Pompa Lucas

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Poloman
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:43

Pompa Lucas

Post autor: Poloman »

Witam.Mam pewien problem.Moja pompa padła i musze ją wymienić tylko nie moge znależć urządzenia o takiej samej serii i typie.Na co mam zwracać uwagę żeby pasowała.
oto co odczytałem z pompy type: LS 4000 DPC:R844B540A SERIE : 085047 i jeszcze 028 130 108K.Moje polo to 1.9 D 95r.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

ja bym stawiał na ten symbol 028 130 108K
P
Poloman
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:43

Post autor: Poloman »

tylko ciężko akurat znaleźć z takimi samymi symbolami są podobne czyli ten początek 028 130 a końcówka inna
P
Poloman
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:43

Post autor: Poloman »

Pomoże ktoś?
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Musisz wymieniać?? Nie da się zregenerować??
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

[quote=""cage009""]Musisz wymieniać?? Nie da się zregenerować??[/quote]

Tylko nie regeneracja. Ostatnio ten temat przerabiałem w pasku. Wymieniłem zestaw naprawczy (czytaj gumki) i tak samo - nie hamował .... okazały się zepsute zaworki (niewymienne). Kupiłem nową pompę (zamiennik) i chodzi tak jak potrzeba :)

a co do tematu to wyjmij pompę zmierz i szukaj odpowiedniej
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

znalazłem ale boscha o nr 028 130108 K w inter cars
tlko niewiem czy daje takie samo ciśnienie jak lukasa jeśli nie to wtryski trzeba ustawić i czy koła napędzające sa te same
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

co do oznaczen jest na forum mastersa wyjasnione troszke co i jak. Odpowiednia cyfra noznacza srednice tloczka w pompie, chyba jeszcze cisnienie oraz kierunek obrotow pompy ( lewe badz prawe)- poszukaj a znajdziesz.

Co do zamiany na boscha to wiadomo, ze pasuja zamiennie te pompy bez wiekszych problemow. Kolo pasowe musi byc to samo gdyz jest to uwarunkowanesredniac kola pasowego na wale glownym i rozrzadu( takie samo jak na rozrzadzie a na wale glowny jest o polowe mniejsze). Co do cisnien mozna powiedzie cze sa te same choc autodata plecie bzdury ze bosch ma wieksze. Ta sama pompa wystepuje ( moga byc male roznice zewnetrzne ale wewn jest to samo) w berlingo i tam tez bywaly boscha i lucasa. Cisnienia na wtryski wynosza od 130 do 140 barów w obu pompoach.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

pompa lukasa ma 90 bar wAEF z1998 r nr 028 130 108 Q i jest przystasowana do imbomilaizera [028 130 108 K bez ]a pompa boscha 130 bar jak pisze kolega wesol ponieaż jak wymieniasz końcówki wtrysków to pierwsze pytanie tzw,pompiaża to jakiej firny jest pompa iczy napewno ta a ci ludzie mają wiedze i wieloletnie doświadczenie.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

lucasa ma od 130 do 138 barow. Przy 110 to juz cieknie z wtryskow a nie rozpyla. Zreszta jaki diesel osobowy ma cisnienie ponizej 100 barow??
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""wesol""]lucasa ma od 130 do 138 barow. Przy 110 to juz cieknie z wtryskow a nie rozpyla. Zreszta jaki diesel osobowy ma cisnienie ponizej 100 barow??[/quote]
kolego wesola co z silnikani o wtrysku bezpośrednim do komory spalania o pojemności 1,7i1,9 one mają poniżej 100 tak właśnie 90 Mpa
wiem gdzie tkwi błąd pisałeś kolego jednostkę w barach i tu jest błąd a ja go powieliłem przecież 1 bar to 0,1 MPa
100 czy 140 barów będzie mało ponieważ to 14 czy 14 MPa a90 MPa to 900 barów
przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd tam gdzie pisałem bar ma być MPa

edit;
a koledze wesolmogę doradzić lektóre sam naprawiam samochód H.R.Etzold VOLKSWAGEN POLO od 09 1994 do 10 2001
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

no i co ty piszesz za glupoty. Nie ma takiej pompy co by dala 900 garów. W systemach common rail jest cakiem inna pompa i pompuje do szyny i tam dopiero sa cisnienia dochodzace do 2000 barów. W silnikach na pompach promieniowych czy rzedowych to max byl niecale 400 barow i wiecej sie nie da wycisnac dlatego powstaly pompowtryski i CR.

