[6n2] prąd ucieka?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Czarny000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 06 paź 2010, 23:14

[6n2] prąd ucieka?

Post autor: Czarny000 »

Witam serdecznie. Pokrótce wyjaśnie moja sytuację. Otóż wczoraj zakupiłem regenerowany akumulator 70aH firmy warta z roczną gwarancją. Poprzedni po pierwsze za słaby na zime po drugie kompletnie sie wysypał.. Nawet codzienne 12-godzinne ładowanie ledwo pomagało. Ale do rzeczy. Koleś który ma ta firmę zajmująca się akumulatorami sprawdził ładowanie przy okazji i nie znam się na tym ale pisało na jego urządzeniu 14.65 i powiedział że jest bardzo dobre. Ok. Na drugi dzień, po 8 godzinach stania na parkingu ledwo załapał... dosłownie ledwo :( . No to jade do niego. Ma te wszystkie jakies mierniki, sprawdza, obciąża akumulator grzebie i wykazuje sprawnośc 100%, nawet zdemontował i na jakis tester go wziął. Ale miał takie urządzenie własnie do sprawdzania stanu akumulatora itp. itd. podłaczył swoimi dwoma klemami z tego urządzenia do + i - a trzecią klemę taką plastikową opasał przewód + i ten drugi który leci z tej skrzyneczki z bezpiecznikami nad akumulatorem. wykazało na wyłączonym aucie i wszystkich urządzeniach że pobiera mi 0.30a... I teraz pytanie do speców. Czy to normalne? Jesli nie to co w szczególności sprawdzić z elektryki jeśli gdzieś "kradnie" prąd... :( poratujcie bardzo was proszę. Z góry dziękuje
Mężczyźni są biologicznie stworzeni do rozsiewania nasienia


Obrazek
[url=http://userbars.pl/Firmy-i-marki/Userba ... us,gsm.htm][img]http://img.userbars.pl/167/33
Awatar użytkownika
Alone
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 20 maja 2009, 5:42
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Alone »

Coś ci kradnie prąd. U mnie pobór prądu jest 0,01A a na włączonym alarmie 0,02A. Dobra metoda podpiąc miernik pod akumulator i wyjmowac bezpieczniki po jednym i sprawdzac kiedy spadnie pobór prądu. Maksymalny pobór prądu to 0,05A ale też spotkałem sie z wartosciami 0,08A jako normalne ale to raczej naszych aut niedotyczy.Zrób to jak najszybciej bo póżniej wogóle nie zapalisz auta. A ile dałes za ten regenerowany akumulator??? Nielepiej było kupic nowy???
Awatar użytkownika
Czarny000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 06 paź 2010, 23:14

Post autor: Czarny000 »

[quote=""Alone""]Coś ci kradnie prąd. U mnie pobór prądu jest 0,01A a na włączonym alarmie 0,02A. Dobra metoda podpiąc miernik pod akumulator i wyjmowac bezpieczniki po jednym i sprawdzac kiedy spadnie pobór prądu. Maksymalny pobór prądu to 0,05A ale też spotkałem sie z wartosciami 0,08A jako normalne ale to raczej naszych aut niedotyczy.Zrób to jak najszybciej bo póżniej wogóle nie zapalisz auta. A ile dałes za ten regenerowany akumulator??? Nielepiej było kupic nowy???[/quote]

dałem 100zł z roczną gwarancją ale widze że tu teraz nie akumulator winny. Porządna centra futura to wydatek 300-400zł a teraz niestety mam inne wydatki. Na przyszłą zimę zakupię napewno. No dobrze spróbuje Twojej metody ale powiedz mi jeszcze które bezpieczniki? W półeczce wewnątrz po lewej te małe czy nad akumulatorem te 4 czy 5 sztuk?
Mężczyźni są biologicznie stworzeni do rozsiewania nasienia


Obrazek
[url=http://userbars.pl/Firmy-i-marki/Userba ... us,gsm.htm][img]http://img.userbars.pl/167/33
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""Czarny000""]powiedz mi jeszcze które bezpieczniki? W półeczce wewnątrz po lewej te małe czy nad akumulatorem te 4 czy 5 sztuk?[/quote]
Wszystkie pojedyńczo po kolei. Az wreszcie trafisz na taki po wyjeciu ktorego pobor pradu spadnie.
Najlepiej zaczac od tych bezpiecznikow pod ktore podpiete sa radio, alarm, centralny zamek czy inne pradozerne akcesoria.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2010, 17:45 przez bazi, łącznie zmieniany 1 raz.
C
Cinal
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 344
Rejestracja: 22 paź 2010, 0:04
Lokalizacja: Wieprz k.Andrychowa

Post autor: Cinal »

Nie mogłeś odpalic auta.

Akumulator sprawyn.

Moja sugestia jest taka:
- Zobacz czy masz szczelne kable wysokiego napiecia w samochodzie i czy iskra nie lata ci po silniku.
- Albo zrobione masz gdzies przebicie i najlepiej jechac do elektryka.

