Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Gepard
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:14
Lokalizacja: Zabrzeg SBI

Post autor: Gepard »

No muszę przyznać niezły wykład na temat PC/V :bow:
czasem zaglądam też na niemieckie forum classica http://www.6kv.net/
gdzie są zalogowane osoby z róźnych części Europy a także z Polski :)
POLO CLASSIC - Maluch wsród Limuzyn
2012 Ślesin
2013 Ślesin
2014 Ślesin
Awatar użytkownika
broda78
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 17 maja 2010, 19:22

Post autor: broda78 »

super temat i duża pomoc dla użytkowników polo classic czy też variant
Ja mam pytanie w sprawie angielskich wersji gdyż posiadam class własnie sprowadzanego z angli, w Polsce jestem drugim właścicielem no i tu mam zagwozdkę bo nie wiem czy był przekładany czy nie , od byłego właściciela słyszałem że nie, samochód generalnie sprawuje się super nie ma sladów jakichś kombinacji , po czym ewentualnie mógłbym poznać że samochód był przekładany???
pozdrawiam !
Obrazek
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

broda78
jeżeli była przekładka i zostało to zrobione profesjonalnie to raczej nie poznasz ;)
lampy z tył mogli zostawić, ale wersja angielska miała wsteczny po lewej stronie.

pewność 100% serwis i po nr VIN ci powiedzą, albo ktoś z forum co ma taką możliwość.








[size=99px]SILNIK[/size]


Ten dział będzie poświęcony tylko pokazaniu jakie jednostki napędowe można zastosować w PC/PV.
Każda tak poważna modyfikacja mechaniczna jaką jest swap silnika jest sprawą indywidualną i nie da się tego opisać dla każdego przypadku.
Oczywistą sprawą będzie fakt że niektóre fotki będą pokazywały auta marki Seat I/C, ponieważ są to modele częściej poddawane takim modyfikacją.

Ważne!!! Przy podnoszeniu mocy silnika MUSI za tym (najlepiej przed) iść polepszanie właściwości jezdnych auta, poprzez wymianę zawieszenia na lepszej
jakości zamienniki np gwintowane, jak i montaż wydajniejszego układu hamulcowego!!!


[size=99px]SERYJNE[/size]
[size=99px]Zdjęcia zaczerpnięte z portali ogłoszeniowych tupu OtoMoto, Allegro[/size]



do 1999

1.4 60KM
Obrazek

1.6 75KM
ObrazekObrazek

1.6 100KM
Obrazek

1.9SDI 64KM
Obrazek

1.9TDI 90KM
Obrazek


po 1999

1.4 60KM
Obrazek

1.6 8V
Obrazek

1.9SDI 64KM
Obrazek

1.9TDI 90KM
Obrazek

1.9TDI 110KM
Obrazek




[size=99px]INNE[/size]



BENZYNA


Seat Ibiza 1.4 Turbo 6K1
Tylko jako ciekawostkę przedstawię najmniejszą jednostkę 1.4 z turbosprężarką czego wynikiem było 122KM.
Był to zestaw turbo sprzedawany bezpośrednio w salonach Seat do jednostek 1.4 APQ.
Jest to bardzo rzadko spotykany silnik (osobiście spotkałem 1-2 w PL) którego modyfikacja była raczej nie opłacalna patrząc na uzyskiwane efekty.
[size=99px]Zdjęcia i video autorstwa konik6k właściciel Seat Ibiza 1.4 APQ Turbo[/size]
Video 1
Video 2
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Seat I/C 1.8; 2.0 6K1
Ponieważ elementy konstrukcyjne są takie same, jednostki z powyższych modeli można przekładać bez problemów, pozostaje później dostosowanie
elektryki którą także można przełożyć.

2.0 16V 150KM ABF
Obrazek


Seat I/C Cupra 6K2
Ciekawą propozycją jest także silnik 1.8T montowany w Seat I/C Cupra o mocy 156KM, a ponieważ silnik 1.8T był montowany także w innych
autach gdzie konstrukcja się nie zmieniała występowały w znacznie mocniejszych wersjach jak np 180, 210, 225KM.
Należy pamiętać że silnik w PC/PV jest montowany poprzecznie, a występowały także wersje wzdłużne w autach typu VW Passat B5 co nie oznacza,
że nie można ich zastosować, ale jest znacznie utrudnione różnicami w osprzęcie.

