[6n2] małe przebiegi - padnie po kilku miesięcach?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
sle
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2010, 9:30
Lokalizacja: opolszczyzna/śląsk

[6n2] małe przebiegi - padnie po kilku miesięcach?

Post autor: sle »

Witam wszystkich :)

Średnia moja wiedza z zakresu ON więc podpytam...
Przy malutkich przebiegach dziennych typu 3km(tam), auto stoi i 3km(powrót) oraz raz w miesiącu trasa 100km+100km plus oczywiście jakieś mniej zaplanowane wyjazdy to czy nie zajadą tego silnika po paru miesiącach?
Jeździ może ktoś takim dieselkiem tylko po mieście na małych odcinkach?
Awatar użytkownika
sycha
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 07 sie 2010, 18:30
Lokalizacja: CG

Post autor: sycha »

Silnik nie padnie (oczywiscie nie od takiej jazdy) ewentualnie bedzie wiecej palic bo nie bedzie rozgrzany (mowa tu o krotkich dystansach), w sumie czy warto kupowac diesla ? Ceny paliw podobne, spalanie na trasie co prawda na korzysc diesla ale i beznynki nie odchodza, a za to w czesciach roznica.
s
sle
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2010, 9:30
Lokalizacja: opolszczyzna/śląsk

Post autor: sle »

w sensie czy jakieś filtry się nie pozapychają czy coś w tym stylu. Nie wiem czy te silniki (tu chyba mówimy o 75KM?) miały filtr cząstek stałych lub inne tego typu wynalazki.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Filtra ani tego typu wynalazków nie miały, ale jak kolega sycha pisze na takie przebiegi szkoda kupować TDika, auto będzie permanetnie niedogrzane, tobie w zimie będzie zimno (powód: patrz punkt poprzedni), jak jest tam dwumasa to też zakończy swój żywot szybciej na skutek częstego gaszenia/włączania, przez niedogrzanie auto będzie palić więcej.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

[quote=""Skfarek""] jak jest tam dwumasa to też zakończy swój żywot szybciej na skutek częstego gaszenia/włączania[/quote]
W polo 6n2 TDI nie ma dwumasy.

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""sycha""] spalanie na trasie co prawda na korzysc diesla ale i beznynki nie odchodza[/quote]
według moich obserwacji silniki 1,4 tdi palą mniej na mieście niż na trasie, a z benzyna jest odwrotnie, np moje 1,6 16v 125km pali tyle samo na trasie przy sporo większych prędkościach niż polo 9n3 1,4 tdi 70km mojego brata :crazy: przy tak małych przebiegach na twoim miejscu skupił bym się bardziej na stanie ogólnym auta niż na konkretnie silniku,po prostu znajdź egzemplarz który posłuży Ci przez dłuższy czas, a przynajmniej niech na takiego wygląda :D przyznam się że osobiście kiedy szukałem polo skupiłem się tylko na tdi i gti (albo oszednośc albo wypas i przyjemność z jazdy) ,moim priorytetem była bezwypadkowość i seryjność auta, i mogę powiedzieć że nie ma tu żadnej reguły czy 1,0 czy gti będzie poskładany przez pana Władzia :lol: bo pierwszym autem jakie spełniało te kryteria było właśnie gti :beach: reszta 6n2 jakie oglądałem niestety nie :angry:
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Silnik wytrzyma ale akumulator zimy raczej nie chyba że będziesz go doładowywał. To samo się tyczy oleju gdzieś ktoś na forum pisał już o tym ale dokładnie nie pamiętam. Kolejną wadą TDI będzie brak możliwości ostrzejszej jazdy bo turbo się nie rozgrzeje. :butcher: No i oczywiście hałas klekota pod maską.
Zaletą jest możliwość zwiększenia mocy do około 100KM. :thumbsup:
Obrazek
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

mi przez 4 lata krotkich dystansow nie padl, polecam jakis dobry aku, np ori warty i mozna latac po miescie, wolno sie nagrzewa ale i tak nie poszalejesz przy takiej pogodzie, malo pali, na krotkich dystansach niska kultura pracy nie bedzie ci az tak dokuczala
s
sle
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2010, 9:30
Lokalizacja: opolszczyzna/śląsk

Post autor: sle »

Z kupnem mi się zupełnie nie spieszy. Autko miałbym okazję np za Odrą też poszukać bo tam znajomy powiedzmy, że "ma czas" i może ogłoszenia przeglądać i wyszukać coś interesującego... :scratch:

[quote=""ZbysheK""]według moich obserwacji silniki 1,4 tdi palą mniej na mieście niż na trasie, [/quote] ktoś inny też zaobserwował takie "coś" ?

Gaweł, pooglądałem Twoje cacko, ładne autko :) Jeśli to nie tajemnica to ile dałeś za ten chip? No i jak wygląda teraz spalanie?
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Moim skromnym zdaniem przy takich dystansach nie ma wielkiego znaczenia czy diesel czy benzyna. Wcześniej miałem autko na ON, a teraz bezołowiową i koszty miesięczne wyglądają praktycznie identycznie.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""sle""]Gaweł, pooglądałem Twoje cacko, ładne autko :) Jeśli to nie tajemnica to ile dałeś za ten chip? No i jak wygląda teraz spalanie?[/quote]
Dokładnie nie pamiętam ale między 1300-1500zł u profesjonalistów z Jetronika we Wrocławiu. Polecam zakład jak i samo chipowanie. Można było taniej u początkujących tunerów ale wolałem nie ryzykować i dołożyć trochę $ aby było bezpiecznie. Średnie spalanie pozostało na tym samym poziomie. Silnik jest bardziej wysilony więc trzeba zwrócić szczególną uwagę aby go nie cisnąć zanim się nie rozgrzeje.

[quote=""wojtasllb""]według moich obserwacji silniki 1,4 tdi palą mniej na mieście niż na trasie[/quote]
Bez przesady :eek:
Z zimówkami 165/70 R14 moja Polówka jest w stanie w dłuższej trasie (80-100kmh) zejść poniżej 5l a rekord w lecie miałem 3,9l (komputer) na odcinku 25km przy emeryckiej jeździe (80-88kmh). Przy ostrej jeździe w trasie (100-150kmh) 6,5l rzeczywistego spalania nie przekroczyłem. W mieście wychodzi średnio 5,5-7,5l przy umiarkowanej jeździe, można oczywiście przekroczyć 10l jak ktoś lubi wkręcać wysoko 3 cylindrów-kę.
1.4 TDI 70KM to zupełnie inny silnik od 75KM AMF-a. 70-tka ma skrzynię biegów od benzyny i 40Nm mniej więc może stąd te spostrzeżenia o spalaniu.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”