Pytanie:
Zmnieniałes ostatniam czasem radio czy głosniki??
Moje autko :) [Polóweczka] Niebieska bestia


ŚLESIN 2011
Dzierżązna 2011
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Instrukcja jak miernik podlaczyć
viewtopic.php?f=14&t=15686&p=136062#p136062
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote=""Cinal""]Moja sugestia jest taka:
- Zobacz czy masz szczelne kable wysokiego napiecia w samochodzie i czy iskra nie lata ci po silniku.
- Albo zrobione masz gdzies przebicie i najlepiej jechac do elektryka.[/quote]
Iskra przy dieslu... :blind:

To ja się podepnę. Rozrusznik może Ci pada? W transporterze T4 w tym roku wymieniłem akumulator, ale nadal na zimnym silniku ciężko kręcił (bardzo ledwo). Wymiana rozrusznika pomogła. To raz. Dwa: masz wzmacniacz do CA?
Obrazek
Awatar użytkownika
Czarny000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 06 paź 2010, 23:14

Post autor: Czarny000 »

[quote=""sabled""][quote=""Cinal""]Moja sugestia jest taka:
- Zobacz czy masz szczelne kable wysokiego napiecia w samochodzie i czy iskra nie lata ci po silniku.
- Albo zrobione masz gdzies przebicie i najlepiej jechac do elektryka.[/quote]
Iskra przy dieslu... :blind:

To ja się podepnę. Rozrusznik może Ci pada? W transporterze T4 w tym roku wymieniłem akumulator, ale nadal na zimnym silniku ciężko kręcił (bardzo ledwo). Wymiana rozrusznika pomogła. To raz. Dwa: masz wzmacniacz do CA?[/quote]

Wzmacniacza nie mam. Czasem rozrusznik przy odpalaniu mi sie zawiesza.. Ale to bardzo rzadko. Zastanawia mnie to dlaczego na postoju pobiera aż tak dużo energii.. przecież wtedy rozrusznik nie pracuje, wszystko było wyłączone i pokazywało 0,30a. dobra sprawdzę w poniedziałek te bezpieczniki... w sumie to najprostsza metoda i mogę ją wykonać samodzielnie. Jeśli dalej dupa to pojadę do jakiegoś speca... Jeśli ktoś ma jeszcze jakiekolwiek sugestie to proszę o wsparcie. Pozdrawiam i życze miłej nocy
Mężczyźni są biologicznie stworzeni do rozsiewania nasienia


Obrazek
[url=http://userbars.pl/Firmy-i-marki/Userba ... us,gsm.htm][img]http://img.userbars.pl/167/33
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

ja mam jedną sugestię że wcale nie musisz kupować hiper mega akumulatora ja kupiłem akumulator westa 50ah wapienno siarkowy czy jakoś tak dałem za niego 200zł i niemam z nim żadnych problemów mam gwarancję na 2 lata i co pół roku mam z nim na przeglądzie sie zjawiać jeśli coś będzie nie tak to dostanę nowy a jeśli będzie wszystko git to przedłużą mi gwarancję o pół roku
Awatar użytkownika
Czarny000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 06 paź 2010, 23:14

Post autor: Czarny000 »

[quote=""Zoodix""]ja mam jedną sugestię że wcale nie musisz kupować hiper mega akumulatora ja kupiłem akumulator westa 50ah wapienno siarkowy czy jakoś tak dałem za niego 200zł i niemam z nim żadnych problemów mam gwarancję na 2 lata i co pół roku mam z nim na przeglądzie sie zjawiać jeśli coś będzie nie tak to dostanę nowy a jeśli będzie wszystko git to przedłużą mi gwarancję o pół roku[/quote]

No tak kolego ale Ty masz pojemnośc 1.0 i na dodatek benzyne... Akumulator żeby odpalić diesla musi mieć niezłego kopa... Jak dzwoniłem do centrali Centry i Boscha to do mojego silnika według nich to max 74Ah.. ja zakupiłem 70AH więc jest ok. W serwisie VW nie polecali akumulatora poniżej 64AH... Mówili że zimą mogą być problemy... A niestety tak jak pisałem wyżej.. taka 70 z boscha lub centry to wydatek około 300-400zł.
Mężczyźni są biologicznie stworzeni do rozsiewania nasienia


Obrazek
[url=http://userbars.pl/Firmy-i-marki/Userba ... us,gsm.htm][img]http://img.userbars.pl/167/33
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Jakie masz radio i jak podłączone? Czy dziala zawsze, czy dopiero po kluczyku możesz je włączyć?
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Czarny000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 06 paź 2010, 23:14

Post autor: Czarny000 »

[quote=""Ralph""]Jakie masz radio i jak podłączone? Czy dziala zawsze, czy dopiero po kluczyku możesz je włączyć?[/quote]


mam JVC coś tam :D mp3, może chodzić stale bez przekręcenia kluczyka.
Mężczyźni są biologicznie stworzeni do rozsiewania nasienia


Obrazek
[url=http://userbars.pl/Firmy-i-marki/Userba ... us,gsm.htm][img]http://img.userbars.pl/167/33
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Niby JVC nigdy nie robil mi numerów z podjadaniem prądu, ale proponuje odłączyć go na czas pomiarów lub na jakiś czas zrobić tak zeby chodzil z kluczyka.
Wykluczysz czy to nie radio, robi Ci psikusa.

Rzuć okiem tutaj:
viewtopic.php?f=12&t=11775
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

właśnie jak kolega Ralph wspomniał u ciebie w kostce iso mogą być pokręcone 2 kabelki tzw. podtrzymywanie pamięci które daje prąd ciągle z kabelkiem od prądu od zasilania po przekręceniu kluczyka
l
lismen82
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:22

Post autor: lismen82 »

dokladnie, koledzy maja racje
jak pracowalem w serwisie vw to dwa razy przyjezdzal to nas klient polo 9n i twierdzil ze jak auto stoi 2-3 dni to nie moze go odpalic bo aku mu sie wyladowuje. Elektryk zaczal sprawdzac wszystko po kolei zaczynajac od alarmu. Okazalo sie ze najwiecej pradu na postoju pobiera radio JVC (zamontowane w serwisie). Na probe klient mial odlaczone radio na dwa tygodnie i bylo ok. Zakupil nowe radio ktore zostalo zamontowane i problem znikl.
Proponuje sprawdzic radio i glosniki, potem alarm i centralny zamek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”