[6n2] Czyżby znów termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

[6n2] Czyżby znów termostat?

Post autor: ZbysheK »

Hej

Wczoraj zauważyłem, że jak silnik się nagrzeje do 90 stopni i po włączeniu ogrzewania nadmuchu temperatura silnika spada, wskazówka zatrzymuje się pomiędzy 90 a 70 a po wyłączeniu ogrzewania temperatura wraca do normy. Wcześniej kiedy było cieplej nie było takiego objawu. Czyżby termostat nie działał jak powinien?
Dodam, że bardzo długo się rozgrzewa silnik nie kiedy osiąga właściwą temperaturę po przejechaniu około 10km lub więcej czy diesel tak ma?
Moje polo to 1.4TDI

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

wygląda na to że zaczyna powoli przepuszczać ten termostacik
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wymień koniecznie termostat najlepiej Wahler co idzie na 1szy montaż, o vernecie i innych zapomnij bo to buble i działają przez kilka miesięcy....
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Termostat (Wahler) już kupiłem, czekam na króciec bo w kilku sklepach się pytałem, trudno go dostać, dopiero w sobotę będzie.

Przy wymianie i tak będę musiał zlać płyn chłodniczy i myślę o wymianie na nowy, jaki polecacie?

Jak wymienię to napiszę czy pomogło.
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w innym samochodzie wlewałem petrygo ale jakoś takie tłuste to było, odkąd mam polę to leje polski dobry płyn: borygo nowy i śmigam tak już od wielu lat jest OK, kolor ten sam co oryginalny płyn G11. Wg testu autoświata miał b.dobry wynik:
http://img222.imageshack.us/img222/4875/pynytestsb0.jpg
Tak przy okazji do suchego układu wchodzi 5,6 litra, jak wymieniałem to weszło mi tylko 3,5 litra także nie kupuj 5 L bo ci dużo zostanie.
Mogę ci polecić spokojnie ten płyn, sprawdzony i dobry, choć wiem, że zaraz posypią się komentarze, żeby lać tylko ten co zaleca VW. ale na tym właśnie polega prawo do wolności wyboru heh :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

A ile litrów płynu chłodniczego wchodzi do mojej polówki?
Czy to prawda, że G11 nie jest już produkowany?
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do 1,4 tdi wchodzi dokładnie 5 litrów wg książki,
g11 już nie produkują wprowadzono nowy pod nazwą g12
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

jakaś stacja obsługi i płyn + wymiana za free tylko co by kolor się zgadzał bo wszystkiego napewno nie odessą [quote="rat4"]Mogę ci polecić spokojnie ten płyn, sprawdzony i dobry, choć wiem, że zaraz posypią się komentarze, żeby lać tylko ten co zaleca VW[/quote]
ale jak samemu to G12 mówią że drogi ale przecież 1,5 L koncentratu kosztuje +/- 25 zł , a jeżeli wcześniej był ori to po co mieszać
Obrazek
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Jeszcze nie wymieniłem termostatu z powodu braku czasu, zakupiłem G12 w cenie 30zł za 1,5litra.
Mam pytanie do użytkowników polo z 1.4 TDI jak szybko wasze silniki osiągają 90 stopni przy obecnych temperaturach z oknem :?:
Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

Mam podobny problem, tyle, że w 1.4 16v, ale nigdy mi się nie przegrzał, czyli długo się rozgrzewa, spada temp. tak na 75st ale nigdy powyżej 90. Czy dużo roboty jest przy wymianie termostatu?
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

odczepić dolny wąż, spuścić płyn, odkręcić obudowę termostatu 2 śrubki wyciągasz, zakładasz nowy termostacik, skręcasz, montujesz z powrotem wszystko, zalewasz płyn do wyrównawczego,
pozwalasz na zagrzanie do 90 st, na następny dzień dolewasz trochę płynu jeśli trzeba i tyle.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
rower215
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:00
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: rower215 »

witam
a co mysicie nt płynu FEBI (czerwony) do układu chłodzenia?
jest on ok?
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

Dzięki rat4 :) jak zrobię to napiszę czy pomogło
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
Awatar użytkownika
Lazlo1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 30 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lazlo1990 »

[quote="ZbysheK"]Mam pytanie do użytkowników polo z 1.4 TDI jak szybko wasze silniki osiągają 90 stopni przy obecnych temperaturach z oknem [/quote]
Nie zwracalem na to w chlodniejsze dni jeszcze uwagi. Najpozniej w poniedziałek napiszę Ci ile km muszę przejechac do rozgrzania silnika. :) Wiem że, w cieplejsze dni muszę przejechać 4 km, by silnik osiagnal 90 stopni. Pozdrawiam.

Edit. rozgrzewa sie w godzinach rannych ok 7:30 przez 5 km niecale (ranki teraz do najchlodniejszych nie naleza). Przed rozgrzaniem silnika zmieniam bieg na wyzszy gdzies 1 mm ponad 2 tys obr/min na obrotomierzu.
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Po wymianie termostatu nie zauważyłem kolosalnej zmiany w osiągnięciu wymaganej temperatury, dzisiaj rano ustawiłem ogrzewanie pomiędzy min a max, prędkość dmuchawy 2 i bardzo długo silnik osiągał wymaganą temperaturę, kiedy osiągnął, zrobiłem test ogrzewanie na max i dmuchawa też i co :shock: wskazówka znów powoli w dół a gdy zatrzymałem się na chwilę to nawet do 75 stopni spadła temperatura. Sprawdzałem wąż przy około 70 - 75 stopniach, który jest podłączony do króćca z termostatem, był trochę ciepły ale nie wiem czy nie nagrzał się od obudowy filtra oleju czy znów "nowy" termostat przepuszcza, czyżbym trafił na jakiś felerny egzemplarz i znów mam kupić termostat :?:
Termostat kupiłem Wahlera.
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”