-2 w PL) którego modyfikacja była raczej nie opłacalna patrząc na uzyskiwane efekty.
[size=99px]Zdjęcia i video autorstwa
konik6k właściciel Seat Ibiza 1.4 APQ Turbo[/size]
Video 1
Video 2




Seat I/C 1.8; 2.0 6K1
Ponieważ elementy konstrukcyjne są takie same, jednostki z powyższych modeli można przekładać bez problemów, pozostaje później dostosowanie
elektryki którą także można przełożyć.
2.0 16V 150KM ABF
Seat I/C Cupra 6K2
Ciekawą propozycją jest także silnik 1.8T montowany w Seat I/C Cupra o mocy 156KM, a ponieważ silnik 1.8T był montowany także w innych
autach gdzie konstrukcja się nie zmieniała występowały w znacznie mocniejszych wersjach jak np 180, 210, 225KM.
Należy pamiętać że silnik w PC/PV jest montowany poprzecznie, a występowały także wersje wzdłużne w autach typu VW Passat B5 co nie oznacza,
że nie można ich zastosować, ale jest znacznie utrudnione różnicami w osprzęcie.
1.8T 180KM
Silnik bazowo z Seat Leon TS zamontowany w Seat Ibiza 6K1
[size=99px]Zdjęcia zostały wykonane przez
Perhydrol[/size]
VR5
Ostatnio bardzo popularnym swapem stał się silnik pięciocylindrowy 2.3 V5 montowany fabrycznie w takich modelach jak VW Golf IV/Bora, Seat Toledo.
Modyfikacja ta pod względem technicznym jest porównywalna do montażu silnika typu VR6 lecz ze względu na trochę mniejsze gabaryty spowodowane
mniejszą ilością cylindrów łatwiej o miejsce w komorze silnika.
Podczas decydowania się na tego typu swap należy pamiętać, że występowały dwa rodzaje silnika 2.3 V5
- 2.3 V5 150KM (np: Golf IV, Bora, Toledo do 2001)
- 2.3 V5 170KM (np: Toledo po 2001)
VR6
W komorze silnika jest dość mało miejsca, ale nie przeszkadza to w stosowaniu większych jednostek typu VR6 Volkswagena.
Ponieważ jednostka VR6 jest dość małą jednostką jak na 6-cylindrowca można dość znacznie podnieść moc auta.
Jednostka VR6 jest już dość starą jednostką ciągle rozwijaną przez producenta, więc jest w czym wybierać:
- 2.8 12V - 174KM (np: Golf III, Vento)
- 2.9 12V - 190KM (np: Golf III Syncro; Corrado)
- 2.8 12V - 193KM (np: Golf/Jetta IV USA)
- 2.8 24V - 204KM (np: Golf IV, Bora V6)
- 3.2 24V - 241KM (np: Golf R32, Tuareq)
- 3.6 24V - 280KM (np: Passat USA)
- 3.6 24V - 300KM (np: Golf V R36)
Jak widać jest z czego wybierać ale montaż nie będzie łatwy, nie tylko pod względem mechanicznym ale także elektroniki, zwłaszcza nowszych jednostek FSI.
PV 2.8/2.9 VR6 12V



(foto wkrótce)
DIESEL
1.9 TDI
Jednostki grupy VAG są dość dobrze rozwinięte i mają bardzo zbliżoną konstrukcję montażową.
Jeżeli mamy w swoim aucie silnik diesla możemy zastąpić go nowszymi i mocniejszymi jednostkami zasilanymi pompowtryskiwaczami o mocach np: 115, 130, 150KM.
Jest to dość popularna modyfikacja jeżeli chcemy bezpieczniej osiągać moce powyżej 200KM.
(foto wkrótce)
2.0 TDI
Nowsza jednostka diesla z grupy VAG ma wiele zalet, a także wiele wad i przy wyborze trzeba być świadomym, że modele te były obarczone wieloma błędami
konstrukcyjnymi m. in. pękające głowice.
Zalety to oczywiście nowszy silnik, moc wyjściowa najmocniejszych wersji 140, 170KM i większe możliwości podnoszenia mocy za sprawą 16V głowicy.
(foto wkrótce)