Doradzcie kobitce- rozrząd

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

j
julcia_bleble
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 16 maja 2010, 14:44

Doradzcie kobitce- rozrząd

Post autor: julcia_bleble »

Witam Panowie, pisze bo kompletnie sie nie orientuje czy moge jezdzic jeszcze z tym rozrzadem czy musze go wymienic.W moim Polo 1,4 TDI rozrzad byl robiony przy 89300 km. Auto teraz ma 152-153 tys. przejechane. I tu moje pytanie? nalezy juz wymienic ten rozrzad?? czy moge jeszcze sobie troche pojezdzic?? pytam bo nie wiem jak jest w dieslach..licze na pomoc i pozdrawiam
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Bezwzględnie wymień. Koszt co prawda niemały, ale takiej operacji nie przeprowadza się co roku. Nie będę się rospisywał czym grozi zerwanie paska rozrządu, ale powiem tyle: koszt ewentualnej naprawy niewspółmierny do kosztów wymiany rozrządu.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

to ponad 60 tys km ja bym wymienił tez rorzad jak kolega pisał koszty sa naprawde duze przy zerwaniu paska w innym samochodzie mi poszedł pasek i koszty były 2,5 tys zł ..........ja do mojej polóweczki całosc wraz z pompa wody zapłaciłem 600 zl z groszami Pamietaj o pompie !!
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

julcia_bleble wymień szkoda ryzykować bo zerwanie paska może kosztować tyle co wymiana silnika na inny lub poważny remont
koszt wymiany to ok 600-800 zł zależne od mechanika i zakupionych części (marki)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

W instrukcji lub na naklejce w komorze silnika powinna być naklejka pt camshaft belt change i wartość w km
i milach u mnie w 6n co 90 000 km, kilka dni temu wymienialem po 115 000 km był dosyć zużyty
ale bez tragedii. Także nie ma co panikowac. Pamiętaj tylko aby zmienić komplet rolka pasek i pompą
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

ooo i to jest dopiero odkop :crazy:

ale ja bym nie ryzykował zmiany po 115 kkm przy obecnej jakości zestawów :(
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

No przy większych przebiegach należy się inspekcja wizualna: stan paska/napięcie,
wiadomo, ryzyk fizyk, ale jak fabryka napisała 90 000 no to czemu nie :)

Fakt jakość części pozostawia wiele do życzenia. Chińczyków na kopy...
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”