poszukaj i pokaz mi to co piszesz bo ja ci mowie ze nawet autodata podaje ze w AEF masz cisnienie wtrysku 130-138 barow a jak jest ponizej 110 to wtryski juz leją anie rozpylają. W TDI masz wtrysku dwusprezynkowe czyli masz przedwtrysk i wtrysk glowny i pierwszy jest przy 190 lub 220 a drugi jest przy 300 barach. W oplu ( odnosze sie do opla bo pracuje w aso opla) w silnikach 2.0 na pompie VP44 mamy 360 barów max. Przelicznik bara na MPa jest tak jak podales 1 bar to 0,1 MPa czyli 100 barów to 10 MPa.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

prosze o zachowanie zimnej krwi,kolega Polomanpytał czym różnią się pompy ponieważ nie znalazł pompy onr 028 130108 K
powtórze chodzi tu o pompe LUKASA o nr VW 028 130 108K i 028 130 108 Q są to pompy rozdzielaczowe i rużnią sie jak pisałem wcześniej [quote=""bialy0666""]pompa lukasa ma 90 bar wAEF z1998 r nr 028 130 108 Q i jest przystasowana do imbomilaizera [028 130 108 K bez ]a pompa boscha 130 bar jak pisze kolega wesol ponieaż jak wymieniasz końcówki wtrysków to pierwsze pytanie tzw,pompiaża to jakiej firny jest pompa iczy napewno ta a ci ludzie mają wiedze i wieloletnie doświadczenie.[/quote]
na moje pytanie czym się różnią tzw, pompiarz nie ustawie wtrysków mają inne ciśnienie 90 [niepodaje jednostki ciśnienia ponieważ nie jestem teraz w100%pewny] ma Lukas a130[tuteż nie podam jednostki]Bosch
a pisząc o wtrysku bezpośrednim w śilnikach 1,7 i1,9 dm sześciennego gdzie paliwo [ON]zasysane jest przez rodzielaczową pome wtryskową ze zbiornika paliwa .Pompa wtryskowa wytwarza wysokie ciśnienie niezbędne do wtryskiwania paliwa i podaje je poszczególnych cylindrów zgodnie zkolejnością zapłonu.
i tu cytat;
podaje zródło vw polo sam naprawiam samochód H .R.Ertzold VOLKSWAGEN POLO od 09 1994 do 1999 Wydawnictwa Kminikacji i Łączności Wydanie 3 Warszawa 2005
Pompa wtryskowa wytwarza ciśnienie około 90MPa i podaje paliwo w dwóch etapach przez wtryskiwacz wielootworowy,który wtryskujewstępnie niewielką ilość paliwa. Daje to bardziej spokojne spalanie podobnie do spalania przy wtrysku do komory wirowej. koniec cytatu natomiast silniki z pompowtryskiwaczami nie wchodzi wrachubę.
tu można przeliczyć bar na MPa http://www.convertunits.com/from/MPa/to/bar
i gdzieś jest błąd może w kśiążce prawdopodobnie nie wiem ,a ja ja jestem tzw. samoukiem i też mogę się mylić
pozdrawiam
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""bialy0666""]Pompa wtryskowa wytwarza ciśnienie około 90MPa i podaje paliwo w dwóch etapach przez wtryskiwacz wielootworowy,który wtryskujewstępnie niewielką ilość paliwa. Daje to bardziej spokojne spalanie podobnie do spalania przy wtrysku do komory wirowej.[/quote]

Wszystko fajnie pieknie z tym ze mowa jest o silniku AEF a nie SDI. w AEFie jest fortkoora i wtryski sa jednosprezynkowe czyli nie ma dwóch faz wtrysku no i same wtryski sa jednootworkowe. 5 otworkowe sa w TDI oraz dwie fazy wtrysku tak jak pisalem wczesniej. Co do cisnien w SDI to sa tekie jak w TDI bo pompy sa te same a ilosc podawanego paliwa jest zdlawiona miedzyinnymi przez mniejsze dysze wtryskowe. Jeszcze dodam ze 1.7sdi i 1.9sdi w zasadzie to tylko sie roznia pojemnoscia bo pompa i wtyski sa te same-pierwsze otwarcie przy 190 barach a drugie przy 300 barach.

Nie wiem co tam w ksiazce sam naprawiam napisali ale to jest ewidentny blad.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”