1,3 3F - głupieje na obrotach, reaguje tylko przy max gazie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

1,3 3F - głupieje na obrotach, reaguje tylko przy max gazie

Post autor: Porthos »

Siema.

Problem wygląda tak :

wolne obroty stabilne : okolo 800 obr/min.

Przy umiarkowanym wciśnięciu gazu auto nie chce się wkręcać - straszne przerywanie silnika.
Za to przy max wciśniętym gazie wkręca się jak głupie.

Gaz zrobił się zero-jedynkowy : albo wszystko, albo nic, na pośrednie stany nie reaguje, ktusi się .

Przepływka sprawna, niebieski czujnik ok, podciśnienia podłączone poprawnie.

Podejrzewam przepustnicę i krokowy ?
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

Przepustnica przeczyszczona, czujnik przepustnicy położenia przepustnicy działa.

Dodam że ta dziura w obrotach pojawia się tylko po tym jak silnik zaczyna się nagrzewać. Na zimnym silniku auto jedzie płynnie.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

a spalanie w normie? zobacz jak świeczki wyglądają
Awatar użytkownika
obrotny
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: obrotny »

Ostatnio mój problem polegał na tym że po tym jak naciskałem pedał gazu to minęła 1 sekunda za nim auto wskoczyło na obroty...
Wystarczyło wyczyścić Kopułkę palec i przewody..
12.12.2010r. - 17.12.2010r. - Mój pierwszy w życiu SWAP / WYMIANA Silnika 1.3 3f/NZ
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Porthos, diagnostyke robiłeś? może z lambdą coś nie teges. zobacz napięcie. standardowo 0,2 do 0,8V oscylacje co 1sek na jałowym rozgrzanym.
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

lukas2305
ja mogę sprawdzić lambdę ? Wystarczy zwykły multimetr ?
Gdzie mogę się wpiąć aby sprawdzić to napięcie ?

Kolunio - to stało się wczoraj, jak moja żona nim jechała, teraz ja przejąłem te autko i chcę to ogarnąć. Tak więc ciężko jest mi ocenić czy wzrosło spalanie. Nie wygląda mi to na zalewanie, bo nie śmierdzi benzyną, z tego co widziałem to nie kopci na czarno
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

świece kable i sprawdź czy nie ciagnie gdzieś lrewgo powietrz ja tak miałem w golfie jak mi spadła rura od filtra
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

Maciej

Ale zobacz że auto pięknie odpala, czy to jest zimne, czy ciepłe. Jaja się robią gdy silnik zaczyna łapac temperaturę - powyżej 60stopni. Do tego momentu jedzie płynnie, bez szarpania i ksztuszenia się. układ dolotowy szczelny, sprawdzony. Tak samo uszczelka pod przepustnicą
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

mi na podobne dolegliwości pomogło czyszczenie kopułki i palca, sprawdzenia kabli i świec.

jednym słowem popatrz w zapłon
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Porthos""]ja mogę sprawdzić lambdę ? Wystarczy zwykły multimetr ?
Gdzie mogę się wpiąć aby sprawdzić to napięcie ?[/quote]
zwykły multimetr wystarczy. Zakres ustawiasz na nim 2V napięcia stałego. Wpinasz się do wtyczki 4 pinowej nad pompą wody (wtyczka jest przypięta do wspornika przykręconego do kolektora dolotowego). interesuje cię czarny, skrajny kabelek (czasem ma kolor lila). Odizoluj jego fragment i podłącz czerwoną sonde miernika. Czarną sonde przyłóż do masy silnika. I obserwuj co się dzieje na wyświetlaczu.
m
marcino78p
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 22 sty 2010, 19:00
Lokalizacja: Nakło n/Not

Post autor: marcino78p »

Taki sam przypadek miałem miesiąc temu. KABLE zapłonowe wymienilem i jest OK. :piwo:
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

sprawdziłem świece - po rozgrzaniu silnika są czyściutkie, koloru jasnej kawy z mlekiem, czyli prawidłowo.
Tak wiec sonde lambda skreślam.

Wymieniłem również kontrolnie niebieski czujnik - tak samo.

Co ciekawe - po odłączeniu wtyczki od czujnika standardowo podwyższają się obroty, ale znika ta pie**olna dziura w obrotach. No i oczywiscie czu z wydechu bogatrzą mieszankę, auto zaczyna kopci na czarno.

Czy to moze by jakieś zwarcie lub padnięty/uszkodzony komp ?
Awatar użytkownika
Garek92
Zamawiający, nie kupujący
Posty: 43
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:21
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Garek92 »

Witam. mam pewien problem ale zaczne od początku. Na początku wszystko dzialalo dobrze radio i glosnik.Potem niechcący kopnolem w glosnik w drzwiach i przerwal sie kabel po tym zdarzeniu wlozylem panel od radia wlaczylem muzyke byl tylko sopran ale gralo gdy zgasilem auto juz nie odpalilo.Poszedl jakis czujnik zeby sie do niego dostac trzeba kierownice odkrecac. Czujnik wymieniono pojezdzilem troszke. Na drugi dzien wlozylem radio pojechalem do sql. Spod sql samochod nie odpalil.Tylko na popych jak sie dzisiaj okazalo poszedl ten sam czujnik.Czyto wina radia czy tego przerwanego kabla od glosnika????
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Pierwsze co to nie ten dział :acute:
Może gdzieś zware robi i czujnik siada;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”