[9n] Drgania silnika na wolnych obrotach.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kubazkp
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 gru 2009, 20:39

[9n] Drgania silnika na wolnych obrotach.

Post autor: kubazkp »

Witam i z gory dziekuje za pomoc. posiadam polowke 1.9 TDI 101km i mam taki problem iz na wolnych obrotach pojawiaja sie drgania silnika i nie wiem co to moze powodowac jesli moglibyscie mi jakos doradzic to fajnie. Moze mial ktos podobny problem jesli tak to jak go rozwiazal??
o
oko84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2009, 11:50

Post autor: oko84 »

No jak masz na pompkach no to wychodzi ze któraś jest uszkodzona ale jak na wysokich obrotach chodzi normalnie to nie wiem
Awatar użytkownika
HaNsiN
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 13 kwie 2009, 18:16

Post autor: HaNsiN »

jak objawiają się te drgania? tzn mocno rzuca silnikiem? telepanie przenosi się na resztę auta? jeśli tak to co jeszcze drga? czy wcześniej było normalnie? czy zmieniła się praca silnika poza tym drganiem? Napisz konkretniej bo możliwości wiele ;) Jak masz VAG to podepnij do autka i wsio będzie jasne.
j
joksiu
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2009, 11:02

Post autor: joksiu »

Mam podobny problem mam VW Polo 1.2 benzyna i na wolnych obrotach jak stoję na światłach cały drga, całe wnętrze zaczyna drgać może ktoś wie co jest przyczyna?
k
kubazkp
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 gru 2009, 20:39

Post autor: kubazkp »

sory ze dopiero teraz pisze ale nie bylo mnie w polsce. apropo tych drgan silnika to jest tak ze jak stoje to na wolnych obrotach zaczyna telikatnie drgac i przestaje i tak na zmiane nie mam pojecia co moze byc przyczyna podpinalem do vaga i do innych komputerow i nic nie wykazuje jak mozecie to cos poradzcie z gory dzieki.
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

Mam podobnie. Te drgania sa delikatne, nierownomierne i czuc je powiedzmy na fotelu najlepiej. Tez silnik 1.9TDI 101km (przebieg 170tysiecy)

Z podobnym czyms spotkalem sie w Skodzie Octavia 1.9TDI chyba 2005r. przebieg okolo 100tysiecy.

Rzecz sie dzieje na rozgrzanym silniku.
k
kubazkp
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 gru 2009, 20:39

Post autor: kubazkp »

dywan 102 wydaje mi sie ze ablo te silniki tak maja albo juz nie wiem pytalem wielu mechanikow i kazdy mowi co innego moje polo ma 98tys ja jezdze nim ok 50 tys i od poczatku to czulem.
spotkalem sie ostatnio tez z opinia ze maga to byc pompowtryskiwacze ale wolalbym NIE :-(
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

Gdyby pompowtryskiwacz sie sypal ktorykolwiek to na wolnych obrotach chodzilby nierowno tak ze jeden garnek nie pali...
mam w firmie kilkadziesiat skod octavii, wszystkie na silniku 1.9tdi na pompowtryskiwaczach - to ten sam silnik co w polo.
niektore tez tak telepia.
polo to mala i lekka buda, silnik ma prawo szarpac - z takimi opiniami sie spotkalem
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

poki co to sie wkurzam bo po instalacji pompy wspomagania drzy mi pedal gazu przy roznych obrotach.
moze to wszystko miec jakies polaczenie z poduszka pod silnikiem (w tym wypadku mam wrazenie ze zle zamontowano poduszke po wymianie pompy ale to sie okaze)
mowie rowniez o telepaniach
j
joksiu
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2009, 11:02

Post autor: joksiu »

ja zwiększyłem troszeczkę obroty silnika z niecałych 750 do jakiś 800 na wolnych obrotach to drgania ustały, czyli może to być przyczyna pompy...
c
cyprus
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2010, 20:12
Lokalizacja: LIMASSOL/CYPR

Post autor: cyprus »

joksiu...mozesz podpowiedziec jak zwiększyles obroty??
ja czyle drgania fotela na którym siedze...a moze to taka uroda tyrzech cylindrów???pozdrawiam
c
casuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:48

Post autor: casuss »

dywan102, polecam przeczytanie tego tematu viewtopic.php?f=15&t=24119 i tematu podpiętego do niego :D
s
spiderix
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:01

Post autor: spiderix »

Cewka zapłonowa
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

A ja mam swoja teorie na ten temat. Mam 1.2 12V. Telepie troszke silnikiem, gdy auto jest na nierownosci i zejdzie na najnizsze jałowe obroty. W manual u jałowe obroty definiuje sie jako 650-850. W silniku sa czujnki spalania stukowego i nie tylko i u mnie zazwyczaj jest tak, ze jalowe chodza na 700. Jak delikatnie musnę pedał, to wskazowka podskoczy troszke i opadnie na rowne 650. Myslalem ze to wada przepustnicy, silniczka krokowego, ale nie, bledow nie ma , kalibracja dobra.

Poprostu w pewnych warunkach czy to w zwiazku z temp. zewnetrzna, czy pochyloscia, silnik troche potelepie, ale tak se dzieje tylko w okreslonych sytuacjach i jedynie na 650obrotow. kazde obroty wyzsze neutralizuja wibracje silnika.
o
osknowiny
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 01 paź 2015, 23:11

Post autor: osknowiny »

U mnie 1.2 12 V telepie na wolnych obrotach , błędów nie pokazuje ( VAG VIAKEN 5053), chodzi normalnie tak mi się wydaje , spalanie około 6,6 l/100. Takiego już kupiłem ale widzę że inne silniki równo pracują a u mnie się telepie , obudowa silnika chodzi około 2cm góra-dół.
Macie jakieś sugestie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”