Obrazek

1.8T 180KM
Silnik bazowo z Seat Leon TS zamontowany w Seat Ibiza 6K1
[size=99px]Zdjęcia zostały wykonane przez Perhydrol[/size]
Obrazek


VR5
Ostatnio bardzo popularnym swapem stał się silnik pięciocylindrowy 2.3 V5 montowany fabrycznie w takich modelach jak VW Golf IV/Bora, Seat Toledo.
Modyfikacja ta pod względem technicznym jest porównywalna do montażu silnika typu VR6 lecz ze względu na trochę mniejsze gabaryty spowodowane
mniejszą ilością cylindrów łatwiej o miejsce w komorze silnika.

Podczas decydowania się na tego typu swap należy pamiętać, że występowały dwa rodzaje silnika 2.3 V5
- 2.3 V5 150KM (np: Golf IV, Bora, Toledo do 2001)
Obrazek

- 2.3 V5 170KM (np: Toledo po 2001)
Obrazek


VR6
W komorze silnika jest dość mało miejsca, ale nie przeszkadza to w stosowaniu większych jednostek typu VR6 Volkswagena.
Ponieważ jednostka VR6 jest dość małą jednostką jak na 6-cylindrowca można dość znacznie podnieść moc auta.
Jednostka VR6 jest już dość starą jednostką ciągle rozwijaną przez producenta, więc jest w czym wybierać:
- 2.8 12V - 174KM (np: Golf III, Vento)
- 2.9 12V - 190KM (np: Golf III Syncro; Corrado)
- 2.8 12V - 193KM (np: Golf/Jetta IV USA)
- 2.8 24V - 204KM (np: Golf IV, Bora V6)
- 3.2 24V - 241KM (np: Golf R32, Tuareq)
- 3.6 24V - 280KM (np: Passat USA)
- 3.6 24V - 300KM (np: Golf V R36)
Jak widać jest z czego wybierać ale montaż nie będzie łatwy, nie tylko pod względem mechanicznym ale także elektroniki, zwłaszcza nowszych jednostek FSI.


PV 2.8/2.9 VR6 12V
ObrazekObrazekObrazekObrazek


(foto wkrótce)


DIESEL

1.9 TDI
Jednostki grupy VAG są dość dobrze rozwinięte i mają bardzo zbliżoną konstrukcję montażową.
Jeżeli mamy w swoim aucie silnik diesla możemy zastąpić go nowszymi i mocniejszymi jednostkami zasilanymi pompowtryskiwaczami o mocach np: 115, 130, 150KM.
Jest to dość popularna modyfikacja jeżeli chcemy bezpieczniej osiągać moce powyżej 200KM.

(foto wkrótce)



2.0 TDI
Nowsza jednostka diesla z grupy VAG ma wiele zalet, a także wiele wad i przy wyborze trzeba być świadomym, że modele te były obarczone wieloma błędami
konstrukcyjnymi m. in. pękające głowice.
Zalety to oczywiście nowszy silnik, moc wyjściowa najmocniejszych wersji 140, 170KM i większe możliwości podnoszenia mocy za sprawą 16V głowicy.

(foto wkrótce)
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 16:17 przez darek-vw, łącznie zmieniany 1 raz.
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
broda78
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 17 maja 2010, 19:22

Post autor: broda78 »

no cóż wydaje mi się ze był jednak przekładany zbyt wiele rzeczy o których wcześniej nie miałem pojęcia teraz mi nie pasuje , wsteczny faktycznie z lewej strony, daszek przeciw słoneczny też jakby na odwrót, ta mała półeczka z dwoma szufladkami wysuwanymi też odwrotnie tzn wysuwana na kubek jest bliżej kierowcy, zaślepka na tapicerce prawych drzwi przednich po sterowaniu elektrycznym lusterkami, no cóż mógłbym się załamać ale potrzebowałem w czasie zakupu szybko niezawodnego diesla no i taki on jest, więc tak czy siak jestem bardzo zadowolony z mojego classica :)
Obrazek
K
KoKo

