[6n2] Czyżby znów termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

z borygo miałem przygody w poprzednim aucie i juz do niego nie wróce;)
jakie miałeś problemy z borygo? ja sobie chwalę zero problemów
civic r18a2/407 1,6 HDi
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote="dee-jay"]Witam, w zwiazku z tym ze temperatury spadają a moje polo juz zaczyna sie wolniej nagrzewać odgrzewam temat. Czy ktos montował w swoich polówkach dodatkowe świece żarowe do podgrzewania cieczy chłodzącej?[/quote]rafficz napisał, że raczej ten typ tak ma, a ja napiszę, że niestety ten typ tak ma, więc postanowiłem zamontować podgrzewacz własnej roboty, który zamontowałem na przewodzie idącym do nagrzewnicy (zasilający). Instalacja elektryczna składa się z

świece żarowe 3 szt.
przekaźnika 70A, użyty został przekaźnik chyba z passata, nr 202
wyłącznika sterującego przekaźnikiem, w tym celu na próbę użyłem wył. podgrzewania tylnej szyby
bezpiecznik dużej mocy 80A, który został zamontowany w wolne miejsce w skrzynce nad aku.
i oczywiście przewody o odpowiednim przekroju

Pomysł na to zrodził się jeszcze w zeszłym roku, lecz przedsięwzięcie zostało ukończone dopiero przedwczoraj i narazie testuję to urządzonko. Pierwsza próba to uruchomienie silnika, włączenie podgrzewacza i oczekiwanie na efekt.

Silnik pracował na biegu jałowym przez ok. 10 min., efekt był pozytywny, ale i negatywny. Poztywny, bo test przeszedł moje oczekiwanie, a negatywny-nadmiernie nagrzany alternator, gołą ręką nie dało się go dotknąć i tu mała załamka. Ale nie zamierzam się poddawać, następna próba podczas jazdy rano przy temp. ok 0* i jaki mamy efekt, ano zadowalający jak narazie. Płyn osiągnął tmp. na zegarze 90* na odcinku 2,5 km jadąc pod górę, (wcześniej ledwo 70*) a altek miał normalną temp. Wniosek z tej próby: włączać tylko podczas jazdy, a nie na postoju, bo grozi spaleniem altka.

Myślę, że w grę wchodzi jeszcze ważna kwestia; moc altka. Jeżeli ktoś ma altka 70A, to raczej nie radziłbym tego montować, ponieważ 3 świece żarowe pobierają ok. 60A+światła+aku i inne urządzenia mogą zbytnio przeciążyć alternator.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

Stanley zrób jakiś manual z instalacji podgrzewacza dla potomnych :D
Pozdrawiam ;]
Obrazek
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

Stanley możesz powiedzieć jak się tobie sprawuje ten podgrzewacz? Sam mam zamiar zainstalować podobne rozwiązanie u siebie tylko że z wykorzystaniem 2 świeczek aby nie obciążyć tak mocno altka.
Pozdrawiam ;]
Obrazek
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Odgrzewam kotleta.

Czy we wszystkich 1.9 SDI był montowany ten podgrzewacz płynu na świece żarowe?
Gdzie on się dokładanie znajduje?

Moje polo ma pakiet zimowy.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TiTo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:11
Lokalizacja: Olsztynek

Post autor: TiTo »

Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

TiTo
raczej tak, na wiekszych obrotach pompa szybciej się obraca i się chłodzi płyn - poprawcie jeśli się mylę
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”