Witam i z gory dziekuje za pomoc. posiadam polowke 1.9 TDI 101km i mam taki problem iz na wolnych obrotach pojawiaja sie drgania silnika i nie wiem co to moze powodowac jesli moglibyscie mi jakos doradzic to fajnie. Moze mial ktos podobny problem jesli tak to jak go rozwiazal??
jak objawiają się te drgania? tzn mocno rzuca silnikiem? telepanie przenosi się na resztę auta? jeśli tak to co jeszcze drga? czy wcześniej było normalnie? czy zmieniła się praca silnika poza tym drganiem? Napisz konkretniej bo możliwości wiele Jak masz VAG to podepnij do autka i wsio będzie jasne.
Mam podobny problem mam VW Polo 1.2 benzyna i na wolnych obrotach jak stoję na światłach cały drga, całe wnętrze zaczyna drgać może ktoś wie co jest przyczyna?
sory ze dopiero teraz pisze ale nie bylo mnie w polsce. apropo tych drgan silnika to jest tak ze jak stoje to na wolnych obrotach zaczyna telikatnie drgac i przestaje i tak na zmiane nie mam pojecia co moze byc przyczyna podpinalem do vaga i do innych komputerow i nic nie wykazuje jak mozecie to cos poradzcie z gory dzieki.
dywan 102 wydaje mi sie ze ablo te silniki tak maja albo juz nie wiem pytalem wielu mechanikow i kazdy mowi co innego moje polo ma 98tys ja jezdze nim ok 50 tys i od poczatku to czulem.
spotkalem sie ostatnio tez z opinia ze maga to byc pompowtryskiwacze ale wolalbym NIE :-(
Gdyby pompowtryskiwacz sie sypal ktorykolwiek to na wolnych obrotach chodzilby nierowno tak ze jeden garnek nie pali...
mam w firmie kilkadziesiat skod octavii, wszystkie na silniku 1.9tdi na pompowtryskiwaczach - to ten sam silnik co w polo.
niektore tez tak telepia.
polo to mala i lekka buda, silnik ma prawo szarpac - z takimi opiniami sie spotkalem
poki co to sie wkurzam bo po instalacji pompy wspomagania drzy mi pedal gazu przy roznych obrotach.
moze to wszystko miec jakies polaczenie z poduszka pod silnikiem (w tym wypadku mam wrazenie ze zle zamontowano poduszke po wymianie pompy ale to sie okaze)
mowie rowniez o telepaniach
A ja mam swoja teorie na ten temat. Mam 1.2 12V. Telepie troszke silnikiem, gdy auto jest na nierownosci i zejdzie na najnizsze jałowe obroty. W manual u jałowe obroty definiuje sie jako 650-850. W silniku sa czujnki spalania stukowego i nie tylko i u mnie zazwyczaj jest tak, ze jalowe chodza na 700. Jak delikatnie musnę pedał, to wskazowka podskoczy troszke i opadnie na rowne 650. Myslalem ze to wada przepustnicy, silniczka krokowego, ale nie, bledow nie ma , kalibracja dobra.
Poprostu w pewnych warunkach czy to w zwiazku z temp. zewnetrzna, czy pochyloscia, silnik troche potelepie, ale tak se dzieje tylko w okreslonych sytuacjach i jedynie na 650obrotow. kazde obroty wyzsze neutralizuja wibracje silnika.
U mnie 1.2 12 V telepie na wolnych obrotach , błędów nie pokazuje ( VAG VIAKEN 5053), chodzi normalnie tak mi się wydaje , spalanie około 6,6 l/100. Takiego już kupiłem ale widzę że inne silniki równo pracują a u mnie się telepie , obudowa silnika chodzi około 2cm góra-dół.
Macie jakieś sugestie?