Post autor: KoKo »

darek-vw
jeśli chcesz mkogę ci podrzucić fotki jak zmodyfikować zderzak tylna klapę tylne lampy z pssata albo z jetty i paę innych
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

polo91
poczekaj jeszcze trochę bo też mam te fotki i chcę wrzucić w odpowiedni dział
a jak będziesz miał wtedy jeszcze coś innego to dodasz :grin:

dzięki za chęci :mrgreen:

ogólnie będzie więcej fotek w poszczególnych działach, poza jakimiś pomysłami które chcę wykorzystać u siebie :blush2:
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

dodałem porównanie siedzeń Golf IV kontra PC

powinno się przydać ;)


za jakiś czas pojawi się jeszcze więcej uaktualnień :grin:



[size=99px]jeżeli znacie jakieś fajne zagraniczne projekty podrzucajcie linki :D[/size]
tutaj lub na PW i dodam do odpowiedniego posta ;-)
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
w
waldi08
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 20 maja 2010, 12:47
Lokalizacja: Królewski Kraków :)

Post autor: waldi08 »

Witam
Fajnie tyle wiedzy mieć w pigułce ! Ale mam pytanie dotyczące pasów bezpieczeństwa.Mam classica z 1996 1.6 101 KM AFT i potrzebuję pasa kierowcy/wystrzelony i jeszcz się nie zwija/.Z jakich inny Polo-podobnych będzie pasował ? Z góry dziękuję !
Pozdrawiam
Waldek
Mechanik : "Jężdzić,jeżdzić!" No ale jak auto w warsztacie stoi !:))))
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

ja bym szukał z Ibizy 5d/Cordoby z lat 96-99 (jest tego pełno) bo po lifcie chyba były inne - nie mam czasu teraz sprawdzać.

tylko z pasami to jest trochę nie pewna sprawa, bo nigdy nie wiesz z jakiego auta są wyciągnięte i czy nie będą takie jak Twoje

najlepiej szukać blisko siebie żeby można było podjechać i obejrzeć, przesyłkę bym odpuścił

pozdr
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
Lechu1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 09 gru 2010, 23:12
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lechu1 »

darek-vw zastanawiam się czy da rade zamontować komputer pokładowy, wiesz coś na ten temat, czy cię da przede wszystkim, co trzeba wymienić i czy jest sens się w to pakować:) Mój Classic nie ma kompa jest jeszcze na zegarach z przed liftu. Tak w ogóle spadłeś z nieba wszystkim posiadaczom Classic`ów, jeżeli również w ich imieniu mogę się wypowiedzieć, świetna robota :)
----->VW Polo Coupe GT 87` 1272ccm GK<-----
----->VW Polo Classic 97` AEX<-----
----->VW Polo 00` APQ<-----
K
KoKo

Post autor: KoKo »

a tu fotki jakie ja znalazłem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
krrisu17
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 241
Rejestracja: 07 lis 2011, 17:57

Post autor: krrisu17 »

dobra robota :) tez mam polo variant :) pomocny temacik ;)
moja była mała suucz ;) variatka :D viewtopic.php?f=91&t=46437
N
Noix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2013, 13:19

Post autor: Noix »

Do silników 1.9TDi 90km dodałbym silnik o oznaczeniu ALE - sam taki mam w Variancie.
Jakby ktoś miał cennik dodatkowego wyposażenia dla Varianta to byłbym wdzięczny. Ciekawi mnie ile kosztowało takie nowe auto.
c
classicv
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 10 lut 2014, 23:03

Post autor: classicv »

super temat. dzieki za info ja dodam ze robiłem swapa z toledo 1.6 100km idzie bez większych problemów
sorki ze post pod postem ale mam pytanko czy ktoś sie orientuje czy bra z derby podpasuje do zwykłego classica
http://allegro.pl/bra-oslona-maski-vw-s ... 09709.html
biore sie powoli za swojego wiec pytani będzie trochę.
z
zglinis
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 16 paź 2014, 16:36

Post autor: zglinis »

Czy klima z polo classic 1.6 75 km podejdzie do cordoby 1.6 101km?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”