[6N/6N2] Wymiana łożyska skrzyni biegów na wałku głównym

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

[6N/6N2] Wymiana łożyska skrzyni biegów na wałku głównym

Post autor: TOFIK_6n2 »

Nazwa czynności: Wymiana łożyska skrzyni biegów na wałku głównym
Model : Polo 6n/6n2 (przykład 6n2)
Rocznik: Na przykładzie 2001

Potrzebne materiały:
-łożysko wałka głównego (105 zł ASO)
-rozklejacz do kół zębatych, łożysk (ściągacz)
-prasa
-klucze nasadowe 9, 10, 13,
-klucze imbusowe nr 6 najlepiej pod grzechotkę i 17
-silikon czarny do mis olejowych Loctite (15zł)
-Ropownica, sprezarka
-Olej 2,7 (1l ASO 30 zł)
-itp

Czas: Mi schodzi z tym ok 3 godzin.

Objawy: Nasilajacy sie szum podczas przyspieszania oraz hamowania silnikiem.

Spuszczamy olej, do tego uzywamy klucza imbusowego nr 17. Odkrecamy korek pod prawa poloska. Zdejmujemy dekiel od lewej strony na 3 śruby do tego uzywamy klucza nasadowego nr9. Nastepnie odkrecamy Poloski mokre. Uwaga trzeba wymyslec jakis wlasny patent na zblokowanie ich by nam sie nie krecily. Ja wkrecam 2 srubki i blokuje kluczem francuskim. Nastepnie odkrecamy kluczem imbusowym nr6 sruby trzymajace poloski do roznicowki. Kolejna czynnosc to rozkrecenie korpusu. Do tego uzywamy nasadki nr 13 i odkrecamy mase srubek które lacza oslone kola zamachowego z reszta skrzyni. Pukamy delikatnie gumowym mlotkiem tak by nam sie skrzynia rozsunęła. Mamy juz wszystko na wierzchu.
Łatwo idzie zauważyć które łożysko jest uszkodzone. My zajmujemy sie tym ktore to najczesciej pada w Polo, czyli na wałku głownym. Te mniej wiecej po środku.
Mocujemy Rozklejacz, sciagacz i sciagamy łożysko.

Obrazek __ Obrazek __ Obrazek


Nastepnie z drugej czesci skrzyni trzeba wyciaganc bierznie. Ta czynnosc powierzyłem kumplowi ktory mial sciagacz do lozysk wewnetrznych. Uwaga nie zgubic podkladek dystansowych.

Obrazek

Kolejna czynnosc bierzemy skrzynie na prase i nakladamy nowe lozysko na walek. Potem taka sama czynnosc z bierznia, tez na prase. Hardkorzy uzyja mlotka :D

Obrazek __ Obrazek

Jesli juz lozysko na swoim miejscu czas wyczyscic co nieco skrzynie . Bierzemy ropownice pod sprezarke lejemy benzyne najlepiej i ploczemy. Odtluszcamy krawedzie stykow pomiedzy polowkami skrzyni i polewamy olejem lozyska widoczne oraz smarujemy simeringi.

Obrazek __ Obrazek

Nakladamy na krawedz Loctate silikon rozporwadzamy delikatna warstwe. Nastepnie zakaldamy mechanizm różnicowy i skladamy do kupy skrzynie. Uwaga by trafic dobrze wybierakiem w panewke wybieraka. No i skrecamy sruby na 13 tylko z umiarem. Zakladamy dekiel na 3 sruby na nr9. I teraz najtrudniejsze wkrecenie polosiek. Trzeba sie zaprzec na kluczu skrzynie o cos oprzec i dociskajac wkrecac srube. Tak trzeba gdyz na półośkach sa sprezyny ktore trzeba docisnac. Skrzynia skrecona Łola :D Teraz montujemy na auto i lejemy nowy olej :)

Warto wydawać ponad klocka serwisom ?

[size=99px]Manual w formacie PDF do pobrania [/size] :arrow: KLIKNIJ
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeden z najbardziej potrzebnych i poszukiwanych tutoriali jakie widziałem dla polówek z niedomaganiem skrzyni,
brawo Tofik_6n2!
sam też to robiłem ale jakoś nie miałem czasu popstrykać i opisać, po takiej przygodzie z regeneracją skrzyni już nigdy nie zaniedbamy skrzyni i jej cieknącego wybieraka czy nie dopuścimy do niskiego poziomu oleju przekładniowego :D :D
na pewno się to przyda potomności :good: :good: :good:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote=""rat4""]na pewno się to przyda potomności :good: :good: :good:[/quote]
Jeszcze trochę przerobie temat by był bardziej dokładny. Ale to za jakiś czas. Wstępnie wiadomo jak wygląda i jak się za to zabrać.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

Takie sprostowanie, nie łatwiej półosie zostawic na aucie w trakcie demontażu skrzyni ??
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

lodzio525

Nie zrobiłem zdjęć. Ale w polo masz półośki suche czyli półosie przykręcane do takich małych które są wkręcone w mechanizm. Jest to owiele leprze i czystsze rozwiązanie niz w innych autach. Za to jest szacun dla VW.

http://www.sklep.autolus.pl/images/prod ... 515255.jpg tu widac te półosieczki. Nie wiem jak je nazwać w sumie :P
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

No tak wiem i nawet rozumiem, takie rozwiazanie napedu jest zawsze gdy silnik jest poprzecznie przód napęd, ale nadal zmierzam do tego czy nie da sie odkrecic półosi od półosiczek :P i zostawic ich na aucie i wydobyc skrzynie juz bez półosi czy to nie bedzie prostsze rozwiązanie ?? Bo najwieksza trudność tego manuala to chyba demontaż półosi :D
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

lodzio525

Czepiasz sie slówek :P Odkreca sie półoski na 6 srb kazda przelotowo przez przegub od półosieczek :P
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Panowie
dyskusje i uwagi inne niź dotyczące manuala proszę przenieść do odpowiedniego działu!
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Natrafiłem na prezentacje na YT która przedstawia wymianę łożysk w 085 ;)

http://www.youtube.com/watch?v=8nF8kOvp4NY
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”